
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ! Toyota Yaris GT: Ο samurai επιστρέφει!
Η Toyota ετοιμάζει προσιτή «καυτή» έκδοση του Yaris με 180 άλογα.
Κίνηση στους εμπρός τροχούς, προαιρετικά με μπλοκέ και coilover.
Επαναφέρει την ονομασία «GT», θυμίζοντάς μας τα Starlet.
Στην Ελλάδα θα κοστίζει 29.900 ευρώ.
Η Toyota ετοιμάζει προσιτή «καυτή» έκδοση του Yaris με 180 άλογα
Τα τελευταία χρόνια η Toyota έχει κάνει στροφή στα σκληροπυρηνικά μοντέλα της, τα οποία φυσικά έχουν την υπογραφή της Gazoo Racing, ή αλλιώς GR. Μπορεί τα συγκεκριμένα μοντέλα (GR Supra, GR 86, GR Yaris και η GR Corolla που δυστυχώς δεν έχουμε γνωρίσει επίσημα στην Ευρώπη) να έχουν κλέψει την καρδιά των εραστών των γρήγορων, «στριφτερών» αυτοκινήτων, ωστόσο συνοδεύονται από υψηλή τιμή, που τα κάνει απαγορευτικά για τους περισσότερους από εμάς.
Η Toyota φαίνεται να κατάλαβε το λάθος που δεν έχει ένα «εμπρηστικό» προσθιοκίνητο hot hatch, και σε μια εποχή όπου τα συγκεκριμένα μοντέλα αποτελούν –κυριολεκτικά- είδος υπό εξαφάνιση, οι Ιάπωνες έκαναν την κίνηση ματ και θα φέρουν στην αγορά μια «καυτή» έκδοση του Yaris με 180 ίππους σε πιο προσιτή τιμή.
Κίνηση στους εμπρός τροχούς, προαιρετικά με μπλοκέ και coilover
Το εν λόγω Yaris θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα του GR Yaris, ο οποίος είναι ο τρικύλινδρος 1.600αρης με κωδικό G16E-GTS που αποδίδει 280 ίππους και 390 Nm ροπής. Σε αντίθεση με το κορυφαίο μοντέλο, το «baby GR» Yaris που ετοιμάζεται θα έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, με την ιπποδύναμη να έχει μειωθεί στα 180 άλογα. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τις διαφορές στα μηχανικά μέρη, ωστόσο εικάζουμε πως θα υπάρχουν λιγότερο «εξειδικευμένα» εξαρτήματα, ούτως ώστε να χαμηλώσει το κόστος παραγωγής, και κατά επέκταση το κόστος πώλησης.
Τα γρήγορα Toyota, βελτιωμένα και μη, έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο Βιβλίο της Αυτοκίνησης. Προσθιοκίνητα, πισωκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα έχουν «οργώσει» τους δρόμους και τις πίστες, και οι ιθύνοντες στην εταιρεία το γνωρίζουν καλά αυτό. Για όσους λοιπόν δεν θα αρκεστούν στη «απλή» έκδοση, η Toyota θα προσφέρει και μια πιο σκληροπυρηνική βερσιόν, που θα έχει δεχτεί την περιποίηση άλλου ενός θρύλου, που ακούει στο όνομα TRD (Toyota Racing Development).
Το Yaris TRD θα έχει μπλοκέ διαφορικό, καθώς και ρυθμιζόμενη κατά ύψος και σκληρότητα coilover ανάρτηση, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο και για ρυθμιζόμενα top mounts, ούτως ώστε οι κάτοχοι να αλλάζουν τη γωνία camber αναλόγως της πίστας που θα θέλουν να επισκεφθούν. Μέχρι τώρα δεν ξέρουμε αν θα αυξηθεί η ισχύς του κινητήρα, ή αν οι αλλαγές θα έχουν να κάνουν αποκλειστικά με το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Επαναφέρει την ονομασία «GT», θυμίζοντάς μας τα Starlet
Οι πρώτες πληροφορίες που έχουμε για το επερχόμενο hot-hatch Yaris είναι πως αυτό θα ονομάζεται Yaris GT. Όσοι αγαπήσατε τα μοντέλα που παρήγαγε η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου τη δεκαετία του 90 θα αναγνωρίσετε αμέσως το συγκεκριμένο χαρακτηρισμό. Αν αναλογιστούμε την πίστη που έχουν οι Ιάπωνες στις παραδόσεις, δεν είναι καθόλου απίθανο το τελικό όνομα του αυτοκινήτου να είναι όντως Yaris GT, αποτίνοντας ένα φόρο τιμής στα θρυλικά Starlet GT που είχαν αντίστοιχο χαρακτήρα.
Στην Ελλάδα θα κοστίζει 29.900 ευρώ
Όπως αναφέραμε, το Toyota Yaris GT εξελίσσεται με σκοπό να είναι πιο προσιτό στο ευρύ κοινό. Ως εκ τούτου, το αμάξωμα θα είναι το 5θυρο που γνωρίζουμε στα «γήινα» Yaris, με οπτικές τροποποιήσεις που θα αναδεικνύουν τον «εμπρηστικό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και θα βελτιώνουν την αεροδυναμική. Σύμφωνα με πληροφορίες από άνθρωπο εντεταγμένο στους κύκλους της Toyota, η τιμή στην Ελλάδα υπολογίζεται να είναι 29.900 ευρώ, ούτως ώστε να είναι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ.