Nissan GT-R: Η αρχή του έπους
28/7/2021
Τα Nissan Skyline GT-R είναι από τα πιο θρυλικά ιαπωνικά αυτοκίνητα. Η ιστορία του μύθου ξεκίνησε με ένα πισωκίνητο, τετράθυρο στην αρχή μοντέλο, που είχε ατμοσφαιρικό μοτέρ με 3 διπλά καρμπυρατέρ. Σας παρουσιάζουμε τον πρόγονο του «Godzilla», που έγινε γνωστός ως «Hakosuka».
Όταν κλείνουμε τα μάτια και ακούμε την λέξη «GT-R», στους περισσότερους έρχονται αμέσως εικόνες από κτηνώδη Nissan R35. Αν είστε λάτρεις των 90s, ίσως σκεφτείτε ένα Skyline της γενιάς R32, τον πρώτο, και γνήσιο «Godzilla», με το εμβληματικό RB26DETT μοτέρ κάτω από το καπό. Η αρχή του θρύλου όμως, δεν διέθετε τετρακίνηση, ούτε καν turbo κινητήρα, ενώ αρχικά ήταν ένα αμιγώς τετράθυρο μοντέλο. Ο λόγος φυσικά γίνεται για το πρώτο Nissan Skyline GT-R, με κωδικό PGC- και KPGC10, ή αλλιώς, το αξιοσέβαστο «Hakosuka», το οποίο αντιμετωπίζεται με τιμή και ευλάβεια από τους λάτρεις των αυτοκινήτων που κατάγονται από την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Η ιστορία του μοντέλου με την ονομασία Skyline πηγαίνει πίσω στο μακρινό 1957. Εκείνη τη χρονιά, η Ιαπωνική εταιρεία Prince Motor Company παρουσίασε το ομώνυμο αυτοκίνητο, το οποίο ανήκε στην πολυτελή κατηγορία. Το 1964, το όχημα βρισκόταν στη 2η γενιά του, και η εταιρεία δημιούργησε την έκδοση 2000GT, με την οποία αποφάσισε να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα τουρισμού της χώρας, που ονομαζόταν Grand Touring II (GT II).
Με ισχύ 163 ίππους και βάρος 990kg, τα αγωνιστικά της Nissan, πνευματικά παιδιά του επικεφαλής μηχανολόγου Shinichiro Sakurai είχαν δύσκολο έργο μπροστά τους. Ανάμεσα στους ανταγωνιστές, βρισκόταν ένα αυτοκίνητο από το Zuffenhausen, η μυθική Porsche 904 Carrera GTS.
Παρόλο που τα Skyline δεν μπόρεσαν να κερδίσουν την Porsche, ένα από αυτά κατάφερε να παραμείνει μπροστά της για 1 γύρο. Στην τελική κατάταξη, τα 2000GT είχαν λάβει τις θέσεις από 2 έως και 6. Εκείνη την ημέρα, στην πίστα της Suzuka, τέθηκε η βάση για τη δημιουργία του μύθου.
Το 1966, η Prince ενώθηκε με τη Nissan, και 2 χρόνια αργότερα εμφανίστηκε η 3η γενιά του μοντέλου, με κωδικό C10. Οι μηχανολόγοι της Prince είχαν αποδείξει την αξία τους, και έτσι η Nissan αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το αμάξωμα του Skyline και ένα μοτέρ βασισμένο στον κινητήρα του αγωνιστικού Ρ380. Στην ονομασία του κορυφαίου μοντέλου, προστέθηκε ένα «R». Ήταν Φεβρουάριος του 1969, και ο θρύλος είχε μόλις γεννηθεί. Όπως και με το αγωνιστικό του παρελθόντος, ο εγκέφαλος πίσω από το δημιούργημα ήταν ο κ. Sakurai, ένας άνθρωπος που λάτρεψε τα Skyline, και ανέφερε πως το μοντέλο είναι το alter ego του. Στη Nissan, απέκτησε το προσωνύμιο «Mr. Skyline», και συνέχισε να είναι επικεφαλής του προγράμματος μέχρι και την 7η, R31 γενιά, του 1985.
Το πρώτο Skyline GT-R είχε τετράθυρο αμάξωμα, και κάτω από το καπό βρισκόταν ο S20, ένας δίλιτρος, ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με 24βάλβιδη κεφαλή και 3 διπλά καρμπυρατέρ της Mikuni. Οι 162 ίπποι «έρχονταν» ψηλά, στις 7.000 στροφές, ενώ η καμπύλη ροπής κορυφωνόταν στις 5.600, με μέγιστη τιμή τα 176Nm. Μπορεί σήμερα να θεωρούμε αυτά τα νούμερα ως «παιδικά», ειδικά αν τα συγκρίνουμε με τα 720 άλογα του R35 GT-R 50, αλλά ας μην ξεχνάμε πως μεταξύ των 2 αυτών μοντέλων υπάρχει χάσμα 5 δεκαετιών, κατά τις οποίες έχουν γίνει άλματα στην τεχνολογία, την εξέλιξη αλλά και τις απαιτήσεις. Αντίστοιχα άλματα έχουν γίνει και στα βάρη των αυτοκινήτων.
Ο πρωτοπόρος των Skyline GT-R, είχε βάρος 1100kg. Η ισχύς μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, ενώ το διαφορικό ήταν περιορισμένης ολίσθησης. Η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη, και το τιμόνι, όπως και τα φρένα ήταν άνευ υποβοήθησης. Τα πρώτα 100km/h από στάση «έρχονταν» μέσα σε 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 200km/h.