Δείτε τώρα τα δύο μικρομεσαία που αποδεικνύουν γιατί το downsizing έχει μέλλον. Σύγκριση σε όλους τους τομείς για Golf και Auris.
Κινητήρες: Το Golf παραδίδει μαθήματα μηχανικής. Βελούδινη λειτουργία για το Auris.
Ο 1.000άρης κινητήρας της VW με τα 115 άλογα και τα 200 Nm ροπής ταιριάζει «γάντι» στο Golf. Παρότι δεν διαθέτει αντικραδασμικό άξονα είναι πολιτισμένος στη λειτουργία κρύβοντας περίτεχνα την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, ενώ στην πράξη είναι εύρωστος σε όλη σχεδόν την κλίμακα στροφών. Σε συνδυασμό με το «έξυπνα» κλιμακωμένο κιβώτιο και το περιορισμένο βάρος, το Golf προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση είναι σύμφωνα με την VW 4,3 λτ./100 χλμ ενώ η πραγματική αγγίζει τα 6,1 λτ./100 χλμ. Στα πολύ θετικά είναι και οι χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 99 γρ./χλμ.
Αμεσος ψεκασμός και τούρμπο για το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων του Auris, για να καταφέρει την απόδοση των 116 ίππων και 185 Nm ροπής. Στην πράξη χαρακτηρίζεται από σχεδόν βελούδινη λειτουργία, σβελτάδα από χαμηλά και καλή οικονομία. Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου όμως δεν ευνοεί τις ρεπρίζ, αν και το 0-100 έρχεται ακριβώς στον ίδιο χρόνο με αυτό του Golf στα 9,7 δλ. Η Toyota για τις εκδόσεις με τροχούς 16 ιντσών υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. Η μέση πραγματική κατανάλωση, ήταν στα 6,8 λτ./100 χλμ., που κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εσωτερικά: Αριστα μοντέρνο το Auris. Κλασικά ποιοτικό το Golf
To Toyota Auris έχει βελτιωθεί πολύ σε εικόνα και σε κερδίζει αμέσως με τη μεγάλη οθόνη με τα πλήκτρα αφής, όπως και με τα αεροπορικού τύπου χειριστήρια του κλιματισμού. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, η συναρμογή άριστη, ενώ απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία. Ευδιάκριτος και πλήρης είναι τέλος ο πίνακας οργάνων.
Tο εσωτερικό του VW Golf χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις σε κερδίζει με την ποιότητα των υλικών του (π.χ. όλο το ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό) και την εξαιρετική συναρμογή. Η εργονομία είναι απροβλημάτιστη, αφού ο οδηγός θα βρει αμέσως ό,τι ψάχνει, ενώ υπάρχουν πολλές και μεγάλες θήκες για να ακουμπήσεις πράγματα καθημερινής χρήσης.
Στο δρόμο: Προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις το Golf.
Το Toyota Auris είναι o all around player εκ των δυο. Το τιμόνι του, αν και ελαφρύ σε βάρος, εμπνέει περισσότερο από ποτέ, η ανάρτηση προσφέρει καλό κράτημα, αλλά και σωστή λείανση των ανωμαλιών. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα η ποιότητα κύλισης του Auris είναι αρκετά υψηλή.
Μια ιδιαίτερα ευχάριστη οδηγική εμπειρία προσφέρει το VW Golf. Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι υψηλή, αφήνοντας μακριά θορύβους από αέρα και αναρτήσεις, η ποιότητα κύλισης ορίζει τα δεδομένα της κατηγορίας, το τιμόνι είναι καλό σε πληροφόρηση, ενώ απροβλημάτιστα τα καταφέρνει και υπό πίεση έχοντας αυξημένα όρια πρόσφυσης με προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις.
Χώροι: Πιο άνετο για 5 το Auris
Στους χώρους για τους επιβάτες το VW Golf υπερέχει συνολικά διαθέτοντας και έναν μεγάλο χώρο αποσκευών (380 λτ.). Το Auris έχει φαρδύτερο πίσω κάθισμα, που βοηθά στην μεγαλύτερη άνεση των πίσω επιβατών ακόμα και όταν είναι τρία άτομα, αλλά υστερεί σε φάρδος μπροστά και σε «αέρα» για τα γόνατα των πίσω. Ο χώρος αποσκευών του ιαπωνικού μικρομεσαίου είναι στα 360 λτ.
Συμπέρασμα: Το VW είναι μία πολύ καλή επιλογή για όσους επιζητούν την απόλυτη ποιότητα. Το Auris από την άλλη είναι μία ολοκληρωμένη οικογενειακή πρόταση που προσφέρει άνεση και ενεργητική ασφάλεια. Η επιλογή δική σας.