Σαν 4x4 - Το σύστημα Grip Control με το οποίο εφοδιάζεται πλέον στάνταρ το Citroen C4 Cactus αναβαθμίζει τις εκτός δρόμου ικανότητές του και σε παροτρύνει να αφήνεις πιο συχνά την άσφαλτο…
Πόσες φορές θα πάτε σε δύσβατα μονοπάτια και θα χρειαστείτε ένα σκληροτράχηλο 4x4; Ποτέ! Αλλά ακόμη και τότε -πιστέψτε μας- ένα 4x2 crossover με σύστημα που μπορεί να παραμετροποιήσει τη λειτουργία του ESP ανάλογα με το έδαφος και ελαστικά M+S θα καλύψουν, το πιθανότερο, τις ανάγκες σας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Citroen C4 Cactus που δοκιμάζουμε, το οποίο διαθέτει πλέον στάνταρ σύστημα παραμετροποίησης (Grip Control) στις εκδόσεις 1,2 PureTech και 1,6 BlueHDΙ της δοκιμής.
Με 5 προγράμματα λειτουργίας
Το σύστημα Grip Control στο Citroen C4 Cactus, είναι λίγο πολύ γνωστό από άλλα μοντέλα του PSA Group (βλ. Peugeot 2008, Peugeot 3008). Όπως και σε εκείνα, έτσι και εδώ υπάρχει η λειτουργία Standard, ενώ από εκεί και πέρα διατίθενται οι επιλογές Snow, All-terrain, Sand και ESP Off. Έτσι, σε συνδυασμό με τα Mud & Snow ελαστικά -πραγματικά- δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα όταν απομακρυνθείτε από την άσφαλτο και περιπλανηθείτε στο χώμα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Citroen C4 Cactus της δοκιμής βρίσκεται ο γνώριμος 1,6 BlueHDI πετρελαιοκινητήρας στην έκδοση των 100 ίππων και 254 Nm ροπής του PSA Group. Αυτός ξεχωρίζει με την οικονομία καυσίμου (μόλις 4,8 λτ./100 χλμ.), αλλά και τις επιδόσεις του, αφού τραβάει καλά και κινεί με άνεση το ελαφρύ Cactus, τόσο εκτός δρόμου όπου με τη ροπή και μόνο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «ξεκολλήσει» από δύσκολα σημεία, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Τέλος, στα πλεονεκτήματά του προσθέστε και τον τρόπο λειτουργία τους καθώς είναι ήσυχος και χωρίς πολλούς κραδασμούς για diesel.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του C4 Cactus της δοκιμής το σκηνικό δεν αλλάζει σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, παρά μόνο έχει προστεθεί ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control στην κεντρική κονσόλα. Κατά τα άλλα, η καμπίνα ξεχωρίζει με τις δύο ψηφιακές οθόνες, το φινίρισμα δεν είναι τέλειο αλλά καλό, ο διάκοσμος είναι minimal και μοντέρνος, ενώ υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες (π.χ. οι πίσω πόρτες δεν έχουν κλασική εσωτερική χειρολαβή, οι μπροστινές λαβές θυμίζουν χερούλια βαλίτσας, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι μονοκόμματη, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ). Τέλος, υπάρχει καλή συναρμογή και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ άνετοι είναι οι προσφερόμενοι χώροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές (358 λτ.).
Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του Cactus με το Grip Control δεν διαφοροποιείται σε σχέση με πριν. Έτσι, με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους το γαλλικό crossover «στρίβει» και φρενάρει αποτελεσματικά, κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις. Επιπλέον, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί προφανώς τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά. Αντίθετα ευνοεί την άνεση, αν και οι εγκάρσιες κακοτεχνίες δεν λειαίνονται εντελώς. Καλοδεχούμενη είναι η αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης και του έντονου τραβήγματος του diesel κινητήρα, ενώ τέλος, ένα πιο επικοινωνιακό τιμόνι και ένας πιο σφιχτός επιλογέας με μικρότερες διαδρομές θα ενίσχυαν ακόμη περισσότερο τη θετική μας γνώμη απέναντί του.
Συμπέρασμα
Με την προσθήκη του συστήματος Grip Control και τα M+S λάστιχα ο crossover χαρακτήρας του Citroen C4 Cactus ολοκληρώθηκε, αφού τώρα μπορείς να αφήσεις πολύ πιο μακριά την άσφαλτο. Ο 1,6 BlueHDI κινητήρας είναι οικονομικός και ταιριάζει με τον όλο χαρακτήρα του, ενώ στα συν συγκαταλέγεται η τιμή και ο επιπλέον εξοπλισμός που περιλαμβάνει στις εκδόσεις Feel Navigation, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.