6 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai Kona με 400+ χλμ. αυτονομίας

Διαβάστηκε από 1377 αναγνώστες - 7/12/2020

Το Hyundai Kona απέκτησε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και υπόσχεται 484 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση με τους 204 ίππους και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

 
 

Τράκαρες; Επισκεύασε το οικονομικά εδώ

Η γκάμα του Hyundai Kona είναι ήδη υπερπλήρης, με διαθέσιμες επιλογές κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και μίας ήπια υβριδικής. Αν έλειπε μία έκδοση, λοιπόν, είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Η κορεάτικη φίρμα προσφέρει πλέον το Kona Electric σε δύο εκδόσεις, μία με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και μία με μεγαλύτερη μπαταρία και 204 ίππους. Στα χέρια μας βρέθηκε η ισχυρή έκδοση και έφτασε η στιγμή να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το αθόρυβο B-SUV. Οι προσδοκίες μας μεγάλες, μιας και η Hyundai ανακοινώνει αυτονομία της τάξη των 660 χλμ. σε αστικό περιβάλλον.

Αρχικά, θα πρέπει να τονίσουμε ότι με την πρώτη ματιά μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας ότι στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε αντίθεση με τις «συμβατικές» εκδόσεις του Hyundai Kona, το αμιγώς ηλεκτρικό διαφοροποιείται στο εμπρός μέρος. Η τραπεζοειδής μάσκα με τους μεγάλους αεραγωγούς απουσιάζει και τη θέση της έχει πάρει μία κυψελοειδής επιφάνεια, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Ακριβώς εκεί βρίσκεται και η θύρα φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Λοιπές διαφοροποιήσεις της ηλεκτροκίνητης έκδοσης ως προς το αμάξωμα είναι οι νέες ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, αλλά και η διεύρυνση του μήκους κατά 15 χλστα.



Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό του Hyundai Kona Electric, το οποία διακρίνεται για το φουτουριστικό και συνάμα λιτό εσωτερικό του. Το πρώτο πράγμα που θα αντιληφθεί ο οδηγός είναι η πλήρης απουσία του επιλογέα, τη θέση του οποίου έχουν πάρει τέσσερα «φυσικά» κουμπιά (D,N,R και P για την στάθμευση). Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν δύο paddles, με τη γνώριμη μορφή που έχουμε συνηθίσει. Βέβαια μέσω αυτών, αντί για αλλαγές ταχυτήτων, ο οδηγός ρυθμίζει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας. Ο πίνακας οργάνων μεγέθους 7 ιντσών είναι ψηφιακός και, εκτός των βασικών στοιχείων, προβάλλει πληροφορίες όπως το όριο ταχύτητας (Speed Limit Warning). H κεντρική κονσόλα κοσμείται από μία ψηφιακή οθόνη αφής, όμοια με αυτές που συναντάμε στις συμβατικές εκδόσεις. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα πρακτικά κουμπιά επιλογής των πληροφοριών που επιθυμεί ο οδηγός να προβάλλονται, όπως για παράδειγμα το σύστημα πλοήγησης ή οι ενδείξεις αυτονομίας και στάθμης της μπαταρίας. Οι χώροι στην καμπίνα παραμένουν ίδιοι συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις και θα φιλοξενήσουν πολύ άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, όπως είναι λογικό, έχει δεχθεί μία μείωση στα 332 λτ. λόγω της ύπαρξης των μπαταριών στο πάτωμα του αμαξώματος.

Κινητήρας: 204 ίπποι και 400+ χλμ. αυτονομίας
Όπως ήδη αναφέραμε, το Hyundai Kona Electric προσφέρεται με δύο εκδόσεις, μία με 136 ίππους και μία με 204. Στην πρώτη περίπτωση, η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 39 kWh και στη δεύτερη 64 kWh. Για το αυτοκίνητο της δοκιμής, η κορεάτικη εταιρεία αναφέρει ότι η αυτονομία αγγίζει τα 660 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, όπου η ανάκτηση είναι έντονη, και 484 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Στη διάρκεια της «συμβίωσης» μαζί του, είδαμε την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται κατά μέσο όρο στις 16 kWh/100 χλμ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είναι εφικτή η αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Μιας και αναφερθήκαμε στη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, να τονίσουμε ότι με το οικιακό καλώδιο φόρτισης απαιτούνται 31 ώρες για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας 64 kWh, συνεπώς κρίνεται απαραίτητη η απόκτηση οικιακού σταθμού φόρτισης. Σε αυτή την περίπτωση, ο χρόνος πλήρους φόρτισης μειώνεται στις 9 ώρες και 35 λεπτά. Σε ταχυφορτιστή 100kW, το επίπεδο φόρτισης φτάνει στο 80% σε περίπου 50 λεπτά.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει