autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Fiat 127: έτσι ξεκίνησαν τα supermini πριν από μισό αιώνα
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Fiat 127: έτσι ξεκίνησαν τα supermini πριν από μισό αιώνα

Διαβάστηκε από 7842 αναγνώστες - 17/2/2024

Συνδύασε την πρακτικότητα με τις μικρές διαστάσεις και την προσιτή τιμή με την αντοχή, ενώ παράλληλα θεωρείται το πρώτο supermini, διαθέτοντας στοιχεία που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες μέχρι σήμερα. Αυτό είναι το Fiat 127, που έκλεισε 51 χρόνια ύπαρξης.

Κατά τη διάρκεια των 70s, η νέα κατηγορία αυτοκινήτων, που ονομαζόταν supermini, έκανε θραύση στην ευρωπαϊκή αγορά. Το πρώτο Mini αποτέλεσε την απαρχή των μικρών, οικονομικών, προσθιοκίνητων μοντέλων με έξυπνη εργονομία, και το Fiat 127 που εμφανίστηκε το 1971 ακολούθησε παρόμοια συνταγή με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, μοιάζοντας περισσότερο στα supermini που παράγονται σήμερα.
Η ιστορία του Fiat 127, του μοντέλου που εμφανίστηκε πριν από τα Renault 5, Ford Fiesta και VW Polo που το ανταγωνίστηκαν, ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 60, όταν η ιταλική εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει τον αντικαταστάτη του γερασμένου 850.



Ως βάση χρησιμοποιήθηκε η προσθιοκίνητη διάταξη που είχε σχεδιάσει ο μηχανολόγος Dante Giacosa και είχε χρησιμοποιηθεί στο Autobianchi Primula του 1964. Ο Giacosa, ενώ λάτρεψε την ιδέα του Ισσηγόνη να ενσωματώσει το σασμάν στο κάρτερ του κινητήρα, θεωρούσε πως αυτή ήταν κοστοβόρα. Έπρεπε να βρει έναν τρόπο να διαχωρίσει το κιβώτιο ταχυτήτων από το μοτέρ, προκειμένου η παραγωγή τους να είναι το ίδιο οικονομική με αυτά που προορίζονταν για συνηθισμένες, πισωκίνητες διατάξεις. Αποφάσισε να τοποθετήσει το σασμάν στο πλάι του κινητήρα, ενώ, προκειμένου να μην αυξηθεί το πλάτος του αυτοκινήτου, εξέλιξε ένα ομοαξονικό σύστημα συμπλέκτη και τοποθέτησε ημιαξόνια διαφορετικού μήκους, τα οποία ήταν ζυγοσταθμισμένα. Αυτή η πρακτική ακολουθείται μέχρι και σήμερα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εξελιγμένο με γνώμονα να είναι μεγαλύτερο από το Mini και το Autobianchi A112 (που θεωρούταν ο ανταγωνιστής του βρετανικού μοντέλου), αλλά μικρότερο από το Fiat 128 και την Alfa Romeo Alfasud, το 127 ήταν σχεδιασμένο από τον Pio Manzù, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Pio Manzoni. Γεννηθείς το 1939, ο Ιταλός δημιουργός ήταν γιος ενός διάσημου γλύπτη, και από το 1968 εργαζόταν στο Fiat Centro Stile. Παρόλο που η ανώτερη διοίκηση θεωρούσε πως ο 29χρονος Pio δεν ήταν αρκετά έμπειρος για να αναλάβει ολόκληρα project μόνος του, ο επικεφαλής σχεδιασμού Gian Paolo Boano, μαζί με τον Dante Giacosa, πιστεύοντας στον Manzù, του ανέθεσαν ένα concept car.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Νέα, τρίθυρη έκδοση, και η 2η Σειρά
Σελ.
3
1981: Το τελευταίο facelift μετά από 10 χρόνια
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις