Mercedes A-Class: Sedan αίγλη στην εποχή των SUV
Μπορεί η Ελλάδα και η Ευρώπη να χορεύουν στον ρυθμό που δίνουν τα SUV εδώ και μία πενταετία, όμως Αμερική και Ασία διατηρούν τις παραδόσεις. Έτσι λοιπόν η Mercedes κοιτώντας τον παγκόσμιο χάρτη, δίνει σάρκα και οστά στη sedan έκδοση της A class, την οποία και δοκιμάζουμε.
Όσο «σκανάρουμε» τη νέα A-Class Sedan προς τα πίσω, παρατηρούμε το γρήγορο χαμήλωμα της οροφής που θυμίζει πολύ την κουπέ CLA και φυσικά εντυπωσιαζόμαστε με τα πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. Αυτά επεκτείνονται αρκετά επάνω στο φτερό και γίνονται άμεσα αντιληπτά ακόμα και από το πλάι, δίνοντας την ξεχωριστή νότα που μεταφέρει το αμάξωμα από το γήπεδο των βαρετών, στο γήπεδο των μοντέρνων. Αναφορικά με τις αναλογίες να αναφέρουμε πως σε μήκος αγγίζει τα 4.549 χλστ. και το μεταξόνιο παραμένει στα 2.729χλστ.
Πλήρως ψηφιακός διάκοσμος εξαιρετικής ποιότητας
Αποχαιρετίστε για πάντα τα αναλογικά όργανα. Εξάλλου τι τα θέλετε ενώ μπορείτε να έχετε το νέο MBUX (Mercedes –Benz User Experience) με το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ 2 οθονών; Από την βασική έκδοση κιόλας μπορείτε να απολαύσετε 2 μόνιτορ 7 ιντσών (το μέγεθος αυτών να ανεβαίνει ανάλογα το πακέτο) όπου η μία αποτελεί τον πίνακα οργάνων και η άλλη τον πίνακα ελέγχου. Εξαιρετικά γραφικά με τον οδηγό να χρειαστεί μόνο λίγα λεπτά και μόνο τη πρώτη φορά για να δημιουργήσει το σύνολο των πληροφοριών που θέλει να αντικρίζει κατά την οδήγηση, ενώ η μεταφορά πληροφοριών γίνεται με 3 διαφορετικούς τρόπους. Εσείς απλά διαλέγετε. Σε ότι αφορά την ποιότητα, συναντάμε μαλακές επιφάνειες, τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας, ενώ το επίπεδο της συναρμολόγησης δεν σηκώνει σχόλιο.
«Hey Mercedes»
Με αυτή τη φράση μπορείς να κάνεις τα πάντα στην νέα A-Class. Είναι η λέξη κλειδί για να αποκτήσεις έναν assistant όπως η Alexa της Amazon και να χειρίζεσαι εκατοντάδες λειτουργίες φωνητικά. Ρώτα τι ώρα είναι, φτιάξε τη σωστή θερμοκρασία ή χρησιμοποίησε το navi χωρίς να πάρεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Για την χειροκίνητη εισαγωγή πληροφοριών από τον οδηγό, υπάρχουν 3 τελείως διαφορετικοί τρόποι για όλα τα γούστα και ...δάχτυλα. Μία επιφάνεια αφής ανάμεσα στα καθίσματα, μία οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, και δύο μικρά touchpads στο τιμόνι αριστερά και δεξιά. Τον λιγότερο χρόνο εξοικείωσης θεωρούμε πως απαιτεί ο τρίτος, ο οποίος μας εξυπηρέτησε καλύτερα.
Μεγάλη η αύξηση στο πορτ-παγκάζ
Με το μεταξόνιο και το εξωτερικό πλάτος να παραμένουν ίδια, το επίπεδο των χώρων παραμένει ικανοποιητικό. Το λίγο μεγαλύτερο ύψος εξισορροπείται από το χαμήλωμα της οροφής, διατηρώντας τους χώρους ικανοποιητικούς και αρκετούς για πίσω δύο επιβάτες. Το πορτ-παγκάζ από την άλλη κερδίζει τα μέγιστα από το σχηματισμό και φτάνει πλέον τα 420 λτ, ενώ μπορεί να ανοίξει και με κίνηση του ποδιού εξωτερικά.
Βελτιωμένος ο 1.500άρης με υγρό AdBlue
Κάτω από το καπό το μακρύ καπό της A-Class Sedan συναντάμε τον ντίζελ κινητήρα 1.461 κ.εκ. απόδοσης 116 ίππων και 260 Nm ροπής. Έχει υποστεί αλλαγές στην τουρμπίνα για καλύτερη απόδοση ενώ χρησιμοποιεί και υγρό AdBlue για την εξάλειψη των καυσαερίων. Στην πράξη, ο κινητήρας έχει ιδιαίτερα μεγάλο φάσμα λειτουργίας και μαζί με τη χρήση του ανανεωμένου 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, δημιουργεί ένα πιο ζωηρό σύνολο. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε 10.5 δευτ. για το 0-100 και τελική άνω των 206χλμ./ώρα. ενώ η μέση κατανάλωση που είδαμε, των 5.9λτ/100χλμ. πέρα από το γεγονός πως είναι ήδη πολύ καλή, πέφτει αρκετά περισσότερο σε ανοικτό δρόμο. Βλέπετε η άριστη αεροδυναμική του αμαξώματος παίζει και εδώ ρόλο.
Χαμηλό κέντρο βάρους και άνεση υψηλού επιπέδου
Η νέα A-Class Sedan παρέχει ανέσεις πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και ποιότητα κύλισης εκμεταλλευόμενη την πολύ καλή γεωμετρία της. Από την μία το άκαμπτο πλαίσιο, από την το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους και τέλος η μη χρήση ακραίων επιλογών σε καίρια σημεία όπως οι αναρτήσεις, δίνουν ένα απολαυστικό σύνολο. Σύνολο το οποίο διατηρεί ουδέτερη και ήπια συμπεριφορά, ακολουθεί πιθανές σπορτίφ εκρήξεις του οδηγού, ενώ θα κρύψει με μαεστρία το μακρύ πίσω μέρος της. Τα φρένα στο ύψος των περιστάσεων, θα ολοκληρώσουν την σιγουριά που παρέχει στον οδηγό το τιμόνι, ενώ άρτια αποδεικνύεται και η επιλογή 17άρας ζάντες, η οποία και γεμίζει σωστά τους θόλους και είναι η καταλληλότερη για την κατάσταση των ελληνικών δρόμων.
Συμπέρασμα
Σε μήκος αγγίζει τα 4.549 χλστ. και το μεταξόνιο παραμένει στα 2.729χλστ.
Η Mercedes για άλλη μια φορά ρίχνει την ψήφο της στις sedan εκδόσεις και μας φέρνει ένα προσιτό και πραγματικά άξιο μοντέλο. Ποιος δεν θέλει όλα τα παραπάνω σε μία τιμή που μπορεί να ανταποκριθεί σε αρκετά πορτοφόλια;
Δείτε πως μπορείτε να αποκτήσετε τη δικιά σας Mercedes A-Class μόνο με 675 ευρώ το μήνα! Πατήστε εδώ.
Σχολιάστε |