Αλήθειες και Ψέματα για την Αναβάθμιση των αυτοκινήτων Vol.2
20/5/2019
Οι μύθοι επάνω στην εξέλιξη των αυτοκινήτων είναι ένα τεράστιο θέμα αξιοπιστίας, που κανείς δεν θέλει να αγγίξει. Εμείς αποφασίσαμε να αναδείξουμε τις αλήθειες και συνεχίζουμε το μεγάλο αφιέρωμα, απέναντι στην παραφιλολογία του χώρου μας..
Όπως σας υποσχεθήκαμε, θα συνεχίσουμε το αφιέρωμα αποκατάστασης της αλήθειας απέναντι στους μύθους που έχουν στήσει ημιμαθείς αλλά και επαγγελματίες του χώρου, ώστε να κερδίζουν χρήματα. Διαβάστε παρακάτω τους επόμενους μύθους που τέθηκαν σε αμφισβήτηση..
-ΥΠΕΡΒΟΛΗ:Όσο πιο χαμηλή και σκληρή ανάρτηση έχει, τόσο καλύτερα στρίβει..
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι χαμηλωμένα και σκληρά, αλλά η ανάρτησή τους έχει πολλά περισσότερα πράγματα από κοντά ελατήρια.. Eχουν χαμηλή ανάρτηση, αλλά είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να έχει αρκετή διαδρομή και σωστή γεωμετρία. Στους συνηθισμένους δρόμους το χαμήλωμα της ανάρτησης, απλά θα μπερδέψει τη γεωμετρία και θα κάνει τα αμορτισέρ να τερματίζουν. Αυτό σημαίνει ότι παρότι η ανάρτηση είναι σκληρότερη και το κέντρο βάρους χαμηλότερο (επομένως καλύτερο) από πριν, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν είναι σίγουρο ότι θα βελτιωθεί, αλλά μπορεί να χειροτερέψει κιόλας… Η άσφαλτος στις πίστες αγώνων είναι πολύ ομαλή, ενώ στους δημόσιους δρόμους το παραμικρό σαμαράκι, μπορεί να απογειώσει ένα αυτοκίνητο με πολύ σκληρή ανάρτηση.. Τέλος, η χαμηλή και σκληρή ανάρτηση μπορεί να δίνει μεγαλύτερη πρόσφυση, αλλά κάνει και το αυτοκίνητο πιο απότομο στο όριο, πράγμα που κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα.
-ΨΕΜΑ:Οι μεγάλες εξατμίσεις προκαλούν απώλεια ισχύος και ροπής στα υπετροφοδοτούμενα αυτοκίνητα
Στα αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, μια υπερβολικά μεγάλη εξάτμιση κάνει κακό στο μοτέρ, αφού μειώνει την απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο μύθος λέει ότι το ίδιο συμβαίνει και στα αυτοκίνητα με υπετροφοδότηση. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική... Ο λόγος που ο κινητήρας έχει απώλειες, είναι η έλλειψη backpressure, αλλά στους κινητήρες turbo, η τουρμπίνα η ίδια δημιουργεί το απαιτούμενο backpressure, οπότε όσο μεγαλύτερη εξάτμιση τόσο καλύτερα.
-ΥΠΕΡΒΟΛΗ:Η ισχύς πουλάει αυτοκίνητα, η ροπή κερδίζει αγώνες..
Αυτή είναι μια φράση του διάσημου Carol Shelby από τη δεκαετία του Ά60, και πλέον χρησιμοποιείται από ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που θέλουν να τα περιγράφουν ως γρηγορότερα από ότι είναι στην πραγματικότητα.. Η ροπή είναι καλό πράγμα, κάνει το αυτοκίνητο πιο διασκεδαστικό και την γρήγορη οδήγηση πιο εύκολη, αλλά η ιπποδύναμη είναι το απόλυτο μέτρο της απόδοσης. Αν ο μύθος ήταν αληθινός, αυτοκίνητα με χαμηλή ροπή όπως τα Type-R ή τα μονοθέσια της F1 δεν θα ήταν τόσο γρήγορα. Η έλλειψη ροπής συνολικά, σημαίνει ότι απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια και πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο για να πάει γρήγορα το αυτοκίνητο. Επομένως, το ρητό έπρεπε να είναι: “H ισχύς κερδίζει αγώνες, η ροπή απλά το κάνει πιο εύκολο”!
-ΨΕΜΑ: Οι μεγάλες σωληνώσεις εισαγωγής αέρα προκαλούν πολύ μεγάλο lag..
Αυτή η άποψη αναφέρεται συχνά από ανθρώπους που είτε προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι, είτε δεν γνωρίζουν και πολλά για το θέμα.. Παρότι η θεωρία λέει ότι όσο μεγαλύτερη σωλήνωση έχεις, τόσο πιο πολύ αργεί να γεμίσει, στην πράξη αυτό δεν αυξάνει την υστέρηση του turbo. Οι τουρμπίνες παράγουν τόσο μεγάλη ροή αέρα (περίπου 150 λίτρα ανά δευτερόλεπτο ακόμα και σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο με χαμηλή πίεση), που μερικά λίτρα χώρου ακόμα, λόγω της χρήσης ενός front-mounted intercooler και των επιπλέον σωληνώσεων, δεν επηρεάζουν σχεδόν καθόλου την απόκριση, και τα πλεονεκτήματα πάντα υπερέχουν των αδιόρατων μειονεκτημάτων που δημιουργούνται. Βασικά, αν μπορείς να σχεδιάσεις τη σωλήνωσή σου να είναι κοντή και με τις λιγότερες δυνατόν γωνίες, κάντο. Όχι όμως εις βάρος της ψύξης..
-ΨΕΜΑ:Οι μεγάλες ζάντες κάνουν το κοντέρ να διαβάζει λάθος..
Αυτή είναι ιστορία την αναπαράγουν, όσοι δεν γουστάρουν τα βελτιωμένα αυτοκίνητα. Αν τοποθετήσεις στο αυτοκίνητό σου τροχούς/ ελαστικά με μεγαλύτερη διάμετρο από την πρέπουσα, το ταχύμετρο θα διαβάζει λιγότερα km/h από τα πραγματικά. Το θέμα όμως είναι ότι όλα τα κοντέρ στα αυτοκίνητα δείχνουν 5-10 km/h περισσότερα. Αν λοιπόν αλλάξεις ζάντες, ακόμα κι αν πας από 13 σε 17 ίντσες, το κοντέρ ουσιαστικά θα γίνει πιο ακριβές, αντί να δείχνει παραπάνω ταχύτητα.. Ο μόνος τρόπος να δείξει το κοντέρ λίγη παραπάνω από την κανονική ταχύτητα είναι να χρησιμοποιήσεις τερατώδεις τροχούς και ελαστικά. Και τότε το αυτοκίνητό σου θα είναι τόσο δυσκολο-οδήγητο, που το κοντέρ θα είναι η μικρότερή σου ανησυχία.