Η Μercedes προβαίνει σε μία σημαντική πρωτοβουλία καθώς αποφασίζει να αποσύρει την επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Γεγονός είναι πως η Mercedes το τελευταίο χρονικό διάστημα επενδύει περισσότερο στην έννοια της ηλεκτροκίνησης και διπλασιάζει την παραγωγή της με μοντέλα AMG, Maybach και G-Class EV, στοχεύοντας ταυτόχρονα στον εκμηδενισμό των εκπομπών αέριων ρύπων. H επιλογή καθιέρωσης των πράσινων και φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων σημαίνει και περισσότερα έξοδα, με την εταιρεία να αναζητά τρόπους περιορισμού του κόστους ώστε να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό της.
Η μεγάλη εξέλιξη στην προκειμένη περίπτωση προήλθε από τα επίσημα χείλη του Markus Schäfer, επιφανούς στελέχους της Mercedes, ο οποίος αποκάλυψε ότι σταδιακά η εταιρεία θα αποσύρει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Με την εγκατάλειψη του συμπλέκτη θα επηρεαστεί περισσότερο η ευρωπαϊκή αγορά που λογίζεται και περισσότερο προσαρμοσμένη σε αυτή την δυνατότητα σε σχέση με την αντίστοιχη των Ηνωμένων Πολιτειών.
Επιπρόσθετη έκπτωση των εξόδων από τον γερμανικό κολοσσό θα λάβει χώρα και στην παραδοσιακή διαμόρφωση των κινητήρων της. Η μάρκα Daimler δηλώνει πως «θα περιοριστούν γρήγορα οι επενδύσεις στους κινητήρες καυσίμων», με τους αντίστοιχους diesel να πλήττονται περισσότερο δεδομένης της ιδιαίτερα αυστηρότερης νομοθεσίας που ισχύει για εκπομπές αερίων στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Το πλάνο θέλει περιορισμό των συγκεκριμένων εκδόσεων σε ποσοστό της τάξης του 70%,
Παράλληλα, έκπτωση θα προκύψει στις δαπάνες έρευνας και την γκάμα παραγωγής της πλατφόρμας που επιλέγει η Mercedes, καθώς ολοένα και περισσότερα μοντέλα θα μοιράζονται παρόμοιο σχεδιασμό και αρχιτεκτονική, ώστε οι πόροι που εξοικονομούνται να διανέμονται σε διαφορετικές κατευθύνσεις.
Η Mercedes συνεχίζει την ευρεία δημιουργία διαφορετικών εκδόσεων με μεγαλύτερη ποικιλία συγκριτικά με το παρελθόν, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν προκύψει πληροφορίες για περικοπές στην παραγωγής, εξαιρουμένης της απόφασης για κατάργηση των μοντέλων S-Class Coupe και S-Class Convertible. Απώτερος στόχος του γερμανικού κολοσσού, η μείωση του σταθερού σε ποσοστό περισσότερο από 20% στα μέσα της δεκαετίας και κατά 20% συγκριτικά με ό,τι συνέβη το 2019.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή προσαρμογής σε οικολογικής φύσεως αυτοκίνητα έχει συνέπειες για την Mercedes, με πρώτο «θύμα» το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.