Τιμές μοντέλων: 22/11/2024 | |
HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid: 32 190€ | TOYOTA C-HR 2.0L HEV AWD-i: 37 270€ |
Hyundai Tucson VS Toyota C-HR: Στα 4κίνητα κερδίζει η Hyundai
To C-HR καίει 2.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο, αλλά πληρώνει φόρο πολυτέλειας
3 χιλιάρικα φθηνότερο και με πορτ-μπαγκάζ «αποθήκη» (577 λτ.) το Hyundai Tucson
Κορυφαία εγγύηση έως και 11 χρόνια για τη μπαταρία του C-HR
Έχει φρένα-άγκυρες το Tucson (100-0 χλμ./ώρα σε 35,5 μέτρα)
Hyundai Tucson ή Toyota C-HR;
Βάζουμε τo τετρακίνητο, ήπια υβριδικό και αυτόματο Hyundai Tucson απέναντι στην αντίστοιχη επιλογή του full υβριδικού Toyota C-HR και συγκρίνουμε τα δύο οικογενειακά SUV σε 11 κρίσιμους τομείς.
Μόνο στη χώρα μας, η πρώτη γενιά του Toyota C-HR πούλησε σχεδόν 14.000 μονάδες από το 2017 που λανσαρίστηκε (πάνω από 840.000 πανευρωπαϊκά) και έγινε το bestseller της κατηγορίας. H ολοκαίνουργια, 2η γενιά του Toyota C-HR που «βγάζει μάτι» με τον φουτουριστικό της σχεδιασμό, δείχνει να συνεχίζει την εμπορική του… υψηλή πτήση στην ελληνική αγορά, αφού για το πρώτο πεντάμηνο του 2024 βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του.
Το C-HR είναι πλέον διαθέσιμο μόνο ως full υβριδικό με θερμικό κινητήρα 1,8 ή 2,0 λτ. και συνδυαστική απόδοση 140 ή 197 ίππων αντίστοιχα. Η top έκδοση είναι η μόνη που μπορεί να συνδυαστεί και με ηλεκτρική τετρακίνηση, η οποία υλοποιείται χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί.
Η 25ετής εμπειρία της Toyota στην full υβριδική τεχνολογία και οι αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης δίνουν προβάδισμα στα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Το τετρακίνητο C-HR των 197 ίππων είναι διαθέσιμο από την έκδοση C-LUB (3η στη σχετική κλίμακα της γκάμας) με 37.230 ευρώ (35.270 το δικίνητο), προσφέροντας ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
Όπως σε όλα τα υβριδικά Toyota, το C-HR των 197 συνδυάζεται με σοφιστικέ αυτόματο κιβώτιο, η λειτουργία του οποίου μοιάζει με αυτή των κιβωτίων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Kαι το νέας γενιάς Hyundai Τucson όμως είναι ένα από τα αγαπημένα μοντέλα του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας των οικογενειακών SUV (στην πρώτη 6άδα των πωλήσεων για το πρώτο 5μηνο του 2024). Διαθέσιμο με μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων (ήπια υβριδικό σε βενζίνη και diesel, plug-in υβριδικό και αυτοφορτιζόμενο υβριδικό) διαθέτει σχεδίαση που ξεχωρίζει ειδικά στο μπροστινό μέρος. Ως ήπια υβριδικό βενζίνης διατίθεται σε έκδοση με 150 ή 180 ίππους.
Εμείς έχουμε δοκιμάσει και αξιολογήσει την «καλή» έκδοση με τα 180 άλογα, που είναι διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο από 30.190 ευρώ ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα 4Χ4 από 34.390 ευρώ μετά από την τρέχουσα έκπτωση των 2.000 ευρώ που προσφέρει η αντιπροσωπεία.
Με το C-HR να προσφέρεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο είναι λογικό το ότι επιλέξαμε την αντίστοιχη έκδοση, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση.
Όπως πάντα, για την αντιπαράθεση των δύο μοντέλων ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των δύο τετρακίνητων οικογενειακών SUV με αυτόματο κιβώτιο από την Απω Ανατολή;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4 με το Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4: 34.390 ευρώ Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD C-LU8: 37.270 ευρώ To αυτόματο και 4κίνητο Hyundai Tucson είναι σχεδόν 3 χιλιάρικα φθηνότερο από το 2λιτρο υβριδικό Toyota C-HR και ανοίγει το σκορ. |
|
2 | Εγγύηση: Hyundai: 5 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων Toyota: 6 χρόνια ή 180.000 χλμ. Μεγαλύτερη εγγύηση για την Toyota. Εντυπωσιακή και η εγγύηση για την μπαταρία του C-HR που φτάνει τα 11 χρόνια. |
|
3 | Κατανάλωση: Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4: 10,1 λτ./100 χλμ. Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD: 5,2 λτ./100 χλμ. Χάρη στις αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης, το full υβριδικό, τετρακίνητο, Toyota C-HR καίει κυριολεκτικά τα μισά από το Tucson. Η διαφορά είναι μεγάλη και δικαιολογεί 2πόντο για το ιαπωνικό μοντέλο. |
|
4 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4: 35,3 μ. Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD: 37,5 μ. To Tucson φρενάρει πιο δυνατά και στο φρενάρισμα πανικού είναι 2,2 μ. καλύτερo. |
|
5 | Γόνατα πίσω επιβατών: Hyundai Tucson: 18,0 εκατ. Toyota C-HR: 14,5 εκατ. Εκμεταλλευόμενο το μεγάλο του μήκος, το Tucson προσφέρει 3,5 εκατ. περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και ισοφαρίζει. |
|
6 | Χώρος αποσκευών: Hyundai Tucson: 577 λτ. Toyota C-HR: 362 λτ. Μεγάλη διαφορά υπέρ του Tucson, που του δίνει ακόμα έναν πόντο. |
|
7 | Θόρυβος: Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4: 64,8/67,3 db στα 100/120 χλμ./ώρα Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD: 68,4/69,1 db στα 100/120 χλμ./ ώρα Στην πλήρη επιτάχυνση το υβριδικό C-HR παράγει περισσότερο θόρυβο, κάτι που αποτυπώθηκε και στις μετρήσεις μας με το ειδικό ηλεκτρονικό όργανο. |
|
8 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 7-DCT 48V 4X4: 4,4 δλ. Toyota C-HR 2,0 HSD i-AWD: 4,1 δλ. Με 17 παραπάνω άλογα είναι λογικό το C-HR να έχει καλύτερο προσπέρασμα, χωρίς όμως η διαφορά να δικαιολογεί πόντο. Για την ιστορία και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το C-HR κάνει το 0-100 σε 7,7 δλ. και στο Tucson σε 8,1 δλ. |
|
9 | Αίσθηση πολυτέλειας: Hyundai: 77% Toyota: 77% To νέο Hyundai Tucson μας συστήθηκε με upper class φιλοδοξίες, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα τόσο στην εξωτερική σχεδίαση, όσο και στην ποιοτική του καμπίνα. Και το νέο Toyota C-HR όμως έχει πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση, σχεδόν φουτουριστική θα λέγαμε, αλλά και ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής ειδικά στην κορυφαία υβριδική έκδοση των 197 ίππων. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Και τα δύο μοντέλα στις εκδόσεις εξοπλισμού που εξετάζουμε (Premium στο Tucson και C-LUB το C-HR) διαθέτουν αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών το Tucson, 12,3 ιντσών το C-HR), οθόνη αφής για το infotainment (8 ιντσών το Tucson, 12,3 ιντσών το C-HR), όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control («έξυπνο»), αισθητήρες φώτων και βροχής, φώτα LED, κάμερα όπισθεν και συνδεδεμένες υπηρεσίες. Το C-HR προσφέρει όμως και επιπλέον στοιχεία, όπως είσοδο χωρίς κλειδί, navigation και ambient φωτισμό καμπίνας , με το Tucson να αντιπαραθέτει ηλεκτρική ρύθμιση στα καθίσματα και προβολείς με corner assist. | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με πλήρεις σουίτες ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Μεταξύ άλλων προσφέρονται στάνταρ συστήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η αναγνώριση σημάτων KOK, η προειδοποίηση για κόπωση του οδηγού, καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Αμφότερα διαθέτουν 7 αερόσακους και παρότι το C-HR προσφέρει και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, η επιμέρους αντιπαράθεση να ξεφεύγει από την ισοπαλία. Και τα δύο μοντέλα έχουν 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP με παραπλήσιες επιμέρους βαθμολογίες για την προστασία επιβατών και παιδιών, αλλά καλύτερη του C-HR στην προστασία πεζών και στη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας. | |
TUCSON – C-HR : 5 - 3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Ανοίγει το σκορ το Tucson λόγω τιμής (1-0)
Για την τετρακίνητη αυτόματη, ήπια υβριδική έκδοση του Hyundai Tucson με τον 1,6 turbo κινητήρα των 180 ίππων (υπάρχει και με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο, αλλά όχι τετρακίνηση), η τιμή είναι 34.390 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο Premium (μετά από την τρέχουσα έκπτωση των 2.000 ευρώ που προσφέρει η αντιπροσωπεία). Με τον εξοπλισμό να προσφέρει τα πάντα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, η τιμή είναι καλή για τα δεδομένα της εποχής. Από την άλλη, το full υβριδικό Toyota C-HR στη βασική έκδοση C-LUB με το υβριδικό σύστημα των 197 ίππων (μοτέρ 2,0 λτ. με ό,τι αυτό σημαίνει σε φορολογικά βάρη) κοστίζει 29.300 ευρώ, ενώ στην ακόμα πιο πλούσια έκδοση C-CLUB που επιλέξαμε κοστίζει 37.770 ευρώ. Η διαφορά των σχεδόν 3.000 ευρώ είναι σημαντική και το Tucson κερδίζει τον πρώτο πόντο.
Μεγαλύτερη εγγύηση από την Toyota (1-1)
Η Ηyundai προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, χωρίς όριο χιλιομέτρων κάτι που είναι φυσικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο η Toyota προσφέρει 6 χρόνια εγγύηση και έχει υψηλό όριο χλμ. (180.000 χλμ.). Αν στην εξίσωση μπει και η κορυφαία εγγύηση για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος (έως 11 χρόνια με ετήσια έλεγχο «υγείας» της μπαταρίας), τότε ο πόντος πάει στην ιαπωνική φίρμα.
Καίει κυριολεκτικά τα «μισά» το C-HR (1-3)
Χάρη στη full υβριδική του υπόσταση και τις αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η εξελιγμένη σχετική τεχνολογία της Toyota, το C-HR κερδίζει το ήπια υβριδικό Tucson, καθώς τα 4,9 λτ./100 χλμ. υπέρ του σε μέση κατανάλωση (5,2 λτ./100 χλμ. έναντι 10,1 λτ./100 χλμ.) μεταφράζεται σε περίπου 2.000 ευρώ/έτος λιγότερα καύσιμα (20.000 χλμ. και τιμή αμόλυβδης στα 2 ευρώ/λτ.). Η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη στην πόλη (3,6 έναντι 11,2 λτ./100 χλμ.). Ακόμα και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, το C-HR καίει 1,3 λτ./100 λιγότερα (5,5 έναντι 6,8 λτ./100 χλμ.). Η διαφορά υπέρ του C-HR δικαιολογεί 2πoντο! Αν τελικά το απόλυτο κριτήριο αγοράς είναι η κατανάλωση, αυτό το στοιχείο από μόνο του αρκεί να σας οδηγήσει να επιλέξετε το CH-R, κάνοντας όμως συμβιβασμούς σε σχέση με το Tucson στους χώρους.
Φρενάρει εντυπωσιακά καλά το Tucson (2-3)
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν σε αυτές τις εκδόσεις αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Παρότι κατάτι βαρύτερο, το Tuscon σημειώνει επίδοση στο φρενάρισμα που θα ζήλευε και σπορ αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, με το Tucson το «κοκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 35,3 μέτρα (!), ενώ με το C-HR σε 37,5 μέτρα. Τέτοια φρένα απογειώνουν την ενεργητική ασφάλεια, μειώνει τη διαφορά το Tucson.
Πιο ευρύχωρο, με τεράστιο πορτ-μπαγκάζ και πιο αθόρυβο το Tucson (5-3)
Mε μήκος 4,5 μ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ. το Tucson κινείται στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV. To C-HR είναι πιο compact με μήκος 4,362 μ. και μεταξόνιο 2.640 χλστ. Σαν αποτέλεσμα, το Tucson προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Για παράδειγμα ο χώρος για τα γόνατα είναι 18 εκατοστά, όταν στο C-HR είναι στα 14,5 εκατ., ενώ συγκριτικά και πάλι πιο μεγάλο είναι το ωφέλιμο φάρδος και το ύψος (1.410 και 1.360 χλστ. με 75 και 25 χλστ. αντίστοιχα).
Πόντο κερδίζει το Tucson και για το χώρο αποσκευών, που είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν του C-HR (577 λτ. έναντι 362 λτ.). Επιπλέον, παρά τα χαμηλά νούμερα του C-HR στις μετρήσεις θορύβου, το Tucson έχει ακόμα χαμηλότερα, όντας ξεκάθαρα πιο αθόρυβο. Στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα στα αυτιά των επιβατών του Tucson φτάνουν μόλις 64,8. 67,3 και 70,1 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο C-HR είναι 68,4, 69,4 και 72,1 db. Με αυτό το τρίποντο στο τέλος της αναμέτρησης, το Tucson κερδίζει την αναμέτρηση.
Συμπέρασμα: 5-3 κερδίζει το Tucson
Το τετρακίνητο Toyota C-HR των 197 ίππων καίει αισθητά λιγότερο και έχει μεγαλύτερη εγγύηση, ωστόσο ως 2λιτρο έχει φορολογικά βάρη (440 ευρώ φόρο πολυτελείας + τεκμήριο αν τα εισοδήματα του ιδιοκτήτη δε δικαιολογούν ετήσια αντικειμενική δαπάνη 8.800 ευρώ) και είναι ακριβότερο. Aν μιλάμε για τις συγκεκριμένες εκδόσεις, το Tucson είναι μια πιο Value for Money και πιο πρακτική επιλογή, ωστόσο η κατανάλωσή του είναι αυξημένη και αυτό σίγουρα βάζει δεύτερες σκέψεις…
Σχολιάστε |