autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συγκρίνουμε τo Kia Sportage 1,6 T 160 PS 48V DCT με το VW Tiguan 1,5 eTSI 150 PS DSG

Συγκρίνουμε τo Kia Sportage 1,6 T 160 PS 48V DCT με το VW Tiguan 1,5 eTSI 150 PS DSG

Τιμές μοντέλων: 02/04/2025
KIA SPORTAGE 1.6T 7DCT 2WD 48V MY 2025 : 32 490€ VOLKSWAGEN TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS DSG7: 38 880€

Kia Sportage VS VW Tiguan: Ο premium Κορεάτης κερδίζει τον Γερμανό

31/3/2025

6,5 χιλιάρικα φθηνότερο το Kia Sportage, που έχει και 3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση
Ήπια υβριδικά και για τα δύο, ισοπαλία στην αίσθηση πολυτέλειας διαπίστωσαν οι δοκιμαστές μας
Δυσκολεύεσαι να παρκάρεις το Tiguan, δεν προσφέρει τετρακίνηση όπως το Sportage
Πιο ευρύχωρο, με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ και συρόμενο πίσω κάθισμα το Tiguan

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα τo Kia Sportage 1,6 T 160 PS 48V DCT με το VW Tiguan 1,5 eTSI 150 PS DSG

Η σημερινή αντιπαράθεση φέρνει αντιμέτωπα δυο μοντέρνα, ευρύχωρα οικογενειακά SUV, που το καθένα εκπροσωπεί και μια σχολή. Από τη μία έχουμε το ανανεωμένο Kia Sportage, που διαθέτει μια ιδιαίτερα αιχμηρή σχεδίαση και premium ύφος, ενώ συνοδεύεται με μια από τις καλύτερες εγγυήσεις της αγοράς: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ.. Έχει 1,6 λτ. turbo κινητήρα 160 ίππων με 48-βολτη ήπια υβριδική τεχνολογία. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αλλά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα για επιλογή τετρακίνησης. Η τιμή εκκίνησης είναι στα 29.990 ευρώ (Dynamic 4Χ2 με χειροκίνητο κιβώτιο), ωστόσο για τη σύγκριση θα επιλέξουμε την αυτόματη έκδοση, που κοστίζει 32.490 ευρώ. Σημειώστε πως η αυτόματη τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 37.290 ευρώ ούσα μάλιστα διαθέσιμη από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Titanium.

Για το νέο VW Tiguan δεν προσφέρεται καν τετρακίνηση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1,5 eTSI, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Και εδώ υπάρχει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος υποστηρίζει το έργο του κινητήρα βενζίνης, αλλά δεν κινεί ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Η βασική έκδοση εξοπλισμού είναι η Life με την τιμή καταλόγου να έχει γίνει σήμερα ακόμα υψηλότερη από ό,τι ήταν: Πλέον το VW Tiguan είναι στα 38.880 ευρώ ήτοι 1.590 ευρώ ακριβότερο από το τετρακίνητο Sportage στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού. Εμείς όμως θα συγκρίνουμε τις δικίνητες αυτόματες εκδόσεις. Aς δούμε ποιο θα είναι το τελικό «σκορ» ανάμεσα στα δύο ευρύχωρα οικογενειακά SUV της αντιπαράθεσης.

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Kia Sportage 1,6T 160 PS 48V DCT απέναντι στο VW Tiguan 1,5 eTSI 150 PS DSG

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Kia Sportage 1,6T 160 PS 7 DCT 48V Dynamic: 32.490 ευρώ.
VW Tiguan 1,5 eTSI mHEV ACT 150 PS DSG Life: 38.880 ευρώ.
 
7 παρα κάτι χιλιάρικα φθηνότερο το Kia Sportage που ανοίγει λογαριασμό με δίποντο λόγω… τιμής.
 
2 Εγγύηση: Kia Sportage: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ..
VW Tiguan: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ..
 
Σχεδόν διπλάσια σε χρόνια και χιλιόμετρα η εγγύηση της Kia χαρίζει ακόμα ένα δίποντο στο Sportage.
3 Γόνατα πίσω επιβατών: Kia Sportage: 13,8 εκατοστά
VW Tiguan: 20,4 εκατοστά
 
Tα σχεδόν 7 εκατ. μεγαλύτερου «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών δίνουν τον πρώτο πόντο στο Tiguan.
 
4 Χώρος αποσκευών: Κia Sportage: 562λτ..
VW Tiguan: 652 λτ..

Το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ του Tiguan και το συρόμενο πίσω κάθισμα δίνουν και δεύτερο πόντο στο οικογενειακό SUV της VW.
 
5 Kύκλος στροφής: Kia Sportage: 10,9 μέτρα.
VW Tiguan: 11,7 μέτρα.

Tο Tiguan έχει μεγάλο κύκλο στροφής σε αντίθεση με το Sportage, που είναι πολύ πιο ευέλικτο στην καθημερινότητα.
 
6 Κατανάλωση: Kia Sportage 1,6T 160 PS 7 DCT 48V: 8,8λτ./100 χλμ..
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 8,5 λτ./100 χλμ..
Και τα δύο μοντέλα έχουν ήπια υβριδικό σύστημα και ικανότητα για ελεύθερη κύλιση όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι (σβήνει ο θερμικός κινητήρας με το κιβώτιο να επιλέγει νεκρά), ωστόσο κανένα δεν έχει δυνατότητα για ηλεκτρικές εκκινήσεις. Έτσι δεν παρατηρείται ουσιαστική διαφορά στην κατανάλωση. Μόνο στο ταξίδι το Tiguan με 100 χλμ./ώρα έχει ένα πλεονέκτημα (5,5 έναντι 6,1 λτ./100 χλμ.) μιας και υπό συνθήκες μπορεί να σβήνει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους. H διαφορά στη μέση κατανάλωση δεν δικαιολογεί πόντο για το Tiguan.
 
7 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): Kia Sportage 1,6T 160 PS 7 DCT 48V: 4,9 δλ.
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 5,2 δλ.
 
Στο 80-120 χλμ./ώρα η διαφορά υπέρ του Sportage είναι επίσης μικρή (6,3 έναντι 6,8 δλ.), όπως και στο 0-100 (9,2 έναντι 9,7 δλ.). Οι διαφορές υπέρ του ισχυρότερου και ελαφρύτερου Kia Sportage είναι έως μισό δλ. και δεν δικαιολογούν πόντο.
 
8 Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Kia Sportage 1,6T 160 PS 7 DCT 48V: 35,7 μέτρα
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 36,2 μ.
 
Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω, φρενάροντας δυνατά και αξιόπιστα. Και εδώ η διαφορά υπέρ του Sportage είναι μικρή και δεν δικαιολογεί πόντο.
 
9 Αίσθηση πολυτέλειας: Kia Sportage: 85%
VW Tiguan: 88%

Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί από τους δοκιμαστές μας με παραπλήσια βαθμολογία στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. Το Sportage έχει και πιο αιχμηρό σχεδιασμό.
 
10 Εξοπλισμός άνεσης: Στις «βασικές» εκδόσεις που ελέγχουμε (Dynamic και Life για Sportage και Tiguan αντίστοιχα) τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, αισθητήρες βροχής και LED φώτων,κάμερα όπισθεν, οθόνη αφής (12,3 ιντσών στο Sportage και 12,9 ιντσών στο Tiguan), ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,1 ιντσών το Sportage, 10 ιντσών το Tiguan), καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Από εκεί και πέρα υπάρχουν μικρολεπτομέρειες που όμως δεν αρκούν για να δώσουν πόντο σε κάποιο μοντέλο. Για παράδειγμα το Tiguan έχει 3-ζωνικό και όχι 2-ζωνικό κλιματισμό, αλλά το Sportage προσφέρει στάνταρ σύστημα πλοήγησης.
 
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σουίτες με τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι συναντάμε στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euroncap και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων. Στις επιμέρους αξιολογήσεις το Sportage έχει πάρει το 87% της βαθμολογίας για την προστασία των ενηλίκων, το 86% για τα παιδιά, το 66% για πεζούς και 72% για τα συστήματα ασφαλείας. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο Tiguan είναι 83%, 88%, 84% και 78%.
Kia Sportage – VW Tiguan: 5 - 2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Ξεκάθαρο προβάδισμα στο Kia Sportage λόγω τιμής και εγγύησης (4-0)
Tο εντυπωσιακό σε design και Value for Money, Kia Sportage ξεκινάει έχοντας με το καλημέρα ένα σαφές προβάδισμα χάρη σε δύο 2-ποντα.Το πρώτο έρχεται από τη μεγάλη διαφορά τιμής υπέρ του: Η ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων στη βασική έκδοση Dynamic κοστίζει 32.490 ευρώ. Tο επίσης ήπια υβριδικό VW Tiguan των 150 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων κοστίζει στην βασική έκδοση Life 38.880 ευρώ μετά από την τελευταία αύξηση στην τιμή του. Τα 6,5 χιλιάρικα (6.390 για την ακρίβεια) είναι σημαντική διαφορά τη στιγμή μάλιστα που ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας των δύο μοντέλων είναι πληρέστατος.
Προστιθέμενη αξία στο Kia Sportage προσφέρει και η «δυνατή» εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ. δεν περνούν απαρατήρητα, όταν η ελληνική αντιπροσωπεία της VW προσφέρει 4 χρόνια ή μόλις 80.000 χλμ.. Το premium κορεάτικο μοντέλο αρχίζει με πλεονέκτημα 4 πόντων. 
 
Πιο ευρύχωρο και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζτο Tiguan (3-2)
 Τα δύο οικογενειακά SUV έχει παραπλήσια μήκη (4,539 μ. το Tiguan με το Sportage στα 4,515 μ.) και ανάλογο μεταξόνιο (2.677 χλστ. στο Tiguan και 2.680 χλστ. στο Sportage), ωστόσο το γερμανικό μοντέλο έχει τόσο το πάνω χέρι σε επιβάτες (204 χλστ. έναντι 138 χλστ. στο Sportage, το οποίο πάντως έχει ανάλογα φαρδιά καμπίνα), όσο στο πορτ-μπαγκάζ: Με 652 λτ. είναι 90λτ. μεγαλύτερος από του Sportage. Σημαντικό πλεονέκτημα πρακτικότητας είναι και το συρόμενο κατά το διαμήκη άξονα, πίσω κάθισμα του Tiguan, που επιτρέπει την διαμόρφωση ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες.
 
Πολύ πιο ευέλικτο το Sportage (5-2)
Tα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάνουμε στην πόλη και σίγουρα η ευελιξία ενός οικογενειακού SUV βοηθά στην καθημερινότητα. Το Sportage έχει τιμόνι του «κόβει» πολύ περισσότερο με τον κύκλο στροφής του να είναι στα 10,9 μέτρα, όταν στο Tiguan πλησιάζει στα 12 μέτρα (11,7 μ.). Σαν αποτέλεσμα το Kia Sportage θα παρκάρει με λιγότερες κινήσεις και θα ελιχθεί πιο εύκολα στην καθημερινότητα, στοιχείο που του χαρίζει ακόμα έναν πόντο.
 
Συμπέρασμα: Το Kia Sportage κερδίζει με 5-2 το VW Tiguan
Αιχμηρό design, κορυφαίο Value for Money, πληρότητα εξοπλισμού και premium διάθεση καθιστούν το Kia Sportage μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της κατηγορίας των οικογενειακών SUV. Το VW Tiguan εμφανίζεται κατά τι πιο ευρύχωρο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κοντράρει το Kia Sportage σε σχέση αξίας-τιμής, ακόμα και αν μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση, που δε θα βρεις με αυτό το μοτέρ στο Tiguan.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

HYUNDAI
Nea enotitia