Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Fiat Uno Turbo ie: Η ιταλική βόμβα των 80s
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Fiat Uno Turbo ie: Η ιταλική βόμβα των 80s

Διαβάστηκε από 32735 αναγνώστες - 23/12/2023

Τις δεκαετίες του 80 και 90, το πεδίο της μάχης των hot hatchbacks χωριζόταν σε 2 στρατόπεδα: Τα ατμοσφαιρικά και τα turbo. Ένας από τους πιο διάσημους πρωταγωνιστές της 2ης κατηγορίας, καταγόταν από την γειτονική Ιταλία, ερχόταν με το χαρακτηριστικό ήχο του οκταβάλβιδου μοτέρ, και άκουγε στο όνομα Fiat Uno Turbo ie.

Το Fiat Uno, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro έκανε το ντεμπούτο του τον Ιανουάριο του 1983, ως ο αντικαταστάτης του Fiat 127. Όντας πιο ψηλό και τετραγωνισμένο από τον προκάτοχό του, το αυτοκίνητο δέχτηκε καλές κριτικές για την ευρυχωρία του. Παράλληλα, η συμπεριφορά του στο δρόμο, η ποιότητα κύλισης αλλά και η χαμηλή κατανάλωση, έκαναν το Uno δημοφιλές. Το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1984», κερδίζοντας το Peugeot 205 που είχε κυκλοφορήσει 1 μήνα μετά το Fiat.
Το εσωτερικό του ιταλικού hatchback χαρακτηριζόταν από την εργονομία του, αφού οι διακόπτες βρίσκονταν τοποθετημένοι γύρω από τον πίνακα οργάνων. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός μπορούσε να τους φτάσει χωρίς να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι.

Παρά τις καινοτομίες και την εμπορική επιτυχία, το Fiat Uno είχε μία έλλειψη, και αυτή ήταν στη γκάμα του. Δεν υπήρχε κάποια γρήγορη, «καυτή» έκδοση, να έρθει αντιμέτωπη σε αυτές του ανταγωνισμού. Οι Γάλλοι είχαν ήδη 2 δημιουργίες, οι οποίες αλώνιζαν ανενόχλητες τις διαδρομές των Άλπεων και της Riviera. Ο λόγος γίνεται φυσικά για το Peugeot 205 GTi που παρουσιάστηκε το 1984 και το Renault Alpine Turbo, το οποίο βρισκόταν στη δύση της καριέρας του.  
Η απάντηση των Ιταλών ήρθε τον Απρίλιο του 1985, με το ξακουστό Uno Turbo i.e. Το αρκτικόλεξο στο τέλος σήμαινε «Iniezione Elettronica» και δήλωνε πως ο κινητήρας είχε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Τα καρμπυρατέρ είχαν αρχίσει να «πεθαίνουν» εξάλλου, και οι εγκέφαλοι ήταν ο δρόμος για το μέλλον.



Ο κινητήρας του μικρού πύραυλου ήταν βασισμένος σε αυτόν του Ritmo, και αρχικά είχε χωρητικότητα 1299cc. Εκείνη την εποχή στην Ιταλία, τα αυτοκίνητα με μοτέρ μεγαλύτερα των 1,3 λίτρων, είχαν υψηλότερο επιτρεπτό όριο ταχύτητας, και έτσι η εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει τα κυβικά στα 1301.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Η εξέλιξη: Fiat Uno Turbo 1400
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις