Επιδόσεις και οικονομία. Ο 1,4 turbo βενζινοκινητήρας των 150 ίππων κάτω από το καπό του Audi Q2 εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις χωρίς η κατανάλωση καυσίμου να είναι μεγάλη αποτελώντας έτσι με πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.
Το Audi Q2 είναι το μικρότερο crossover της Audi και ξεχωρίζει με τα premium χαρακτηριστικά ποιότητας και τεχνολογίας, την ευχάριστη εικόνα σε σχεδίαση και τη δυναμική οδική του συμπεριφορά. Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε τη βενζινοκίνητη έκδοση με τα 150 άλογα του 1.400άρη κινητήρα, συνδυασμένη με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία εμφανισιακά δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις πέρα από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης η οποία αποκαλύπτει τη δύναμη και τις τονισμένες επιδόσεις της έκδοσης αυτής.
Κινητήρας
Ο 1,4 TFSI κινητήρας των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής είναι εξαιρετικά πολιτισμένος σε λειτουργία, τραβάει από χαμηλά και κυρίως έχει δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών. Συνδυάζεται άριστα με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που καλύπτει κάθε τρύπα και αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού με αποτέλεσμα το Q2 να εμφανίζει επιδόσεις… GTI: 0-100 σε 8,7 δλ (8,5 δλ. στα χαρτιά), ενώ τα 60-100 και τα 80-120 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,4 και 5,9 δλ. αντίστοιχα. Βέβαια, όταν ο οδηγός αποφασίσει να οδηγήσει με το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα και ξεφεύγει από τα 8,6 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε σαν μέση τιμή δοκιμής. Από την άλλη, όταν ο οδηγός είναι πιο φειδωλός στην παροχή δύναμης στους εμπρός τροχούς, τότε η λειτουργία της (αυτόματης και καθόλου αντιληπτής) απενεργοποίησης/ενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους βοηθά στην διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης (είδαμε και 5,9 λτ./100 χλμ.)
Εσωτερικό
Ο διάκοσμος της καμπίνας του Q2 είναι μοντέρνος και προσφέρει εξαιρετικά ποιοτικά και εργονομικά στάνταρ. Το σύνολο δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί άψογο ιδίως στη συναρμογή και το φινίρισμα, ενώ εντύπωση προκαλεί ο (έξτρα) 12,3 ιντσών εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στάνταρ είναι η μεγάλη, HD, οθόνη του συστήματος infotainment MMI στην κεντρική κονσόλα. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από την υψηλή και πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, ούτε φυσικά από το μικρό σε διαστάσεις και σπορτίφ τιμόνι. Το μεταξόνιο του Q2 είναι 2.601 χλστ. και η ευρυχωρία είναι ικανοποιητική, αν και τόσο ο χώρος για τα γόνατα των πίσω, όσο και το πλάτος της καμπίνας δεν είναι στα ατού του. Τέλος, χώρος αποσκευών πάντως είναι στα 405 λτ. και έχει απόλυτα κανονικό σχήμα.
Οδηγώντας
Στην πόλη, το Audi Q2 εκμεταλλεύεται τις compact διαστάσεις του για να κινηθεί και ελιχθεί με ευκολία, αν και η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του μικρού πίσω τζαμιού, δεν είναι απρόσκοπτη. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αίσθηση προκαλεί η ποιότητα κύλισης, που αναμφίβολα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Το καλό όμως είναι πως αυτό συνδυάζεται και με σπορτίφ συμπεριφορά, η οποία ξεδιπλώνεται σε επαρχιακό δρόμο. Το πολύ καλό πλαίσιο, η σφιχτή ανάρτηση και η χαμηλή για SUV απόσταση από το έδαφος (145 χλστ.) εξασφαλίζουν άμεσες αντιδράσεις, περίσσεια πρόσφυση και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Εξαιρετική είναι και η ευστάθεια του αυτοκινήτου στην ευθεία, όπως και οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Στο ίδιο, πολύ καλό μήκος κύματος είναι και το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, που παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση για τα δρώμενα.
Συμπέρασμα
Σε αυτήν του την έκδοση, το Audi Q2 τονίζει την σπορτίφ οδηγική αίσθηση, χωρίς να έρχονται σε δεύτερη μοίρα στοιχεία, όπως το υψηλό γόητρο, η ποιότητα και ο μοντέρνος crossover χαρακτήρα. Η τιμή είναι «αλμυρή» φυσικά, αξίζει για το συνολικό πακέτο που απολαμβάνεις.