autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το MG ZS «σβήνει» το θρύλο του Vitara
Τιμές μοντέλων: 22/11/2024
MG ZS 1.0T 6-MT: 23 950€ SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 48V 2WD: 25 380€

Το MG ZS «σβήνει» το θρύλο του Vitara

Διαβάστηκε από 17378 αναγνώστες - 7/10/2024

Σχεδόν 2 χιλιάρικα φθηνότερο, με καλύτερο εξοπλισμό και με 7 χρόνια εγγύηση το MG ZS
Προσπερνάει πιο γρήγορα, αλλά έχει μέτρια ποιότητα και φινίρισμα το Vitara
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας στο MG ZS
Με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τα δύο μοντέλα

Η δυναμική είσοδος της MG στην ελληνική αγορά από τον Όμιλο Συγγελίδη γίνεται ολοένα και πιο αισθητή με τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων της θρυλικής βρετανικής φίρμας, που έχει περάσει πλέον σε κινέζικα χέρια. Από τα μοντέλα που γνωρίζουν τη μεγαλύτερη επιτυχία είναι το ZS, ένα μικρό SUV στο άνω άκρο της κατηγορίας από πλευράς μεγέθους (4,323 μέτρα), το οποίο μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις ειδικά στην turbo έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα.

Το κινέζικο SUVάκι με τη μοντέρνα μέσα-έξω, σχεδίαση, αποδείχθηκε στην πράξη τόσο καλό και ολοκληρωμένο που καταφέρνει να μη βασίζεται μόνο στο κορυφαίο του Value for Money. Από τη γκάμα των εκδόσεων, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή με τον 1,0 turbo κινητήρα των 111 ίππων και των 160 Nm ροπής (1.800-4.700 σ.α.λ.) που κινεί τους μπροστά τροχούς (δεν προσφέρεται τετρακίνηση). Το βασικό εξοπλιστικό πακέτο με τον παραπάνω κινητήρα είναι το Luxury Pack, που είναι το κορυφαίο στη γκάμα και το οποίο χαρακτηρίζεται από την πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, αλλά και την καλή τιμή των 23.950 ευρώ. Φυσικά, όπως όλα τα μοντέλα της MG, έτσι και το ΖS προσφέρεται με εγγύηση 7 ετών, από τις κορυφαίες της ελληνικής αγοράς.

Αποφασίσαμε λοιπόν να αντιπαραθέσουμε το… μικρομεσαίο με τιμή μικρού SUV της MG με την πλούσια, προσθιοκίνητη έκδοση του Suzuki Vitara (διατίθεται και τετρακίνητο). Βέβαια, τo Vitara της νέας εποχής δεν έχει καμία σχέση με το σκληροτράχηλο μοντέλο που ξέραμε παλαιότερα. Είναι πλέον ένα αστικό SUV, που κινείται από έναν 1,4 λτ. turbo κινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ υποβοηθά τον κινητήρα) και αποδίδει 129 άλογα. Η πλούσια έκδοση GLX του Vitara, που πρόσφατα αναβαθμίστηκε για δεύτερη φορά μετά από το 2019 (κυκλοφορεί από το 2015) κοστίζει 25.380 ευρώ.

Όπως πάντα, έτσι και τώρα ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 απω-ανατολίτικων SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ των «πλούσιων» MG ZS και Suzuki Vitara

Tα 11 Βήματα Νικητής
1
Τιμή: MG ZS 1,0T 111 PS Luxury Pack: 23.950 ευρώ
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 48V 129 PS GLX: 25.380 ευρώ 
 
Tο MG ZS είναι 1.430 ευρώ φθηνότερο σε σχέση με την πλούσια έκδοση του Vitara.
2
Εγγύηση: MG: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ.
Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.
 
Δύο χρόνια μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της MG (7 χρόνια) και έτσι το ZS κάνει το 2-0.
3
Κατανάλωση: MG ZS 1,0T 111 PS: 8,3 λτ./100 χλμ.
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 48V 129 PS: 6,7 λτ./100 χλμ.
 
Χάρη στην ήπια υβριδική του τεχνολογία, το Vitara είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση.
4
Γόνατα πίσω επιβατών: ΜG ZS: 16,0 εκατ.
Suzuki Vitara: 11,2 εκατ.
 
To MG ZS είναι ένα μικρό SUV με χώρους οικογενειακού. Πολύ πιο ευρύχωρη η καμπίνα σε σχέση με το Vitara.
5
Χώρος αποσκευών: ΜG ZS: 448 λτ.
Suzuki Vitara: 362 λτ.
 
Από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το ZS και από τα μικρότερα το Vitara.
6
Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα με 4η): MG ZS 1,0T 111 PS: 13,4 δλ.
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 48V 129 PS: 7,1 δλ.
 
Ισχυρότερο και πιο ροπάτο το ήπια υβριδικό Vitara προσπερνάει πιο γρήγορα.
7
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): MG ZS 1,0T 111 PS: 39,0 μ.
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 48V 129 PS: 38,3 μ.
 
Έστω και οριακά, το Vitara κερδίζει τον πόντο στο φρενάρισμα.
8 Εξοπλισμός άνεσης:  Το χειροκίνητο MG ZG 1,0Τ είναι διαθέσιμο μόνο στην πλούσια έκδοση Luxury Pack. H αντίστοιχη έκδοση του Suzuki Vitara είναι η GLX. Με στάνταρ στοιχεία, όπως πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε 6 κατευθύνσεις, ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών (9 ιντσών στο Vitara) και πανοραμική γυάλινη οροφή (+500 ευρώ στο Vitara), το MG ZS έχει περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού.
9
Αίσθηση πολυτέλειας: MG ZS: 65%
Suzuki Vitara: 59%
 
Η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα στο MG ZS.
10
Θόρυβος: MG ZS 1,0T 111 PS: 69,2/71,1 db στα 100/120 χλμ./ώρα
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 48V 129 PS: 68,0/71,1 db  στα 100/120 χλμ./ώρα
 
Παρόμοια επίπεδα θορύβου εμφανίζουν τα δύο μοντέλα, ειδικά στην ταχύτητα ταξιδίου των 120 χλμ./ώρα.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα για να πληρούν τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας. Έτσι από τη βασική τους έκδοση προσφέρουν αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων KOK, αναγνώριση τυφλού σημείου, προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Το ZS έχει σύστημα προστασίας από ανατροπή, το Vitara έχει σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας.
MG ZS –Suzuki Vitara : 6 - 3

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Φθηνότερο και με μεγαλύτερη εγγύηση το MG ZS (2-0)
Το SUVάκι της MG ανοίγει το σκορ και μάλιστα με δίποντο, αφού είναι φθηνότερο και έχει μια από τις καλύτερες εγγυήσεις της ελληνικής αγοράς. Συγκεκριμένα, το MG ZS με τον 1,0 turbo κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο διατίθεται αποκλειστικά με το πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο Luxury Pack στην τιμή των 23.950 ευρώ. Το Suzuki Vitara, που πρόσφατα αναβαθμίστηκε για να είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές ασφαλείας GSRII είναι διαθέσιμο από 20.580 ευρώ, αλλά στην πλούσια έκδοση GLX που είναι αντίστοιχη αυτής της μόνης διαθέσιμης του MG ZS, κοστίζει 25.380 ευρώ. Η διαφορά των 1.430 ευρώ είναι σημαντική και αν μάλιστα κανείς βάλει στο Vitara και την ηλιοροφή, που είναι στάνταρ στο MG ZS, τότε η διαφορά φτάνει σχεδόν τα 2 χιλιάρικα (1.930 ευρώ για την ακρίβεια).
Επιπλέον το ZS, όπως όλα τα μοντέλα της MG, προσφέρεται με 7 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (ή 150.000 χλμ.), όταν το Vitara έχει 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα). Με το καλημέρα έχουμε το 2-0 από το χιλιάρι MG ZS.


Πιο οικονομικό σε κατανάλωση το εξηλεκτρισμένο μοτέρ του Vitara (2-1)
To Suzuki Vitara κερδίζει τον πρώτο του πόντο χάρη στο εξηλεκτρισμένο του μοτέρ, που βοηθα το ιαπωνικό SUVάκι να είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση του Vitara στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,7- 7,0 λτ./100 χιλιόμετρα, ενώ το ZS έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 8,0 - 8,3 λτ./100 χιλιόμετρα. Στην πόλη η διαφορά ήταν ανάλογη υπέρ του Vitara, που μας έδειξε 7,9 λτ./100 χιλιόμετρα, όταν στο ZS έφτασε τα 9 λτ./100 χιλιόμετρα.


Πιο ευρύχωρο και με μεγάλο πορτμπαγκάζ το MG ZS (4-1)
Το MG ZS των 4,323 μ. (4,175 μ. το Vitara), εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.581 χιλιοστά έναντι 2.500 χιλιοστών) προσφέροντας 4,8 εκατ. μεγαλύτερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών (160 χιλιοστά έναντι 112 χιλιοστών). Παράλληλα, το MG ZS έχει και κατά 86 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (448 έναντι 362 λίτρων), οπότε κερδίζει τους 2 πόντους της πρακτικότητας.


Προσπερνά πιο γρήγoρα και φρενάρει καλύτερα το Vitara (4-3)
To Suzuki Vitara κινείται από έναν 4κύλινδρο 1,4 turbo κινητήρα 129 ίππων και 235 Nm ροπής (2.000-3.000 σ.α.λ.) ο οποίος συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Από την άλλη, το MG ZS της δοκιμής κινείται από έναν 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,0 λτ. (υπάρχει και 1,5 λτ. ατμοσφαιρικός με 105 ίππους), που αποδίδει 111 ίππους με 160 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ. Στην πράξη, το ισχυρότερο Vitara είναι και πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις μας. Κάνει το 0-100 σε 8,7 δλ. έναντι 11,4 του ZS, ενώ για τα 60-100 με 4η σχέση και τα 80-120 με 5η σχέση χρειάζεται 7,1 και 10,2 δλ. αντίστοιχα. Το ZS για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης δείχνει πως αδικείται από τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου και το συγκριτικό έλλειμμα ροπής, απαιτώντας 13,4 και 21,7 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα για το Vitara και 180 χλμ./ώρα για τo ZS.

To Suzuki Vitara εκτός από καλύτερες επιδόσεις εμφανίζει και καλύτερο κοντρολάρισμα αυτών, αφού «κοκκαλώνει» σχεδόν 1 μέτρο καλύτερα από το Suzuki Vitara σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το ZS χρειάζεται 39,0 μέτρα και το Vitara 38,3 μ. Το MG ZS της δοκιμής «φορούσε» τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 215/65, ενώ το Vitara είχε τροχούς 17 ιντσών επίσης με ελαστικά 215/55.



Καλύτερη αίσθηση ποιότητας και top εξοπλισμός για το MG ZS (6-3)
Παρά τη βελτίωση μετά την ανανέωσή του, το Suzuki Vitara υστερεί σε ποιότητα και φινίρισμα έναντι του MG ZS. To SUVάκι της MG είναι πιο προσεγμένο και καλοφινιρισμένο, ενώ η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα από του Vitara. Επιπλέον στη μόνη διαθέσιμη έκδοση (Luxury Pack), το MG ZS 1,0Τ έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με το ακριβότερο Vitara στην έκδοση GLX προσφέροντας στάνταρ στοιχεία, όπως πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε 6 κατευθύνσεις, ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών (9 ιντσών στο Vitara) και πανοραμική γυάλινη οροφή (+500 ευρώ στο Vitara).
 

Συμπέρασμα: 6-3 κερδίζει το MG ZS

Όντας ποιοτικότερο, πιο ευρύχωρο, καλύτερα εξοπλισμένο, φθηνότερο και με 7 χρόνια εγγύηση, το MG ZS καλύπτει καλύτερα τις οικογενειακές ανάγκες και είναι συνολικά μια πιο Value for Money επιλογή. Από την άλλη, το Suzuki Vitara είναι πιο σβέλτο και προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου, χωρίς να αρκούν αυτά τα χαρακτηριστικά να για να φέρουν σε δύσκολη θέση το MG ZS.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε