autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3 φωτογραφίες »

Τέλος εποχής στην BMW: Σταματά η παραγωγή κινητήρων καύσης στο Μόναχο

Διαβάστηκε από 6712 αναγνώστες - 25/11/2020

Είδηση-βόμβα από την BMW, που ανακοίνωσε την παύση κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης στο Μόναχο, ενέργεια που αποτυπώνει ξεκάθαρα την στροφή της στην ηλεκτροκίνηση.

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ανοίγει η BMW. Ο γερμανικός κολοσσός μελλοντικά δεν θα κατασκευάζει στην έδρα του, Μόναχο, κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η BMW επικεντρώνεται στην ηλεκτρική κινητικότητα και μετεγκαθιστά την παραγωγή κινητήρων της στο εξωτερικό. Όπως ανακοίνωσε, το αργότερο έως το 2024, όλοι οι κινητήρες καύσης του Ομίλου που προορίζονται για κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευαστούν σε άλλες πόλεις, και ειδικότερα στα εργοστάσια της Μεγάλης Βρετανίας (Χαμς Χολ) και της Αυστρίας (Στάγιερ).
 
Αντίστοιχα, στην θέση του προηγούμενου εργοστασίου κατασκευής κινητήρων, θα υπάρξει μια νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πρόκειται να κατασκευαστεί στο Μόναχο έως το 2026. Η επένδυση που θα γίνει στο νέο συγκρότημα εγκαταστάσεων της BMW θα φτάσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ και θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της βαυαρικής πόλης. Ταυτόχρονα, η γερμανική μάρκα κάνει σαφές ότι επικεντρώνεται πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση, προσδοκώντας στην κυκλοφορία 25 πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2025.



Η απόφαση παύσης της κατασκευής των παραδοσιακών κινητήρων στο κύριο εργοστάσιο του Μονάχου, συνοδεύεται και από τις αντίστοιχες αλλαγές στην γενικότερη πολιτική της BMW. Τα κορυφαία στελέχη δεν θέλουν, πάντως, να αλλάξει τίποτα σχετικά με την παραδοσιακή παραγωγή της BMW 3 Series. Το κορυφαίο μοντέλο των Γερμανών εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο και αναπόσπαστο μέρος της και θα συνεχίσει να περιλαμβάνεται στην γραμμή παραγωγής του Μονάχου στο άμεσο μέλλον. Βέβαια, σύμφωνα με το περιοδικό «Automobil-Industrie», ο διευθυντής παραγωγής Milan Nedeljković επιβεβαίωσε σε συζήτηση των επικεφαλής της BMW ότι η παραγωγή της 3 Series θα συρρικνωθεί υπέρ των 4 Series και i4. Το εργοστάσιο στο Μεξικό, όπου κατασκευάζονται μέρη για αυτοκίνητα BMW 3 Series διάθεσης στην παγκόσμια αγορά, θα συμβάλλει αρκετά μετά τις αλλαγές που θα προκύψουν.
 
Θα αναρωτηθεί κανείς, υπάρχει εξαίρεση στον γενικό σχεδιασμό λόγω της οποίας θα συνεχιστεί η κατασκευή BMW 3 Series στο Μόναχο; Κοιτώντας προς στο μέλλον και συνυπολογίζοντας τις εξελίξεις, φαντάζει πιο πιθανό τα αυτοκίνητα premium της μεσαίας κατηγορίας των Γερμανών να είναι πλήρως ηλεκτρικά στην επόμενη γενιά τους. Έτσι, θα μπορούσαν να παραμείνουν στο «σπίτι» της μάρκας και το νέο εργοστάσιο. Σε αντίθετη περίπτωση, τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και diesel, θα κατασκευάζονται αποκλειστικά στο Μεξικό.
 
Η γενικότερη αναδιάρθωση στη φιλοσοφία των Γερμανών δεν θα επηρεάσει μόνο την γραμμή παραγωγής των εργοστασιακών μονάδων του Μονάχου. Εκτός των παραπάνω τροποποιήσεων, η δημοφιλής αυτοκινητοβιομηχανία στέλνει την παραγωγή μοντέλων της σε νέες εγκαταστάσεις. Στην πόλη Ντινγκόλφινγκ, για παράδειγμα, η τοπική μονάδα θα αναλάβει έξτρα αρμοδιότητες, με παράλληλη αύξηση του εργατικού της δυναμικού από 1.000 σε 2.000 άτομα. Το εργοστάσιο της πόλης στην νότια Βαυαρία που θεωρείται «σπίτι» των BMW 5 και 7 Series θα αναλάβει επίσης την έκδοση των πλήρως ηλεκτρικών πολυτελών οχημάτων.


 
Επιπροσθέτως, οι μονάδες της Λειψίας που εστιάζουν στην ηλεκτροκίνηση, αναλαμβάνουν την δημιουργία του του διαδόχου του Mini Countryman από το 2023, ενώ ταυτόχρονα με το εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ θα έχει την δική της εγκατάσταση παραγωγής μπατριών. Η διαφοροποίηση της παραγωγής δεν θα προκαλέσει και μείωση προσωπικού, αλλά αντιθέτως η BMW θα αναδιανέμει  το εργατικό δυναμικό, τοποθετώντας σε άλλες μονάδες παραγωγής άτομα που βρίσκονταν μέχρι πρότινος στο Μόναχο.
 
Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα στρατηγική της BMW, η μετεγκατάσταση της παραγωγής κινητήρα σε δύο εξειδικευμένες τοποθεσίες έχει απόλυτη λογική. Το 2019, το βρετανικό εργοστάσιο κατασκευής κινητήρα στην πόλη Χαμς Χολ δημιούργησε έσπασε το φράγμα των 5.000.000 κομματιών, ενώ το αυστριακό εργοστάσιο στην πόλη Στάγιερ μπορεί να παραδώσει έως και 6.000 κινητήρες ανά εργάσιμη ημέρα σε ώρες αιχμής.  
 
Ουσιαστικά, η «παλιά τεχνολογία» θα αποκτήσει ένα νέο σπίτι, αλλά η BMW θα διατηρήσει τους καινοτόμους κλάδους παραγωγής στη Γερμανία.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις