4 ευρύχωρα SUV που στρίβουν και φρενάρουν καλύτερα από οικογενειακά
Μικρά SUV vs Mικρομεσαία: Σημειώσατε άσσο! Ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε τα μικρά SUV που βάζουν τα γυαλιά στα μικρομεσαία. Μπορούν να στρίψουν καλύτερα, να φρενάρουν σε λιγότερα μέτρα και να μεταφέρουν παραπάνω επιβάτες. Δεν είναι τυχαία στη λίστα μας, αλλά ποια είναι αυτά?
Κάποτε η μάχη ήταν ανάμεσα στα μικρά και τα μικρομεσαία με τις διαφορές να είναι τόσο μικρές που να μην χρήζουν σχολιασμό. Η τόσο δυνατή όμως είσοδος των SUV στην αγορά, έφερε τα πάνω κάτω στις προτιμήσεις των καταναλωτών και φυσικά στις πωλήσεις. Για να καταλάβετε το μέγεθος της φρενίτιδας σας παρουσιάζουμε τις πωλήσεις για το 2018 και τι ποσοστό κατέλαβε κάθε κατηγορία.
Πιο συγκεκριμένα, σε σύνολο 103.481 αυτοκινήτων που πουλήθηκαν συνολικά, συνολικά η κατηγορία SUV κατέγραψε 32.158 πωλήσεις, καταλαμβάνοντας το 29.2% των συνολικών πωλήσεων με τα μικρομεσαία να αγγίζουν τις 16.056 μονάδες ή αλλιώς 15.5%. Δηλαδή, το 1 στα 3 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη χώρα μας το 2018 ήταν SUV. Βάζοντας στο μικροσκόπιο μόνο την νεοσύστατη κατηγορία των μικρών SUV (την κατηγορία που θα μας απασχολήσει περισσότερο από όλες τα επόμενα χρόνια) συναντάμε το εντυπωσιακό ποσοστό του 10% με 10.143 μονάδες να έχουν παραδοθεί εντός του 2018. Εάν η πρώτη χρονιά με δυνατούς παίχτες στα μικρομεσαία SUV κατάφερε τόσο υψηλό ποσοστό, φανταστείτε τι θα δούμε τα επόμενα χρόνια.
Αναρωτιέστε γιατί οι Έλληνες δείχνουν ενδιαφέρον σε αυτή τη κατηγορία και γυρνάνε την πλάτη στα μικρομεσαία? Μερικοί από τους κυριότερους λόγους είναι η υψηλή θέση οδήγησης, η εμφάνιση, η άνεση στους κακοτράχηλους εγχώριους δρόμους και φυσικά οι χώροι. Υπάρχουν όμως και μερικά μοντέλα που μπορούν να κάνουν ακόμα περισσότερα.
Υπάρχουν μικρά SUV που αγαπούν τις στριφτερές διαδρομές, χρειάζονται λιγότερα μέτρα για να σταματήσουν ενώ λόγω μεγέθους, μπορούν να πάρουν την παραπάνω βαλίτσα. Μήπως και εσείς χρειάζεστε ένα μικρό SUV και δεν το έχετε καταλάβει ακόμα?
Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHdi 100 PS
Η Citroen έχει ανέβει επίπεδο και καθορίζει πλέον μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Με μία από τις πιο πλούσιες γκάμες στην κατοχή της, διαθέτει το απόλυτο πολυεργαλείο, που δεν είναι άλλο από το Citroen C3 Aircross. Εντυπωσιακό, με τεράστιους χώρους κρύβει αρκετούς οδηγικούς άσσους στο μανίκι του.
Νέος κινητήρας, νέο κιβώτιο, νέα απόλαυση
Ο ολοκαίνουργιος 1.500άρης BlueHDi κινητήρας, πετυχαίνει τις ίδιες επιδόσεις με αυτόν που αντικατέστησε. 100 ίπποι, 250 Nm ροπής, μα πλέον συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και γίνεται ένα ακόμη πιο οικονομικό σύνολο. Υπολογίστε περίπου 0.3 λτ./100χλμ. χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερο παραγόμενο θόρυβο εντός της καμπίνας, από ένα πιο ήσυχο σύνολο. Το 0-100 έρχεται σε 11.6 δευτ. ενώ η τελική δεν ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα. Ακόμη, ενσωματώνει την τεχνολογία συνεχούς επεξεργασίας των καυσαερίων, ανταποκρινόμενο έτσι στο πρότυπο Euro6.2. Πιο συγκεκριμένα, η προηγμένη αυτή αντιρρυπαντική τεχνολογία περιλαμβάνει έναν οξειδωτικό καταλύτη, ένα εξελιγμένο φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων και τον καταλυτικό μετατροπέα SCR (Selective Catalytic Reduction), ο οποίος είναι τοποθετημένος πριν από το φίλτρο και εξαλείφει τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) που εκπέμπει ο κινητήρας.
Χώροι: Ένα καλά κρυμμένο MPV
Μπορεί να άλλαξε σχεδίαση και κατηγορία, αλλά το ψηλό C3 δεν ξέχασε εντελώς το πολυμορφικό του παρελθόν. Συναντάμε πλήθος πολυμορφικών επιλογών που μπορούν να μετατρέψουν το C3 Aircross ακόμα και σε δεινό μεταφορέα. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, στοιχείο που δεν συναντάτε εύκολα στην κατηγορία, ενώ η πλάτη των καθισμάτων είναι ασύμμετρα διαιρούμενη. Υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα να αναδιπλωθεί η θέση του συνοδηγού για να μεταφερθούν με ευκολία μακριά αντικείμενα. Βάζοντας το απέναντι από το αδελφό C4 Cactus, το οποίο έχει εσωτερικό πλάτος κατά 21 χλστ. πιο μεγάλο, οι χώροι για γόνατα και κεφάλια πίσω επιβατών πάνε με αρκετή διαφορά στο Aircross. Πιο συγκεκριμένα 3.4 εκ. περισσότερο χώρο για τους υψηλούς επιβάτες, και 3.2 εκ. για τα γόνατα αυτών. Ναι καλά διαβάσατε, ενώ μήκος και εσωτερικό πλάτος ανήκουν στο C4, τα υπόλοιπα έχουν κερδηθεί από το C3. Έτσι, στο πίσω κάθισμα θα μεταφερθούν 2 επιβάτες και με παραχωρήσεις και ένας τρίτος. Μπροστά υπάρχει αρκετό πλάτος και ύψος ενώ οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε καθίσματα που θυμίζουν πολυθρόνες. Ο χώρος αποσκευών είναι ευμετάβλητος λόγω συρόμενων καθισμάτων. Υπολογίστε έτσι 410-520 λίτρα χωρητικότητα.
Δεν κωλώνει ούτε στο χώμα
Αρχικά, η θέση οδήγησης του C3 Aircross, είναι αυτό που περιμένεις. Αρχοντική, ψηλή με καλή περιφερειακή ορατότητα, χωρίς όμως να νιώθεις ότι είσαι σε ένα τεράστιο αυτοκίνητο. Στον δρόμο, χωρίς να παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις συνδυάζει με άριστο τρόπο την κορυφαία άνεση με τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Σε προκαλεί να το πιέσεις, με την σιγουριά αυτή να έρχεται από τις μικρές κλίσεις στις στροφές και την σταθερότητα τόσο του μπροστινού (γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική) όσο και του πίσω άξονα (ημιάκαμπτος άξονας). Από την άλλη το τιμόνι είναι σαφές και με σωστό βάρος αλλά λίγο αργό. Το C3 Aircross εφοδιάζεται με το σύστημα Grip Control που ενεργεί στο ESP και εξασφαλίζει καλή πρόσφυση σε οποιοδήποτε τερέν. Σίγουρα δεν είναι σκληροτράχηλο εκτός δρόμου αλλά θα πατήσει χώμα, άμμο και χιόνι χωρίς δισταγμό ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα ελέγχου ταχύτητας κατάβασης. Διατηρεί ταχύτητα μικρότερη των 8χλμ/ώρα χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατάει φρένο, αποφεύγοντας έτσι επικίνδυνα γλιστρήματα. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως ο κύκλος στροφής του τιμονιού είναι στα 10.8 μ.
Kia Stonic 1.0T 120 PS
Η πρόταση της Kia ακούει στο όνομα Stonic και μπορεί να είναι φρέσκια, μα δείχνει να κατέχει τον χώρο χρόνια ολόκληρα. Με αντιδράσεις μικρομεσαίου και οσκαρικά φρένα (100-0 σε 36 μ.) δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας.
Πιο μεγάλο και πιο πρακτικό από το Rio
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Stonic ξεχωρίζει, χάρη στην οριζόντια διχοτόμηση του ταμπλό. Μία έγχρωμη οθόνη στο πάνω μέρος, διακόπτες στο κάτω μέρος και αρκετός καθαρός χώρος χωρίς κουμπιά και εσοχές. Διαθέτει την απλότητα που χρειάζεται ένα crossover εν τέλει. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα και κυρίως γερά συναρμολογημένα. Στον τομέα των χώρων, όλα είναι κανονικά, καθώς 4 επιβάτες θα βολευτούν απλά με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός στα 352 λτ. με καλό σχήμα και εύκολη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Ενας ζωντανός – φασαριόζικος 1.000άρης
Σηκώνοντας το καπό του Stonic συναντάμε τον 1.000άρη 3κύλινδρο, turbo (με άμεσο ψεκασμό) κινητήρα απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, πετυχαίνει αρκετά καλές επιδόσεις όπως το 0-100 σε μόλις 9.8 και τελική στα 184χλμ. κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση σε πολύ καλά επίπεδα. Παρά τα 5 λτ. που υπόσχεται η εταιρία, μετρήσαμε 6.7 λτ./100χλμ. δίνοντας και πάλι τα συγχαρητήρια στο Stonic.
Σαν ένα σπορτίφ χάτσμπακ
Οδηγώντας το ολοκαίνουργιο Kia Stonic, αμέσως εκτιμάς το πραγματικά γρήγορο τιμόνι, το οποίο σε συνδυασμό με την ανταπόκριση του μπροστινού μέρους σε κάθε στροφή, επιτρέπουν στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο. Η πληροφόρηση είναι πολύ καλή και πολλές φορές ξεχνάς ότι είσαι σε ένα SUV και μεταφέρεσαι νοητά σε μικρομεσαίο. Ενα ευέλικτο σύνολο, το οποίο συνδυάζεται και με εξαιρετικά φρένα (100-0 σε 36 μ.) και με μία αρκετά (για την κατηγορία) σφικτά ρυθμισμένη ανάρτηση. Πιο συγκεκριμένα εμπρός εξοπλίζεται με γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική και πίσω με ημιάκαμπτο άξονα. Ετσι το αμάξι μπορεί να παρέχει καλύτερο στήσιμο και να κοιτάει στα μάτια της στροφές, μα δεν καταφέρνει να φιλτράρει όλες τις εγκάρσιες ανωμαλίες 100%. Τα 183 χλστ. απόστασης από το έδαφος, είναι σε θέση να οδηγήσουν οδηγό και επιβάτες σε κάθε είδους πατημένη δασική ή χωμάτινη διαδρομή, εάν αναζητήσουν μία light off road διαδρομή.
Fiat 500X 1.0 120 PS
Το Fiat 500X αποκτά 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 120 ίππων και αλλάζει σε μερικά καίρια σημεία. Καταφέρνει να πετύχει πολύ καλά νούμερα και να δώσει στον οδηγό την αίσθηση και την εμπιστοσύνη που χρειάζεται. Παρά το ύψος του, δείχνει να «μιλάει» με τον δρόμο.
Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό ακόμα και για 5
Ενα από τα πιο μοντέρνα και φωτεινά εσωτερικά που θα συναντήσετε στην κατηγορία, ανήκει στο 500Χ. Η ποιότητα των υλικών παραμένει πολύ καλή (χρήση μαλακού και σκληρού πλαστικού), ενώ συναρμογή και φινίρισμα ικανοποιούν απόλυτα. Συναντάμε πλέον νέο τιμόνι πολλαπλών χρήσεων που ανεβάζει κι άλλο την πρακτικότητα, ανασχεδιασμένο digital πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 7 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα infotainment UConnect. Αναφορικά με τους χώρους τώρα, το πλάτος της καμπίνας είναι αρκετό για να βολέψει μέχρι και 5 επιβάτες. Αρκετές θέσεις για μικροπράγματα και ένας ικανοποιητικός χώρος αποσκευών που φτάνει τα 350 λτ. θα είναι σύμμαχοι σε κάθε ταξίδι σας.
Επιδόσεις άνω του μέσου όρου, με το ανάλογο αντίτιμο
Ο βάρους μόλις 93 κιλών νέος 3κύλινδρος κινητήρας που κινεί το ανανεωμένο Fiat 500X, αποδίδει 120 ίππους με 190 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα των επιδόσεων δείχνουν ένα αρκετά μάχιμο σύνολο με ιδιαίτερα καλές ρεπρίζ. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η ηχομόνωση της καμπίνας δεν σου επιτρέπει στιγμή να νιώσεις την 3κύλινδρη φύση του κινητήρα, ενώ από θέμα κατανάλωσης, υπολογίστε 7.8 λτ./100χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Αριστη ορατότητα και μεγάλη σταθερότητα
Το 500X είναι από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας, σε ότι έχει να κάνει με την οδηγική του συμπεριφορά. Εξαιρετικά άνετο και σταθερό ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, δεν θα πει όχι σε πιο γρήγορη οδήγηση, χωρίς να αποτινάξει στιγμή τις προβλέψιμες αντιδράσεις του. Η ανάρτηση παρόλο που δεν χαρακτηρίζεται σφιχτή, κοντρολάρει πολύ καλά τις μεταφορές βάρους που προκαλούνται, με τις κλίσεις να είναι αρκετά περιορισμένες και το κράτημα του αυτοκινήτου αρκετά στιβαρό. Καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και ακρίβεια. Θα πατήσει χώμα, αλλά η έλλειψη 4κίνησης δεν του επιτρέπει άγριες περιπέτειες, ενώ τα φρένα χρειάζονται μόλις 38.2 μ. για να ακινητοποιήσουν το όχημα από τα 100 χλμ./ώρα. Αξίζει να αναφέρουμε φυσικά πως το πακέτο συστημάτων ασφαλείας είναι υπερπλούσιο, με αυτόνομο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων.
Εκδόσεις-εξοπλισμός
Το ανανεωμένο Fiat 500X έρχεται σε δύο εκδόσεις, την βασική Urban Look και την πιο πλούσια Cross Look με την διαφορά να φτάνει τα 2.000 ευρώ. Η δεύτερη (μοντέλο δοκιμής) διαθέτει επιπλέον, αυτόνομο φρενάρισμα, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, σύστημα Lane Change, cornering και πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών.
Opel Crossland X 1.2T 110 PS
Η πρόταση της Opel ακούει στο όνομα Crossland X. Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε περισσότερο και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Με έναν πληρέστατο εξοπλισμό, τιμή που απευθύνεται σε όλα τα πορτοφόλια και εντυπωσιακή απόκριση στον δρόμο.
Ενα μοντέρνο και high-tech Opel
Εξοπλισμένο με όλα τα τεχνολογικά καλούδια, θα προφέρει ανέσεις και ευκολίες σε όλους τους επιβάτες. Η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων είναι πραγματική εύχρηστη και δίνει τεχνολογική αύρα. Ο κρυφός φωτισμός στις επενδύσεις των θυρών και στο ταμπλό, μαζί με το σύστημα head up display βάζουν το κερασάκι στη τούρτα. Τα τελευταίο μάλιστα με την προβολή ζωτικών πληροφοριών στην διάφανη πλακέτα μπροστά από τον οδηγό και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, μπορούν να ξεκουράσουν εκπληκτικά τον οδηγό σε κάθε διαδρομή. Οσον αφορά τα υλικά, μαλακά βρίσκονται στο πάνω μέρος του ταμπλό, με την ποιότητα της συναρμογής και του φινιρίσματος να είναι πολύ υψηλού επιπέδου.
Εκτινάσσοντας την πρακτικότητα
Ενα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Opel Crossland Χ είναι τα μεγάλα επίπεδα χώρων που εμφανίζει στην καμπίνα αλλά και η πρακτικότητά του, στοιχείο που πλέον έχει εκλείψει από την κατηγορία. Το αυξημένο ύψος οροφής θα προσφέρει μπόλικο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο χώρος για τα γόνατά τους ασχέτως από την θέση του συρόμενου σε ποσοστό 60-40, πίσω καθίσματος. Μάλιστα αναλόγως τη θέση του συρόμενου καθίσματος διαμορφώνεται και ο χώρος αποσκευών, από 410 έως 520 λτ. Τέλος οι μεγάλες και πρακτικές θέσεις για αντικείμενα ενισχύουν με τη σειρά τους την πολυχρηστική υπόστασή του.
Και πάει και δεν καίει και είναι και αυτόματο
Οι 110 ίπποι σε συνδυασμό με τα 205Nm ροπής, θα κινήσουν το Crossland X με ευκολία ακόμα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, 6 σχέσεων, παρέχει πολύ καλές επιδόσεις ακόμα και από στάση, ενώ διατηρεί τη κατανάλωση (σε πραγματικές συνθήκες) στα εξαιρετικά 6,9 λτ./100χλμ. Οι αυτόματες εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πολύ ομαλά, τα 0-100 έρχονται σε 11,6 δευτ. μη ψάξετε όμως το κάτι πιο σπορ, καθώς δεν θα το βρείτε. Λογικό βέβαια, καθώς ο χαρακτήρας του συγκεκριμένου μοτέρ δεν ήταν εστιασμένος στις επιδόσεις αλλά στην οικονομία, και εκεί παίρνει άριστα.
Ανεπηρέαστο και με άψογα φρένα
Στον δρόμο, το Crossland X, δείχνει ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους και παραμένει ευθύβολο σε όλη την οδηγική εμπειρία. Με την μερικώς σφικτή ανάρτηση να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις αλλά και να απορροφά ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, δεν θα σας κουράσει ούτε εντός, ούτε εκτός αστικού κύκλου. Ακόμα και υπό πίεση το Crossland X δεν χάνει την ουδετερότητά του, ικανό να στρίψει σβέλτα όσο ο κινητήρας επιτρέπει, αλλά και με ασφάλεια. Εάν θελήσετε να το πάτε και λίγο στα όρια του, μην αγχωθείτε, καθώς θα διατηρήσει με μαεστρία την πρόσφυση του ενώ ο οδηγός του λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση για τα τεκταινόμενα στο δρόμο από το σύστημα διεύθυνσης. Τα αποτελεσματικά του φρένα έρχονται να συμπληρώσουν τον ευχάριστο και ασφαλή του οδηγικό χαρακτήρα με τον καλύτερο τρόπο.