Plug-In: Υβριδικό στην πρίζα
Στα plug-in υβριδικά μοντέλα, μοτέρ εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρας μπορούν αμφότεροι να κινούν το αυτοκίνητο μεμονωμένα ή συνδυαστικά. Το ηλεκτρικό μοτέρ, δηλαδή, έρχεται σε άμεση επαφή με το κιβώτιο ταχυτήτων και η ισχύς του είναι αρκετή ώστε να αναπτύσσονται ταχύτητες που στις περισσότερες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα χωρίς να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Οι μπαταρίες σε αυτής της κατηγορίας τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι αισθητά μεγαλύτερες από αυτές των ήπια υβριδικών. Συνεπώς, η διαδικασία της φόρτισης γίνεται, πέρα από τα συστήματα ανάκτησης, και μέσω εξωτερικής πηγής. Τα plug-in υβριδικά μπορούν να καλύπτουν όλες τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να καταναλώνουν καύσιμα, με την αυτονομία να κυμαίνεται συνήθως κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Βέβαια, το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι η μεγάλη αυτονομία, αφού το θερμικό μοτέρ είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να λειτουργήσει καταναλώνοντας καύσιμο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ένα plug-in υβριδικό μοντέλο εξοπλίζεται με προγράμματα οδήγησης, που επιλέγει ο οδηγός ανάλογα με τις ανάγκες του. Για παράδειγμα στο «eco» η μετακίνηση γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπουν οι μπαταρίες, στο «hybrid» γίνεται συνδυαστική λειτουργία και στο «sport» τα δύο ή περισσότερα μοτέρ (ανάλογα με το πλήθος των ηλεκτροκινητήρων) τίθενται σε λειτουργία ώστε να μεγιστοποιηθεί η ισχύς.
Η εποχή της ολικής επικράτησης της ηλεκτροκίνησης φαίνεται ότι δε θα αργήσει να έρθει. Μέχρι τότε, όμως, τα plug-in υβριδικά θα παραμένουν η καλύτερη επιλογή, αφού συνδυάζουν όλα τα πλεονεκτήματα των θερμικών κινητήρων και των ηλεκτρικών μοτέρ. Μπορεί τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα να επωφελούνται σημαντικά από την ύπαρξη του μικρού ηλεκτροκινητήρα, αλλά τα plug-in είναι αυτά που συγκεντρώνουν τα περισσότερα θετικά στοιχεία. Καταφέρνουν να προσφέρουν αυτονομία που εξυπηρετεί και με το παραπάνω τις καθημερινές μετακινήσεις και το πρόβλημα της αυτονομίας δεν υφίσταται λόγω της ύπαρξης του κινητήρα. Ταυτόχρονα, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές και οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Μοναδικό μειονέκτημα είναι οι μικρές παραχωρήσεις στον χώρο των αποσκευών, συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, λόγω του όγκου που καταλαμβάνουν οι μπαταρίες.
Σελ. 1 | Ήπια υβριδικό VS Plug-In υβριδικό: Ποιες οι διαφορές τους; |
Σελ. 2 | Plug-In: Υβριδικό στην πρίζα |