Είναι αλήθεια πως οι εταιρείες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αρχίσει και αποστασιοποιούνται από το diesel και τους πετρελαιοκινητήρες, τους οποίους και αποσύρουν από την αγοράς της Ευρώπης. Τελευταίες που ακολούθησαν το δρόμο αυτό είναι η Suzuki και η Mitsubishi.
Αιτία για αυτή την απόφαση, σύμφωνα με τα μέσα τους εξωτερικού είναι η αποστροφή του αγοραστικού κοινού από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, αλλά και από τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.
Έτσι η Suzuki πήρε την απόφαση να καταργήσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά, τα οποία αποτελούν το 10% των πωλήσεων στη «γηραιά ήπειρο», ενώ από τη μεριά της η Mitsubishi έχει ήδη σταματήσει να πουλά diesel αυτοκίνητα στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία, με μοναδική εξαίρεση να αποτελεί το τμήμα των pick-up οχημάτων.
Έτσι αν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση και την Toyota που ήδη βρίσκεται στον ίδιο δρόμο με αυτόν που επέλεξαν να ακολουθήσουν οι Suzuki και Mitsubishi, τότε η μοναδική μεγάλη ιαπωνική φίρμα που θα πουλά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα είναι η Mazda.
Τέλος να θυμίσουμε πως η Porsche ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα σταματήσει τη διάθεση diesel μοντέλων στην Ευρώπη, ενώ σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία αξίζει σημειώνεται πως οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 30%, ενώ στη Γερμανία το τελευταίο έτος η μείωση έφτασε το 31,1%.