5 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε Opel Grandland X diesel 130 ίππων

Διαβάστηκε από 2667 αναγνώστες - 3/12/2020

Το Opel Grandland X επανέρχεται διατηρώντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Δοκιμάζουμε τη νέα έκδοση πετρελαίου με τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

 
 

Τράκαρες; Επισκεύασε το οικονομικά εδώ

Το Opel Grandland X έχει καταφέρει να κερδίσει το δικό του κοινό στην απαιτητική κατηγορία των μεσαίων SUV. Αυτή τη φορά μπορεί να μην υπήρξαν εξωτερικές αλλαγές, αλλά η μία και μοναδική έκδοση πετρελαίου αναβαθμίστηκε φτάνοντας στους 130 ίππους. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 8 σχέσεων. Ας δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε ένα κατά τα άλλα γνωστό για την ποιότητα και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα μοντέλο της Opel.

Εξωτερικά το Opel Grandland Χ παραμένει ως έχει, με τα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος να υποδηλώνουν ότι είναι ικανό και για ήπιες «off-road» διαδρομές. Ταυτόχρονα, το νίκελ πλαίσιο των πλευρικών παραθύρων δίνει έναν πιο premium χαρακτήρα. Στο εμπρός μέρος συναντάμε τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα και στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα μία επίσης προστατευτική επιφάνεια. Το αμάξωμα των 4.477 χλστων είναι αρκετά δυναμικό και φέρει έντονα νεύρα σε όλες του τις επιφάνειες.

Εσωτερικό: Ικανοποιητικοί χώροι
Παρομοίως και στο εσωτερικό δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Στο επάνω μέρος του ταμπλό συναντάμε μαλακά πλαστικά, κάτι που δεν ισχύει για την υπόλοιπη επιφάνεια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ποιοτικό. Στο κέντρο υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών. Είναι ευανάγνωστη και η εξοικείωση μαζί της έρχεται ταχύτατα, ενώ μέσω αυτής οι επιβάτες μπορούν να ενημερωθούν ή να ψυχαγωγηθούν. Φέρει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, ενώ υπάρχει δυνατότητα συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay. Ακριβώς κάτω από την οθόνη βρίσκεται το πάνελ του διζωνικού συστήματος κλιματισμού, του οποίου οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται με «φυσικούς» διακόπτες. Οι χώροι κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της μεσαίας SUV κατηγορίας και θα φιλοξενήσουν πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 514 λίτρα. Για το τέλος αφήσαμε την πανοραμική ηλιοροφή, η οποία μπορεί να βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, αλλά δεν παύει να είναι το στοιχείο που έδωσε μία διαφορετική νότα στο εσωτερικό του αυτοκίνητου δοκιμής.



Ικανοποιεί ο κινητήρας πετρελαίου
Κάπου εδώ ερχόμαστε στη σημαντικότερη αλλαγή του Opel Grandland X, η οποία αφορά τον κινητήρα πετρελαίου. Πλέον στη γκάμα των κινητήρων ανήκει ο 1,5 BlueHDi, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Για να επιτευχθεί αυτή η ισχύς, ο τετρακύλινδρος κινητήρας με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους εξοπλίζεται με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο διαθέτει 8 σχέσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 12,3 δευτερολέπτων σύμφωνα με την επίσημη αντιπροσωπεία. Ωστόσο, αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός στην πράξη είναι η πλούσια ροπή σε ευρύ φάσμα της λειτουργίας του κινητήρα, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις σε ρεπρίζ να ικανοποιούν. Όσον αφορά στην κατανάλωση, η Opel αναφέρει περίπου 4 λτ./100 χλμ σε μεικτή χρήση, ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά στα 6,5 λτ./100 χλμ. Αυτή η τιμή είναι αρκετά καλή, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα μεσαίο SUV που ζυγίζει 1.455 κιλά.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει