.jpg)
Cupra Leon 1.5 eTSI 150 PS DSG MHEV, Τιμή 19/04/2025: 33 490€
Cupra Leon 1.5 eTSI 150 PS DSG: Το δυναμικό οικογενειακό ανανεώθηκε
Με νέο «ραφιναρισμένο» λουκ και βελτιώσεις στο εσωτερικό του.
Γρήγορο οικογενειακό με καλά φρένα, αλλά μέτρια κατανάλωση για ήπια υβριδικό (8,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη).
Καλοί χώροι και καμπίνα με καλά υλικά και υψηλή ποιότητα συναρμογής.
Μεγάλος κατάλογος βασικού εξοπλισμού, θα καλύψει τους πάντες.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Cupra Leon 1.5 eTSI 150 PS DSG.
Το Leon είναι ένα μοντέλο που αποτελεί «σημείο αναφοράς» στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων. Σε μια εποχή που τα SUV κυριαρχούν, το αγαπημένο από πολλούς μικρομεσαίο παραμένει ζωντανό από την Seat και την Cupra. Η τελευταία, όντας πλέον μια αυτοδύναμη μάρκα που κοιτάει στα μάτια και ξεπερνά την «μαμά» Seat σε πωλήσεις, ανανεώνει το Leon στην γκάμα της προκειμένου να παραμείνει φρέσκο στην διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά. Η ισπανική φίρμα που πορεύεται με σπορ στοιχεία στα μοντέλα της, ξαναφέρνει το οικογενειακό στο προσκήνιο, σχεδόν πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Leon που ήρθε αποκλειστικά από αυτήν.
Εξωτερικά, όπως αναμέναμε, η προσέγγιση εξακολουθεί να είναι «επιθετική», σεβόμενη της σπορ καταβολές της ονομασίας Cupra. Δικαίως, λοιπόν, το νέο Leon μπορεί να προσδιορίζεται ως ένα Cupra αφού η εμφάνισή του είναι ξεκάθαρα σπορ και εντυπωσιακή. Στο μπροστινό μέρος, προκειμένου να έρθει σε συνοχή με την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, ενσαρκώνει το λεγόμενο «shark nose», την μυτερή και συνάμα λεία πρόσοψη, που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της. Τα μακρόστενα φώτα κοσμούν τρία τριγωνικά στοιχεία που λειτουργούν σαν φώτα ημέρας, ενώ στα πλαϊνά του προφυλακτήρα συναντάμε αρκετά δυναμικούς αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβει η συνεχής φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τα πίσω φανάρια, ενώ το «άγριο» λογότυπο της μάρκας είναι επίσης φωτιζόμενο. Το σίγουρο είναι πως κοιτώντας το, οποιοσδήποτε θα καταλάβει πως πρόκειται για ένα Cupra.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με την πρώτη ματιά να πέφτει στην νέα κεντρική οθόνη αφής των 12,9 ιντσών που τοποθετείται ψηλά στο ταμπλό και «κοιτάει» ελαφρώς προς την πλευρά του οδηγού. Οι δυνατότητες του infotainment είναι περισσότερες και η πλοήγηση στα μενού γίνεται με μεγαλύτερη απόκριση και ευκολία, κάτι θετικό δεδομένου ότι σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως και ο κλιματισμός, ελέγχονται αποκλειστικά μέσω αυτής. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αποτελεί βασικό εξοπλισμό και δεσπόζει πίσω από το πιο όμορφο στοιχείο του σαλονιού, το flat bottom τιμόνι, πάνω στο οποίο εδράζονται τα κουμπιά εκκίνησης και εναλλαγής μεταξύ των οδηγικών προφίλ. Όσον αφορά την ευρυχωρία, τα πράγματα είναι όπως τα ξέραμε. Δεν κάνει παραχωρήσεις στην άνεση και όλες του οι μετρήσεις βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Το μοντέλο που ήρθε στα χέρια μας για δοκιμή ήταν εξοπλισμένο με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.5 eTSI, που στην συγκεκριμένη έκδοση υποβοηθείται από ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα του βενζινοκινητήρα μέσω ενός ιμάντα, κάνοντας το έργο του ευκολότερο και συμβάλλοντας σε καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση, αν και δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα καλή για ένα mild hybrid αυτοκίνητο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Συνολικά, εξακολουθεί να αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, νούμερα ικανοποιητικά για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Μέσω του συνήθη υπόπτου, του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG, η ισχύς μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Cupra Leon 1.5 eTSI 150 PS DSG.
Μάρκα/Μοντέλο | Cupra Leon | Καλύτερα | |
---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Cupra Leon 1.5 eTSI DSG MHEV 150 PS | ||
Βαθμολογία | 88% | ||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία Βενζίνη | ||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2023 | ||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Mild hybrid | ||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
1498 | ||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
150 | 163 | MERCEDES A-CLASS A 200 AUTO mHEV 163 PS |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
7 | ||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
8,1 | 6,7 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
776 | 1042 | SKODA SCALA 1.5 TSI DSG7 150ps |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
15,5 | 20,5 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,35 | 1,39 | HYUNDAI i30 FASTBACK 1.5 7-DCT 48V Hybrid 140ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 380 | 467 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,2 | 8 | MERCEDES A-CLASS A 200 AUTO mHEV 163ps |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
230 | 230 | CUPRA LEON 1.5 eTSI DSG MHEV 150ps |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 35 | 34,6 | SEAT LEON 1.5 eTSI DSG 150ps |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
4 | 5 | CITROEN C4 Hybrid Automatic 145ps |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
Αρχικά, το νέο Cupra Leon κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 88%, Στην συγκεκριμένη έκδοση του 1.5 eTSI των 150 ίππων σημειώνει πολύ καλές επιδόσεις επιτάχυνσης, που θα καλύψουν τους περισσότερους απ ΄ όσους ενδιαφέρονται για ένα οικογενειακό. Συγκεκριμένα, κάνει το 0-100 σε 8,2 δλ., που συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων χρόνων στην κατηγορία. Από αυτήν την ταχύτητα σταματάει σε 35 μ., άλλη μία εξαιρετική επίδοση για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Πάντως, οι επιδόσεις φαίνεται να έρχονται με κόστος στην οικονομία καυσίμου, αφού ακόμα και ως ήπια υβριδικό σημείωσε μέση κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του, οδηγός και συνοδηγός θα βολευτούνε σε αναπαυτικά καθίσματα, ενώ η θέση οδήγησης είναι μία από τις καλύτερες. Ακόμη, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικός, αφού ένας ύψους 1,75 μ. θα έχει παραπάνω από 15 εκ. «ελευθερίας» από τα μπροστινά καθίσματα, ενώ το φάρδος καθίσματος (1,35 μ.) θα επιτρέψει την είσοδο τριών επιβατών. Το πορτμπαγκάζ, έχοντας χωρητικότητα 380 λτ., βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας και θα φιλοξενήσει αρκετές αποσκευές.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Cupra Leon. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Cupra Leon. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |