Οικονομικότερο και από το TDI - Πώς το καλό γίνεται καλύτερο; Κρατάς την συνταγή που σε έχει κάνει best seller τόσα χρόνια και απλά προσθέτεις διπλό καύσιμο. Ναι είναι τόσο απλό και το VW Golf TGI αποτελεί το πιο τρανταχτό παράδειγμα.
Δοκιμάζουμε την έκδοση διπλού καυσίμου TGI ( βενζίνη/CNG) με τον 1.4 λτ. TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων, και σας παρουσιάζουμε τα μοναδικά αποτελέσματα οικονομίας που μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό.
Αποκλείεται να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για μικρομεσαία και να μην ακουστεί το όνομα Golf. Είναι ένας από τους πυλώνες της συγκεκριμένης κατηγορίας και όχι άδικα, καθώς επιδεικνύει μοναδική πληρότητα σε όλες τις εκδόσεις. Πέρα από τις επιλογές βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικής και πλήρως ηλεκτρικής, έρχεται και με νέα έκδοση διπλού καυσίμου την οποία και δοκιμάζουμε. Είναι αυτονόητο πως αισθητικές αλλαγές δεν υπάρχουν καθώς επηρεάζονται μόνο μηχανικά μέρη. Έτσι παραμένει στην γνωστή σχεδιαστική λογική και συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο κομψά και κλασικά αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Εσωτερικό-χώροι: Ποιοτικό και σύγχρονο
Ο εσωτερικό διάκοσμος του Golf θα ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς τους χώρου καθώς είναι αψεγάδιαστος. Πολύ καλή ποιότητα και χρήση μαλακού πλαστικού σε μεγάλο τμήμα με το φινίρισμα και την συναρμογή να είναι σε premium επίπεδα. Η παρουσία της οθόνης πληροφοριών ανάμεσα στον πίνακα οργάνων, αλλά και η οθόνη αφής στο ταμπλό δίνουν high-tech ανέσεις και λειτουργίες, εξασφαλίζοντας έναν σύγχρονο χαρακτήρα. Στον τομέα των χώρων 4 ενήλικες ανεξαρτήτου μεγέθους θα ταξιδέψουν πολύ άνετα με αρκετό «αέρα» για κεφάλι και πόδια. Μόνη αλλαγή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις η τοποθέτηση των δεξαμενών CNG η οποία μειώνει τον χώρο αποσκευών κατά 89 λτ. επιτρέποντας συνολική χωρητικότητα στα 291 λτ.
Κινητήρας: Τεράστια διαφορά στην οικονομία
Η συγκεκριμένη έκδοση TGI που δοκιμάζουμε, εξοπλίζεται με τον γνωστό TSI κινητήρα της VW, 1.400 κυβικών και απόδοσης 110 ίππων. Η διαφορά είναι πως με τις απαραίτητες μετατροπές καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Το ιδιαίτερο στοιχείο είναι πως ο οδηγός δεν μπορεί να επιλέξει ποιο καύσιμο επιθυμεί να κάψει, καθώς αυτόματα χρησιμοποιείται πρώτα το φυσικό αέριο και εν συνεχεία η βενζίνη. Βέβαια η αλλαγή περνάει πραγματικά απαρατήρητη ενώ μόνο σε κρύες εκκινήσεις, για ελάχιστο χρόνο και όταν δεν υπάρχει φυσικό αέριο, «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης. Το CNG αποθηκεύεται σε δύο κυλινδρικές δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 15 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών.
Στο καίριο θέμα της κατανάλωσης, τα νούμερα εντυπωσιάζουν. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, απαιτεί μόλις 3,6 κιλά CNG/100 χλμ. κάτι το οποίο μεταφράζεται σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη μόλις 18 ευρώ. Ακόμα και με την χρήση βενζίνης τα νούμερα είναι καλά καθώς η επίσημη τιμή είναι 6.5 λτ./100 χλμ.
Οδική συμπεριφορά: Ασφαλές με μοναδική ποιότητα κύλισης
Παρά τα επιπλέον 47 κιλά που το χαρακτηρίζουν, το Golf TGI δεν διαφέρει σε τίποτα απολύτως οδηγικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Ανέκαθεν τα Golf χαρακτηριζόντουσαν για την ποιότητα κύλισης επιπέδου λιμουζίνας και το συγκεκριμένο μοντέλο την πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα. Κακοτεχνίες στο δρόμο, ποιότητα ασφάλτου και βροχή, δεν πρόκειται να σας χαλάσουν λεπτό την ηρεμία σε κάθε ταξίδι σας. Ακόμα και σε οριακές συνθήκες παραμένει εντυπωσιακά ουδέτερο και η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει συνυπάρχει τέλεια με την όμορφη ηχομόνωση της καμπίνας. Γερό πάτημα, καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και καλή απόκριση του γκαζιού από χαμηλά συμπληρώνουν το τρίπτυχο της οδικής συμπεριφορά του VW Golf TGI.
Συμπέρασμα
Ακόμη μία έκδοση για το Golf που μπορεί να προσφέρει τα πάντα στον οδηγό. Οικονομία, αυτονομία άνεση και ποιότητα κύλισης, μας επιτρέπουν να κάνουμε τα στραβά μάτια στην τιμή αγοράς αλλά και την μη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των δύο καυσίμων.