Πολυτάλαντο και παιχνιδιάρικο - Το Jazz πέρασε από τον πλαστικό χειρούργο και μας ξανασυστήνεται. Με αρκετές στιλιστικές αλλαγές και ένα άγριο μηχανικό σύνολο, παρουσιάζει ένα πιο νεανικό και sport πρόσωπο. Του πάει.
Δοκιμάζουμε την (μοναδική) έκδοση Dynamic, που ενσωματώνει όλες τις νέες αλλαγές (αισθητικές και μη) και δεν αφήνουμε τίποτα να πέσει κάτω. 130 άλογα από τον νέο 1.5άρη i-VTEC κινητήρα. Για να δούμε πόσο δικαιολογεί τα 20.520 ευρώ.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Πιο άγριο από ποτέ, φωνάζει Civic
Αν το κοιτάξεις από μπροστά και σε απόλυτη ευθεία, ίσως να νομίζεις πως είναι το νέο Civic. Η μάσκα «solid wing» δημιουργεί αστραπιαία ένα άκρως πιο δυναμικό σύνολο που δεν περνάει απαρατήρητο. Ολόκληρο το νέο κιτ έχει αεροδυναμικό σχήμα και τραβάει το βλέμμα. Ξεχωρίζει η ανασχεδιασμένη αεροτομή, του θόλους καλύπτουν αλουμινένιοι τροχοί 16 ιντσών ενώ την εικόνα συμπληρώνει ιδανικά ο πίσω ψευδοδιαχύτης. Η πιο μικρή αλλά έξυπνη και trendy πινελιά, είναι τα κόκκινα σιρίτια που προσκαλούν το νεανικό κοινό να δει το αμάξι με άλλο μάτι. Σίγουρα πιο όμορφο σε αυτή την έκδοση, θα αυξήσει το fun club του.
Εσωτερικό-χώροι: Διατηρεί τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα
Ο εσωτερικό διάκοσμος του ανανεωμένου Jazz, είναι γεμάτος αλλαγές και εκπλήξεις. Νέα καθίσματα με κόκκινες λεπτομέρειες παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ επενδύσεις με κόκκινες ραφές σε λεβιέ και τιμόνι, ποτίζουν με sport DNA την ατμόσφαιρα. Στον τομέα της ποιότητας, όλα είναι προσεγμένα με καλό φινίρισμα και άριστη στιβαρότητα που αποπνέει σιγουριά στο πέρασμα των χρόνων. Μέσα στα θετικά, να σημειώσουμε, πως παρά την ανανέωση, διατηρεί στο έπακρο την ευρυχωρία του με χώρους βγαλμένους από SUV. Επίπεδο δάπεδο, magic seats και υψηλή οροφή μπορούν να μεταφέρουν 4 ενήλικες και πραγματικά όσες αποσκευές θέλουν.
Κινητήρας-επιδόσεις: Η ατμόσφαιρα στα καλύτερα της
Ο κινητήρας που εξοπλίζει το φρέσκο Jazz, μας συστήνεται και στο ομόσταυλο HR-V. 130 ίπποι λοιπόν, από τον 1.5000άρη i-VTEC ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, με την ροπή να φτάνει τα 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Ο συνδυασμός του με το αρκετά κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, πετυχαίνει πολύ καλές τιμές, όπως το 0-100 χλμ/ώρα σε 8.9 δευτ., και μπορεί να σταθεί ισάξια απέναντι σε turbo μοτέρ. Οι επιδόσεις όμως συνεπαίρνουν και την κατανάλωση μαζί, η οποία σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει τα 6.8 λτ./100χλμ. Μοναδική ένσταση, ο θόρυβος που παράγεται όσο ανεβαίνουν και τα χλμ.
Οδική συμπεριφορά: Σε κρατάει σε εγρήγορση
Η ισορροπία ανάμεσα στον κινητήρα, τη σωστή θέση οδήγησης και το μικρό κιβώτιο είναι ιδανική. Στον δρόμο το νέο Jazz, είναι μία έκπληξη καθώς κινείται ευχάριστα, σε προκαλεί να αλλάζεις ταχύτtητες (επειδή θα το θες και όχι επειδή πρέπει) ενώ δεν επιτρέπει σε εγκάρσιες ανωμαλίες να χαλάσουν την άνεση στο εσωτερικό της καμπίνας. Τα πράγματα αλλάζουν λιγάκι στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όπου το βουητό από τις σταθερές 4.000 σ.α.λ. θα φτάνει εύκολά στα αυτιά των επιβατών. Καλό κράτημα που δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις, και μία σταθερή τάση στην ουδετερότητα, δεν θα αγχώσουν κανένα οδηγό.
Συμπέρασμα
Είναι ακριβό; Ναι. Τα αξίζει; Ναι. Πλούσιος εξοπλισμός, ζηλευτή πρακτικότητα και ένας κινητήρας που δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές στον χώρο. Ένα τέτοιο πακέτο αξίζει κάθε ευρώ.