Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ο μύθος του Hakosuka

28/7/2021

Το εξωτερικό του αυτοκινήτου ήταν διακριτικό, και δεν ξεχώριζε εύκολα από τα απλά μοντέλα. Οι τετράγωνες γραμμές του, έκαναν το μοντέλο να γίνει γνωστό με την ονομασία «hakosuka». «Hako» σημαίνει «κουτί» στα Ιαπωνικά, και το «-suka» προέρχεται από το «sukairain», η ιαπωνική προφορά του «skyline». Το 1970 έκανε το ντεμπούτο της η δίθυρη έκδοση, η οποία κυκλοφόρησε στην αγορά το επόμενο έτος με κωδικό KPGC10. Στα πίσω φτερά, τα οποία διέθεταν ένα διαγώνιο «νεύρο», βρήκαν θέση 2 πρόσθετα πλαστικά φουσκώματα, ενώ προαιρετικά υπήρχε ένα βαθύ spoiler στον εμπρόσθιο πρόβολο και μία κεκλιμένη πίσω αεροτομή. Αυτές οι προσθήκες έγιναν εμβληματικές, χάρη στις αγωνιστικές τους ρίζες.

Kοινοποίησε το »




Αντίστοιχη, motorsport φιλοσοφία είχε ακολουθηθεί και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα ήταν σταθερά bucket, τα πεντάλ ήταν από αλουμίνιο, και το τιμόνι είχε 3 μπράτσα. Στο ταμπλό υπήρχαν ξύλινες λεπτομέρειες, και ο επιλογέας ταχυτήτων ανέγραφε την κλιμάκωση με κόκκινο φόντο. Έχοντας σκοπό να κρατηθεί το βάρος όσο πιο χαμηλά γίνεται, ο εξοπλισμός του μυθικού Skyline GT-R ήταν σπαρτιάτικος, μία κίνηση που άρμοζε στον πολεμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το δοχείο καυσίμου ήταν μεγάλο, 100 λίτρων, προκειμένου να μην χρειάζονται πολλοί ανεφοδιασμοί στους αγώνες μεγάλων αποστάσεων.

Το θρυλικό «hakosuka» γεννήθηκε για να επικρατεί στην πίστα. Και εκπλήρωσε με επιτυχία το σκοπό του, αφού στο διάστημα μεταξύ 1969 και 1972, τα KPGC10 και PGC10 GT-R σημείωσαν συνολικά 50 νίκες, με τις 49 εκ των οποίων να είναι συνεχόμενες, δημιουργώντας άλλη μία παράδοση στην οικογένεια των GT-R: Τη συνήθεια να κερδίζουν.



Τα αγωνιστικά κέρδισαν παράλληλα την καρδιά μας χάρη στην εντυπωσιακή εμφάνισή τους. Οι προφυλακτήρες έλειπαν, και την θέση των εμπρός φαναριών είχαν πάρει χρωματιστά καπάκια. Μπροστά, δέσποζε το τεράστιο ψυγείο λαδιού, με τις σωληνώσεις να περνούν από το κενό που άφησε η πλέον απούσα γρίλια και να χάνονται μέσα στο χώρο του κινητήρα. Οι φαρδιές ζάντες, συνήθως οι ιστορικές και θρυλικές RS Watanabe με τα χοντρά ελαστικά, αγκαλιάζονταν από τα πρόσθετα «φρύδια» φτερά, που ήταν τοποθετημένα στο αμάξωμα με πριτσίνια.
Η πολεμική έκδοση, διέθετε εξίσου σκληροπυρηνικά αναβαθμισμένο μοτέρ. Ο S20, έφτασε να αποδίδει 250 άλογα.



Το πρώτο Skyline GT-R σταμάτησε να κατασκευάζεται το 1972. Έδωσε τη θέση του στο KPCG110, που έγινε γνωστό ως «Kenmeri». Η συνολική παραγωγή του στο διάστημα 1969-1972 περιορίστηκε στα 1.935 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 1115 ήταν δίθυρα. Το γεγονός πως ορισμένα από αυτά τα οχήματα έγιναν θυσία στους θεούς της ταχύτητας, κάτι που είναι στη μοίρα ορισμένων τέτοιων κατασκευών, κάνει τα γνήσια GT-R εξαιρετικά σπάνια.

Ο μύθος της Nissan που συνοδεύεται από αυτά τα 3 γράμματα, οφείλει την ύπαρξη και την αίγλη του στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Και, αυτός είναι ο λόγος, που το «hakosuka», ο πρόγονος του «Godzilla» και της παρέας του, αντιμετωπίζεται με ευλάβεια και σεβασμό από τους πιστούς θαυμαστές του.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »