Τα Καλύτερα σε Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα)
Τεχνικό: Πως η Ford έφτιαξε τα καλύτερα φρένα σε ένα ηλεκτρικό SUV
Γίνεται ένα μοντέλο με 2 ηλεκτροκινητήρες και το βάρος της μπαταρίας να έχει καλύτερα φρένα από όλους τους ανταγωνιστές του, θερμικούς ή μη; Αν είσαι η Ford όλα φαίνεται να μπορούν να γίνουν, αρκεί να έχει τους κατάλληλους «φίλους»!
H Ford Mustang Mach-e GT πιάνει κορυφή στο φρενάρισμα
Η Ford Mustang Mach-e GT ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που βγήκε στους δρόμους, με τους 487 ίππους και τα 860Nm ροπής να προκαλούν θαυμασμό στο άκουσμα τους αλλά και να δίνουν στο μοντέλο εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού χρειάζεται μόλις 4,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, 1,8 δλ. για το 60-100, 2,7 δλ. για το 80-120 και μόλις 15,6 δλ. για να πιάσει από στάση την τελική των 200 χλμ./ώρα. Μπορεί οι περισσότεροι να ρίχνουν το βάρος στην επιτάχυνση, αλλά η Ford έδωσε ιδιαίτερη προσοχή και στο σύστημα πέδησης του μοντέλου ώστε να είναι ένα ολοκληρωμένο sportif ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ταυτόχρονα να προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια όταν το ταχύμετρο ανεβαίνει.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η Ford Mustang Mach-e GT έχει τα καλύτερα φρένα στην κατηγορία της, ανεξαρτήτου κίνησης και κινητήριου συνόλου, μιας και χρειάζεται μόλις 35,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, 4 μέτρα λιγότερα από τους premium ανταγωνιστές της.
Μάρκα/Μοντέλο | Είδος Κινητήρα | Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | Τιμή-από |
---|---|---|---|
FORD MUSTANG MACH-E GT 487ps 98.7 KWh | Ηλεκτρικό | 35,3 | |
ALFA ROMEO STELVIO 2.0 280 PS 4X4 280ps | Βενζίνη | 35,7 | |
TESLA MODEL Y AWD PERFORAMNCE 480ps 82 KWh | Ηλεκτρικό | 35,8 | |
MERCEDES GLC 220 d 4MATIC 197ps | Diesel Mild Hybrid | 35,8 | |
AUDI Q5 SB 40 TDI Hybrid quattro S tronic 204ps | Diesel Mild Hybrid | 36,1 | |
TOYOTA RAV4 2.5 PHEV 306 PS 4x4 e-CVT 306ps | Plug-in hybrid | 36,4 | |
FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | Ηλεκτρικό | 36,7 | |
MAZDA CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 PS AWD 328ps | Plug-in hybrid | 36,8 | |
HYUNDAI SANTA FE 1,6T 265 PS PLUG-IN HYBRID 6AT 4WD 265ps | Plug-In Hybrid | 36,9 | |
FORD MUSTANG MACH-E 351 PS AWD 98 kWh 351ps 98.7 KWh | Ηλεκτρικό | 37 | |
SEAT TARRACO 1.5 TSI 150 PS ACT 150ps | Βενζίνη | 37 | |
MERCEDES GLC 400e 4MATIC 381ps | Plug-in hybrid | 37 | |
TESLA MODEL Y AWD LONG RANGE 351ps 75 KWh | Ηλεκτρικό | 37,1 | |
SKODA KODIAQ 1.5 TSI ACT 150 PS 150ps | Βενζίνη | 37,2 | |
PEUGEOT 5008 1.2 PureTech 130 PS 130ps | Βενζίνη | 37,3 | |
SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | Ηλεκτρικό | 37,3 | |
NISSAN X-TRAIL 1.5 mHEV 163 PS 163ps | Mild hybrid | 37,4 | |
SKODA ENYAQ COUPE RS 300 PS 82 kWh 299ps 82 KWh | Ηλεκτρικό | 37,8 | |
HONDA CR-V e:HEV 4WD 184ps | Hybrid | 37,9 | |
SUBARU OUTBACK 2.5i AWD 169ps | Βενζίνη | 38 | |
SKODA KODIAQ 2.0 TDI 150 PS DSG 7 150ps | Diesel | 38,9 | |
PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 130ps | Diesel | 39 | |
TOYOTA RAV4 2.5 AWD HYBRID 222 PS 222ps | Hybrid | 39,4 | |
LEXUS NX 450h+ 309ps | Plug-in hybrid | 39,4 | |
NISSAN X-TRAIL E-4ORCE 213 PS AT AWD 213ps | Hybrid | 40,4 | |
SUZUKI ACROSS 2.5 PLUG IN HYBRID 306 PS 4WD 306ps | Plug-in hybrid | 43,2 | |
JEEP WRANGLER 4xe SAHARA 380ps | Plug-in hybrid | 44,2 |
Βέβαια πίσω από αυτή την επίδοση δεν κρύβεται μόνο η τεχνογνωσία της Ford αλλά και η εμπειρία της Brembo, της καταξιωμένης εταιρείας φρένων που εμπιστεύονται ακόμα και μονοθέσια της F1 για ασφαλές φρενάρισμα. Η ιταλική εταιρεία εφοδιάζει τη Mustang Mach-e GT με τις ελαφριές τετραπίστες αλουμινένιες δαγκάνες φρένων Flexira, οι οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για να ταιριάζουν σε οχήματα με μικρότερο προφίλ τροχών, όπως τα SUV και ιδιαίτερα τα EV, και συνδυάζονται με αεριζόμενες δισκόπλακες, επίσης της Brembo, 385 χλστ.
Πάρα το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δαγκάνα με τα έμβολα διαμέτρου 44 χλστ. έχει σχεδιαστεί για χρήση σε «στενούς» χώρους και είναι σημαντικά ελαφρότερη από τις κλασικές δαγκάνες από χυτοσίδηρο, καταφέρνει να έχει υψηλή αποδοτικότητα, κάτι που φαίνεται και στις μετρήσεις μας, ενώ συνεργάζεται άψογα με το σύστημα απόσβεσης MagneRide® της Ford, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στο φρενάρισμα, στη μειωμένη αντίσταση κύλισης και στην άνετη οδηγική εμπειρία. Τα τακάκια του συστήματος πέδησης είναι επίσης της Brembo και πληρούν τους αυστηρούς κανονισμούς που απαγορεύουν τη χρήση χαλκού, ενώ η επιφάνεια τους είναι 78 cm2.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία Brembo - Ford δεν είναι καινούργια αφού χρονολογείται από το 1996, όταν η Brembo προμήθευσε τα μπροστινά δισκόφρενα της Mustang Cobra, ενώ σήμερα σύστημα πέδησης της ιταλικής εταιρείας υπάρχουν στη Mustang Mach 1, στη Shelby GT, στη Shelby GT500 και στο Ford GT.
Σχολιάστε |