Η οδική συμπεριφορά είναι που κάνει τη διαφορά στο Golf GTI καθώς ανέκαθεν μπορούσε και συνδύαζε το σπορ με το πολιτισμένο. Βάζεις σακάκι και πας γραφείο, βγάζεις το σακάκι και πάς για σιρκουί. Όχι περίπου έτσι, αλλά ακριβώς έτσι.
Το νέο GTI έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα, σχετικά με τις προηγούμενες γενιές του. Το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίζεται (η πλατφόρμα MQB του ομίλου VW) το έχει κάνει ελαφρύτερο από το προηγούμενο και, σύμφωνα με τη VW, πιο στιβαρό. Αυτό φαίνεται παντού και κάνει ακόμα πιο απολαυστική την οδήγησή του. Η ποιότητα κύλισης, παρά τους 18ιντσους τροχούς της δοκιμής, είναι υποδειγματική για αυτοκίνητο το είδους. Δεν κοπανάει πουθενά και δεν κουράζει ποτέ τους επιβάτες. Στον ανοιχτό δρόμο η τελική γίνεται παιχνιδάκι, χωρίς φασαρίες. Οι αλλαγές πορείας είναι ακριβείς, εύκολες, σίγουρες, χωρίς περιττές κινήσεις. Στις στροφές πιάνει δουλειά το XDS (ηλεκτρονικό μπλοκέ) και μαζεύει τα μούτρα, σα να μη βγήκαν ποτέ. Το τιμόνι είναι υπάκουο, ελαφρύ και μεταφέρει πλούσια πληροφορία από τους μπροστινούς τροχούς.
Έτσι αφήνει τον οδηγό να παραμείνει ψύχραιμος και πάνω στο γκάζι για να βγάλει τη στροφή, διαγράφοντας ιδανική πορεία. Παρέα, τα φρένα που δε «μασάνε». Στο όλο «έργο» προσθέστε το DSG που ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά και το driving profile selector, που επηρεάζει τα του κινητήρα και του κιβωτίου.
Εμφάνιση: Γοητεύει
Εντάξει, το GTI στις φωτογραφίες δεν είναι το βασικό. Εδώ έχει το κάτι παραπάνω, όπως είναι οι ζάντες των 18 ιντσών, η ηλιοροφή και οι τετραγωνισμένοι προβολείς από LED. Επίσης κατά τα άλλα δε διαφέρει και πολύ από τις απλές εκδόσεις, αν καταγράψει κανείς τις αλλαγές στα σημεία. Υπάρχει διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος, πλευρικές ποδιές, αλλά και σκουρόχρωμα καλύμματα στα πίσω φωτιστικά που είναι εξοπλισμένα με LED. LED υπάρχουν και για το φωτισμό της πινακίδας. Μπροστά, ένα κόκκινο σιρίτι διατρέχει τα φώτα και τη μάσκα, ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει εισαγωγή αέρα με κυψελωτό σχέδιο και «βράγχια» που εκτείνονται μεταξύ των προβολέων ομίχλης. Ωστόσο, αυτή η διακριτικότητα είναι που σε κερδίζει. Ξέρεις ότι, δε θες να γυρίζεις τα κεφάλια όσων δεν πρέπει, αλλά μόνο αυτών που αναγνωρίζουν τα διακριτικά.
Value for money
Ακόμα και ένα μοντέλο σαν το Golf GTI δεν παύει να είναι ένα μαζικό προϊόν με συγκεκριμένο value for money. H τιμή του ξεκινάει (με απόσυρση) από 27.700 ευρώ στην 3θυρη έκδοση, με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ το κιβώτιο DSG θα σας κοστίσει μόλις 2.300 ευρώ. Σε αυτή την τιμή παίρνετε τα πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Multicollision, σύστημα Pre Crash, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης Fatigue Detection, αλλά και πλήρες ηχοσύστημα με οθόνη αφής και αισθητήρες προσέγγισης χεριού.
Εσωτερικό: Κορυφαία ποιότητα και λειτουργικότητα
Το πιο ενδεικτικό διακριτικό στο εσωτερικό είναι το καρό μοτίβο (“Clark” τo λέει η VW) στην ταπετσαρία, ενώ ο ουρανός είναι μαύρος και υπάρχει κόκκινος κρυφός φωτισμός. Κόκκινος είναι και ο φωτισμός του πίνακα οργάνων, ενώ υπάρχει σπορ τιμόνι και λεβιές με τα διακριτικά GTI, διακοσμητικά σιρίτια περιμετρικά και αλουμινένια επένδυση σε πεντάλ και footrest. Από μέσα κρατήστε τα εξής. Τα καθίσματα έχουν άψογη πλευρική στήριξη και η θέση οδήγησης είναι κορυφαία, μαζί με το τιμόνι και την περιφερειακή ορατότητα. Επίσης, κορυφαία είναι και η ποιότητα κατασκευής, ενώ τη νύχτα, το λευκό φόντο, μαζί με τις κόκκινες λεπτομέρειες «λουστράρουν» ακόμα περισσότερο την εικόνα. Θα θέλαμε το καλό σύστημα infotainment, με τη μεγάλη οθόνη αφής, γιατί το υπάρχον δείχνει basic και το λογισμικό του είναι αργό. Επίσης τα κουμπιά πάνω στο πανέμορφο τιμόνι είναι πολλά. Δεν τη θες τόση πληροφόρηση όταν τρέχεις.
Συμπέρασμα
Η συνταγή είναι σωστή. To νέο GTI είναι politically correct αφού έχει λογική τιμή για 2λιτρο, έχει ένα δυνατό και πληθωρικό κινητήρα που μπορεί να κάψει λίγο, έχει χώρους έχει ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό. Επίσης έχει προηγμένη τεχνολογία που φαίνεται ή όχι, αλλά και μια εμφάνιση που θα συγκινήσει όσους ξέρουν τι ψάχνουν. Ωστόσο, ο λόγος για το οποίο θες να το αγοράσεις είναι γιατί κάνει «μάγκα» τον καθένα στο δρόμο. Ο αδιάφορος οδηγός θα εκτιμήσει την άνεση και το high tech της υπόθεσης. Αυτός που νομίζει ότι είναι γρήγορος δε θα προδοθεί, αφού όλα θα δουλέψουν άμεσα για τον σώσουν στο λάθος. Ο γρήγορος θα βρει τις επιδόσεις και τον ήχο που ψάχνει. Και αυτός που ξέρει τι παίρνει θα βρει μία παρέα για το υπόλοιπο των καθημερινών του μετακινήσεων.