Η δεύτερη γενιά του Audi A1 έρχεται με νέα τεχνολογία και φρέσκο σχεδιασμό. Το μικρό Audi θα είναι διαθέσιμο στο μέλλον μόνο ως πεντάθυρο και με κινητήρες βενζίνης. Ξεκινάει με 1000άρη τρικύλινδρο.
Ένα A1 δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το 2010, η Audi θέλησε να βρει απάντηση έναντι του Mini, αφού ήταν πάντα στη σκιά του επιτυχημένου Lifestyle μικρού της BMW. Έτσι, μέχρι τον Οκτώβριο, μόλις 16.000 αντίτυπα του A1 είχαν πουληθεί, την ώρα μάλιστα που περισσότερα από 41.000 Mini βρήκαν νέο κάτοχο. Και σαν να μην φτάνει αυτό, υπάρχει και ο πολύ καλός εσωτερικός ανταγωνισμός με το Seat Ibiza, το Skoda Fabia ή το VW Polo, όλα τους φθηνότερα, ενδιαφέροντα και καλά κατασκευασμένα αυτοκίνητα. Όλα χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία του γκρουπ. Αλλά τώρα η Audi επέστρεψε.
Φυσικά, η δεύτερη γενιά βασίζεται στην τρέχουσα πλατφόρμα MQB A0, ενώ η βάση του προκατόχου ήταν η παλαιότερη πλατφόρμα PQ 25. Και το νέο A1 είναι διαθέσιμο μόνο ως πεντάθυρο. Δεν έχει σημασία, υποστηρίζει η Audi, αφού το 80 τοις εκατό επέλεξε αυτή την παραλλαγή. Μέχρι στιγμής, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στις Βρυξέλλες, τώρα κατασκευάζεται στη Seat στο Martorell κοντά στη Βαρκελώνη.
Ο σχεδιασμός είναι εντελώς νέος. Η Audi αρέσκεται να κάνει αναφορές στην ομοιότητα με το Urquattro, όπως για παράδειγμα, οι τρεις υποδοχές μπροστά, κάτω από το καπό. Οι γρίλιες είναι χαμηλότερα από πριν, τα φτερά των τροχών εμφανίζονται τονισμένα, οι φαρδιές κολόνες C και η γραμμή οροφής θυμίζουν το τρέχον Q2 και συνολικά όλο το αυτοκίνητο φαίνεται πιο κοφτερό και τετράγωνο από πριν. Το νέο A1 έχει μεγαλώσει, αυξήθηκε κατά 5,6 εκατοστά φτάνοντας τώρα τα 4,03 μέτρα σε μήκος. Πάνω από όλα, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 9,4 εκατοστά και βρίσκεται πλέον στα 2,56 μέτρα. Όμως αυτό δεν αντανακλάται αναγκαστικά στο διαθέσιμο χώρο.
Το μπροστά μέρος είναι τυπικό για την κατηγορία και είναι αρκετά ευρύχωρο, στο πίσω μέρος όμως τα πράγματα είναι μάλλον στριμωχτά. Οι ενήλικες πρέπει να αναδιπλωθούν και να χαμηλώσουν το κεφάλι, αλλά ας μην λησμονούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό αυτοκίνητο. Ο αξιοπρεπέστατος χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 65 λίτρα στα 335 και με διπλωμένο πίσω κάθισμα στα 1090 λίτρα από τα 920 που ήταν μέχρι τώρα. Επίσης, στο εσωτερικό, η Audi βασίστηκε στη νέα γραμμή σχεδιασμού, με πολλές γωνίες και άκρες . Πολύ όμορφο. Από τη βασική κιόλας έκδοση υπάρχουν ψηφιακά όργανα με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ το Virtual Cockpit κοστίζει λίγα ευρώ επιπλέον. Το MMI Navi Plus έρχεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών με εξτρά κόστος.
Ολόκληρος ο εξοπλισμός στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μπορεί τώρα να συνδυαστεί ελεύθερα, επιτρέποντας την εξατομίκευση. Υπάρχουν δέκα εξωτερικά χρώματα και δύο χρώματα αντίθεσης για την οροφή, οπτικά πακέτα και ούτω καθεξής. Δεν θα κάτσουμε να υπολογίσουμε, αλλά η Audi μιλάει για ένα εκατομμύριο ξεχωριστές δυνατότητες.
Πολύ πιο εύχρηστο είναι το φάσμα των κινητήρων. Ξεκινάει με τον τρικύλινδρο 1.0 λίτρων με 116 ίππους (30 TFSI) και στη συνέχεια ακολουθεί ο τετρακύλινδρος των 1.5 λίτρων με 150 ίππους (35 TFSI) και ο 2.0 λίτρων με 200 ίππους (40 TFSI). Αργότερα, θα προστεθεί ένας 1.000άρης με 95 ίππους (25 TFSI). Εμείς οδηγήσαμε τον 30 TFSI. Ο τρικύλινδρος είναι ένας συμπαθητικός νάνος, ζωντανός και ζωηρός. Ακούγεται πάντα, ακόμα και αν το Α1 είναι καλά μονωμένο. Επιταχύνει το A1 ζωντανά, αλλά φαίνεται να δυσανασχετεί στους ανηφορικούς δρόμους και σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Η Audi σχεδίασε το νέο A1 σφιχτό, οπότε πηγαίνει με μεγάλη ακρίβεια στις στροφές. Η σύγκριση με το Polo και το Mini είναι σίγουρα συναρπαστική, αφού το Α1 ποτέ δεν ήταν εύκολη υπόθεση.
Συμπέρασμα: Το νέο A1 παρουσιάζει μεγάλη βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Με ωραίο σχεδιασμό, ευέλικτο χειρισμό και πολλές επιλογές εξοπλισμού. Το γεγονός ότι υπάρχουν τιμές μόνο για δύο εκδόσεις αρχικά, είναι λίγο περίεργο.
Τι μας άρεσε και τι όχι: Το νέο A1 φαίνεται καλό μέσα και έξω και είναι γρήγορο στην οδήγηση αλλά και ευκίνητο. Όμως αρχικά υπάρχουν τιμές μόνο για δύο από τους διαθέσιμους κινητήρες