autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ήπια υβριδικό VS Plug-In υβριδικό: Ποιες οι διαφορές τους;

Ήπια υβριδικό VS Plug-In υβριδικό: Ποιες οι διαφορές τους;

Διαβάστηκε από 10313 αναγνώστες - 1/10/2024

Ήπια υβριδικό και plug-in υβριδικό είναι δύο φράσεις που ακούγονται πλέον αρκετά συχνά. Γνωρίζετε ποιες είναι οι διαφορές τους και ποιος ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρα στην κάθε περίπτωση;

Βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου η γκάμα του συνόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών εξηλεκτρίζεται. Ανάμεσα στα «συμβατικά» αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις που κινούνται μόνο με ρεύμα βρίσκονται τα υβριδικά αυτοκίνητα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι συνδυάζουν τα οφέλη των δύο «κόσμων» και αυτή τη στιγμή κατέχουν ένα αξιοσέβαστο ποσοστό στον παγκόσμιο χάρτη των πωλήσεων.
Μιλώντας, όμως, για υβριδικά μοντέλα, δε μιλάμε μόνο για μία κατηγορία αυτοκίνητων. Υπάρχουν υποκατηγορίες στην υβριδική τεχνολογία ως προς το πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με το μοτέρ εσωτερικής καύσης. Βέβαια, ο σημαντικότερος διαχωρισμός των υβριδικών είναι ως προς το αν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας. Δηλαδή αν φορτίζεται μόνο με τα συστήματα ανάκτησης που έχουμε ήδη αναλύσει, ή αν υπάρχει υποδοχή για φόρτιση μέσω εξωτερικής πηγής. Ας δούμε αναλυτικότερα τις δύο επικρατέστερες τεχνολογίες, δηλαδή πως λειτουργούν τα ήπια υβριδικά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Όταν ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί υποστηρικτικά
Η πρώτη περίπτωση, αυτή που συναντάμε πλέον ακόμα και σε αυτοκίνητα πόλης, είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία. Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι σε αυτή την περίπτωση δεν υφίσταται αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκίνητου, αφού ο ηλεκτροκινητήρας δε συνδέεται άμεσα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματώνεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και λειτουργεί υποστηρικτικά συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης, των εκπομπών ρύπων, αλλά και στη βελτίωση των επιδόσεων. Ένα ήπια υβριδικό αυτοκίνητο, πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια, εξοπλίζεται με μπαταρία μικρής χωρητικότητας ώστε να τροφοδοτείται το κύκλωμα 12V ή 48V. Τις περισσότερες φορές, αναλαμβάνει τη λειτουργία του Start-Stop και «απαλλάσσει» τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από την τροφοδοσία άλλων υποσυστημάτων, όπως το σύστημα κλιματισμού. Στην περίπτωση των 48V ήπια υβριδικών συστημάτων, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ισχυρότερος, προσφέρει αξιόλογη ισχύ στον κινητήρα (10-15 ίπποι) και τροφοδοτεί περισσότερα υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα την ενεργή τετραδιεύθυνση, ή το ηλεκτρικό turbo στην περίπτωση της Audi.

 

Σελ.
2
Plug-In: Υβριδικό στην πρίζα
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε