Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αφιέρωμα: Το θρυλικό Renault 5
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Αφιέρωμα: Το θρυλικό Renault 5

Διαβάστηκε από 13043 αναγνώστες - 5/1/2024

Η Renault παρουσίασε το 5 Prototype, ένα ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο αποτελεί φόρο τιμής στο ιστορικό 5, που διατέθηκε στην αγορά το 1972. Ποια είναι τα στοιχεία που έκαναν το αυτοκίνητο τόσο εμβληματικό, ώστε η εταιρεία να πάρει την απόφαση να προβεί στην αναβίωσή του;

Η ιστορία του Renault 5 ξεκίνησε το Μάιο του 1968, όταν ο Michel Boué, ένας 36χρονος σχεδιαστής της εταιρείας, σκίτσαρε για πλάκα στον ελεύθερο χρόνο του ένα αυτοκίνητο πάνω από μία φωτογραφία του τρέχοντος τότε Renault 4. Όταν οι ανώτεροί του είδαν το σχέδιο, ενθουσιάστηκαν, και αποφάσισαν να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία ανάπτυξης του μοντέλου. Μέσα σε 2 μέρες δημιουργήθηκε ένα μοντέλο υπό κλίμακα από εξηλασμένη πολυστερίνη (οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν κατά κόρον το μπλε θερμομονωτικό που τοποθετείται στις οικοδομές, όπως αυτό της μάρκας Dow, για γρήγορα 3D μοντέλα), και η εταιρεία προχώρησε με ταχείς ρυθμούς στην εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου.


Προς τιμήν τους, οι υπεύθυνοι της εταιρείας συνειδητοποίησαν από την πρώτη στιγμή την προοπτική επιτυχίας που θα είχε η δημιουργία του Boué, χάρη στην μοναδική εμφάνιση και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, που ανήκε στην τότε νέα και ταχέως αναπτυσσόμενη mini κατηγορία. Το μοντέλο παραγωγής είχε λίγες διαφορές σε σχέση με τα αρχικά σκίτσα. Για παράδειγμα, ο σχεδιαστής είχε φανταστεί τα πίσω φώτα να είναι κάθετα και να «τρέχουν» κατά ύψος της πίσω κολώνας, όπως αυτά του Fiat Punto που παρουσιάστηκε 25 χρόνια μετά. Τελικά τα φωτιστικά σώματα ήταν σε πιο συμβατικό ύψος, ενώ από πάνω τους βρίσκονταν κάθετοι αεραγωγοί.

Σε αντίθεση με τα άλλα αυτοκίνητα της εποχής, που διέθεταν μεταλλικούς, χρωμιωμένους προφυλακτήρες, αυτοί που εξόπλιζαν το καινούριο γαλλικό μικρό ήταν πλαστικοί, με μοντέρνα εμφάνιση, προοικονομώντας τις μελλοντικές τάσεις στο σχεδιασμό και την ασφάλεια. Εκτός από μοντέρνο, το όχημα παρείχε εσωτερική ευελιξία, χάρη στα νέα πίσω καθίσματα τα οποία μπορούσαν να συρθούν στο πάτωμα. Παράλληλα, ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που διέθεταν την νέου τύπου πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία άνοιγε μαζί με το πίσω τζάμι. Για την ακρίβεια, η πόρτα αυτή είχε πατενταριστεί από την Renault και είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά το 1965 στο R16.



 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Το κτήνος Renault 5 Turbo και η νέα γενιά
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε