Οικογενειακό sport ΚΑΙ diesel - Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Honda Civic είναι πλέον εδώ και κυνηγάει το απόλυτο. Σπορ οδήγηση με κατανάλωση 3.5 λτ./100χλμ. Υπάρχει τελικά το τέλειο;
Ένας πραγματικά δυνατός και οικονομικός κινητήρας, μία εξωτική εμφάνιση και μοναδική sport συμπεριφορά ενώνονται στο νέο Civic. Ας το δούμε.
Σχεδίαση: Εξωτικό παρουσιαστικό με πολλές έντονες γραμμές που θυμίζουν supercar
Θα απορήσουμε πραγματικά εάν δεν κάνει όλα τα κεφάλια να γυρίσουν στο πέρασμα του, χωρίς φυσικά να υπάρξουν και εκείνοι που πιθανόν να το χαρακτηρίσουν κραυγαλέο. Οι ανάγλυφες (εμπρός και πίσω) εισαγωγές αέρα, τα «αγριεμένα» φωτιστικά σώματα και οι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί, κλέβουν αμέσως τη παράσταση. Αεροδυναμικό πακέτο, σε ένα φανερά μεγαλωμένο αμάξωμα (σχεδόν 136mm μακρύτερο, 30mm φαρδύτερο) με εντυπωσιακή κεντρική διπλή απόληξη εξάτμισης, η οποία θυμίζει πολύ το Type-R.
Εσωτερικό-χώροι: Ευρύχωρο οικογενειακό με οδηγοκεντρικά στοιχεία
Τον εσωτερικό διάκοσμο δεν θα τον χαρακτηρίσεις φουτουριστικό ή προχωρημένο, μα μοντέρνο και καλά φτιαγμένο. Τα πάντα ενώνονται με το ταμπλό, στο οποίο ξεχωρίζει από τη μία ο πίνακας οργάνων και από την άλλη, η οθόνη αφής 7 ιντσών. Ο πρώτος απαρτίζεται από τρία κομμάτια, έχοντας δείκτη θερμοκρασίας και βενζίνης εκατέρωθεν και στο κέντρο το κοντέρ. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα, λόγω μαλακών υλικών καλής ποιότητας ενώ εξαιρετικό είναι και το φινίρισμα. Όσον αφορά τους χώρους, συναντάμε τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, καθώς τα 478 λίτρα είναι κορυφαία τιμή στη κατηγορία. Από κει και πέρα με περίσσια άνεση θα φιλοξενηθούν 4 ενήλικες στη καμπίνα, ενώ ένας τρίτος με λίγες παραχωρήσεις, θα βολευτεί.
Κινητήρας-επιδόσεις: Οι Ιάπωνες ξεπέρασαν τον εαυτό τους
Επανασχεδιάστηκε το αλουμινένιο μπλοκ που δέχτηκε ενισχύσεις, έχει πλέον πιο πολιτισμένη λειτουργία αλλά και καλύτερη ψύξη. Αρκετή δουλειά βλέπουμε και στην επεξεργασία των καυσαερίων. Χωρίς χημικά παγιδεύονται και επεξεργάζονται πλέον τα ΝΟx. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μόλις 91 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 και μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. ενώ διατηρεί τις ίδιες τιμές απόδοσης και ροπής (120 ίππων/4.000 σ.α.λ και 300 Nm/2.000 σ.α.λ).
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό και απολαυστικό με χαμηλή θέση οδήγησης
Στο δρόμο το πετρελαιοκίνητο Civic διατηρεί όλα τα θετικά της βενζινοκίνητης έκδοσης και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε και της έκδοσης Type R. Το πλαίσιο είναι εντυπωσιακά άκαμπτο, το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε μέτρια άνεση. Παραμένει ένα άνετο οικογενειακό που έχει όμως μια σπορτίφ αίσθηση με την χαμηλή θέση οδήγησης να έρχεται να βάλει το κερασάκι στην τούρτα. Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος, τα αυξημένα μετατρόχια και το σίγουρο γενικότερα πάτημά του, το καθιστούν ικανό και σε δρόμο με στροφές, παρουσιάζοντας ουδετερότητα και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.
Συμπέρασμα
Με την έλευση του πετρελαιοκίνητου Civic, ολοκληρώνεται η γκάμα του με τον καλύτερο τρόπο. Έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά των εκδόσεων βενζίνης τα οποία συνδυάζονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση και χαμηλούς ρύπους. Πληροί προδιαγραφές Euro 6d temp και δεν φοβάται τις εξελίξεις.
Τα 22.120 ευρώ, πιάνουν πραγματικά τόπο.