Terminator is back!! Ίσως το πιο σκληροτράχηλο Crossover της αγοράς. Το Suzuki Jimny, ένα αμάξι θεσμός της 4κίνησης, επιστρέφει με νέα ταυτότητα, αλλά ίδιο DNA. Πού μας εκπλήσσει θετικά αλλά και πού τα βρίσκει σκούρα αυτή η πολεμική μηχανή?
Δοκιμάζουμε την πιο πλούσια έκδοση GLX με τον 1.500άρη VVT κινητήρα, απόδοσης 102 ίππων, 130 Nm ροπής και φυσικά… 4κίνηση!
Εμφάνιση-σχεδίαση: Μία μοντέρνα – ρετρό εικόνα
Η τετράγωνη σιλουέτα του νέου Jimny σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Αποκτά έντονες και αρκετές ακμές, έχει αρκετά μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες, ενώ οι 5 κάθετες γρίλιες παραμένουν το σήμα κατατεθέν της μπροστινής όψης. Από πίσω, παραμένει η κρεμαστή ρεζέρβα που σου ξυπνάει όσα off road ένστικτα διαθέτεις, πάντα μαζί με τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Πρακτικά, φάρδυνε κατά 45χλστ., το ύψος του φτάνει τα 1.72μ., ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.250 χλστ.
Εσωτερικό-χώροι: Φανερά εκσυγχρονισμένο, αποζητά την κακομεταχείριση
Εάν ο εσωτερικός διάκοσμος, μπορούσε να μιλήσει, σίγουρα θα έλεγε «Ζόρισε με όσο θες, αντέχω». Παρά την χρήση σκληρών πλαστικών, το πολύ καλό φινίρισμα, η στιβαρότητα και η γενικότερη εικόνα απτής ποιότητας, δημιουργούν εντυπωσιακή ατμόσφαιρα. Ξεχάστε τη λιτότητα, μιας και πλέον δεσπόζει μία οθόνη αφής 7 ιντσών, διαθέτει σύστημα αλλαγής λωρίδας, ενώ υπάρχουν και off road λεπτομέρειες, όπως το χερούλι στη μεριά του συνοδηγού. Στον τομέα των χώρων, το Jimny δεν διεκδικεί δάφνες. Αφενός χωράει μέχρι 4 ενήλικες χωρίς αποσκευές, αφετέρου διαθέτει ελάχιστες θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα. Τουλάχιστον και οι 4 επιβάτες, δεν θα κάνουν καμία παραχώρηση, ούτε σε κεφάλια, ούτε σε πόδια.
Κινητήρας-επιδόσεις: Επιμένει στην δική του ατμόσφαιρα
Κάτω από το τετράγωνο καπό του νέου Jimny, δεσπόζει ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης κινητήρας απόδοσης 102 ίππων και 130 Nm ροπής. Παρά την χρήση 5τάχυτου κιβωτίου, ιδιαίτερα κοντής κλιμάκωσης, ο συγκεκριμένος κινητήρας στερείται αρκετής ζωντάνιας και ροπής. Διαθέτει τον δικό του ρυθμό, και θες δεν θες, θα συνεργαστείς με αυτόν. Η κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρία είναι στα 6.8 λτ./100χλμ. με την δική μας μέτρηση να έρχεται περί το 1.5 λτ. υψηλότερα.
Οδηγική συμπεριφορά: Δεν έχει αντίπαλο στο χώμα
Ας είμαστε ρεαλιστές, το φόρτε του Jimny δεν ήταν και ούτε έγινε, το ασφάλτινο τερέν. Βέβαια έχει γίνει αρκετή βελτίωση, όμως οι λακκούβες και οι αναπηδήσεις επηρεάζουν αισθητά την καμπίνα, οι κλίσεις είναι αυξημένες, ενώ το αρκετά αόριστο τιμόνι, έχει τσακωθεί με τις λεπτομέρειες. Οι δάφνες όμως έρχονται αστραπιαία μόλις βρεθεί χωμάτινο ή δύσκολο τερέν. Εκεί το Jimny μεταμορφώνεται σε ένα θηρίο, καθώς καμία off road πρόκληση, δείχνει να μην είναι αρκετή. Κορυφαίες γωνίες αναρρίχησης, ελέω έλλειψης προβόλων, άκαμπτοι άξονες (μπρος-πίσω) και η hardcore τετρακίνηση ALLGRIP PRO, συνθέτουν ένα πραγματικά ετοιμοπόλεμο άρμα για όλα τα τερέν. Ποτάμια, χαράδρες, λάσπες, χιόνια είναι όλα στο μενού του νέου Jimny. Εξάλλου για αυτό ήρθε.
Συμπέρασμα
Βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς, εκσυγχρονίστηκε, μεγάλωσε, μα παρέμεινε ο φόβος κάθε off road εμποδίου. Με 7 χρόνια εγγύηση, τιμή εκκίνησης τα 16.000 ευρώ και αντοχή στο χρόνο, παραμένει από τις καλύτερες επιλογές οχήματος ειδικού σκοπού.