Toyota Corolla AE86: Ο θρύλος του βουνού
Η Toyota Corolla AE86 είναι ένα αντικείμενο λατρείας για τους φίλους της ιαπωνικής σχολής, και έχει γράψει ιστορία πλαγιολισθαίνοντας. Ποιοι είναι οι λόγοι που έκαναν το μοντέλο τόσο θρυλικό;
Οι εραστές της αυτοκίνησης, ιδίως των ιαπωνικών μοντέλων, έχουν μία ξεχωριστή αγάπη για την Toyota Corolla AE86, ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον σε ορεινές διαδρομές, κινούμενο είτε με «γραμμές», είτε υπερστρέφοντας, συνοδευόμενο από τις χαρακτηριστικές βραχνές νότες του θρυλικού 4AGE κινητήρα. Ποιοί είναι οι λόγοι που έκαναν την ταπεινή Corolla να γίνει τόσο μυθική, μία ιδιότητα που διατηρεί ακόμα και σήμερα, σχεδόν 4 δεκαετίες μετά την παρουσίασή της;
Η ιστορία ξεκινά το 1983, όταν έκανε το ντεμπούτο της η Toyota Corolla 5ης γενιάς. Εκείνη η περίοδος σηματοδοτήθηκε από την κατά κόρον αλλαγή στις μηχανικές διατάξεις των μοντέλων, τα οποία από πισωκίνητα γίνονταν προσθιοκίνητα. Έτσι και στην Corolla E80, όπως ονομαζόταν, οι κινητήριοι τροχοί στις περισσότερες εκδοχές ήταν πλέον οι εμπρός.
Ακολουθώντας μία τακτική που θα φαινόταν παράλογη σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία διατήρησε την κίνηση πίσω σε 2 εκδόσεις του οχήματος, οι οποίες ήταν διαθέσιμες σε 2 επιλογές αμαξωμάτων: δίθυρη coupe και τρίθυρη liftback. Η μία έκδοση ήταν η Corolla Levin και η άλλη ονομαζόταν Sprinter Trueno. Sprinter ήταν τα πιο sport, αδελφά μοντέλα των Corolla, τα οποία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την Ιαπωνική αγορά. Ο κωδικός των μοντέλων ήταν AE86, και έγιναν γνωστά ως «hachi-roku» (hachi = 8, roku = 6 στα ιαπωνικά).
Τα Levin διέθεταν σταθερά εμπρός φανάρια, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα, ενώ τα Trueno είχαν αναδιπλούμενους, pop up προβολείς. Όπως συνέβαινε και με άλλα αυτοκίνητα της Toyota, τα ονόματα ήταν υπαρκτή λέξεις, αφού Levin στα μεσαιωνικά αγγλικά σημαίνει «αστραπή», ενώ Trueno στα ισπανικά λέγεται ο κεραυνός.
Όπως τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα, έτσι και το δίδυμο των Corolla Levin και Sprinter Trueno τράβηξαν την προσοχή του κοινού. Εξωτερικά, το γωνιώδες αμάξωμα είχε sport στοιχεία, που τονίζονταν περισσότερο στις 3θυρες εκδόσεις, στις οποίες το πίσω παρμπρίζ ήταν αρκετά επικλινές. Από την άλλη πλευρά, το 2θυρο coupe κέρδιζε σε ακαμψία εκεί που έχανε σε εμφάνιση. Εμπρός, τα κρυμμένα φανάρια της Sprinter Trueno χάριζαν στον πρόβολο εντυπωσιακή όψη.
Σελ. 2 | Το Toyota AE86, ο Keiichi Tsuchiya και το drift |