Πιο καλό …δεν γίνεται! - Ξεχάστε φράσεις όπως μικρό, ή Ibizaκι ή σβήσε το air-condition για να προσπεράσεις. Για την ακρίβεια ξεχάστε τα όλα. Μπαίνοντας στην πέμπτη του γενιά πλέον, το νέο Ibiza κλείνει πολλά στόματα και μοιράζει πολλά περισσότερα χαμόγελα.
Τι να το κάνεις το downsizing όταν έχεις το rightsizing; 1.000άρης TSI κινητήρας απόδοσης 115 ίππων για το μεγαλύτερο Ibiza της ιστορίας. Διαβάστε κάθε λεπτομέρεια ευθύς αμέσως και δείτε γιατί πρόκειται πιθανόν για το επόμενο αυτοκίνητο σας.
Σχεδίαση: Γωνίες και γραμμικά σχήματα που ξεχωρίζουν
Με καθαρές γραμμές και αρκετά έντονες ακμές να τονίζουν τους τριγωνικούς LED προβολείς, τα τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα, (ακόμα και τους καθρέφτες), σου περνάει υποσυνείδητα μία δυνατή αίσθηση σπιρτάδας. Εξετάζοντας τις διαστάσεις του, είναι κατά 8,7 ! πόντους φαρδύτερο , με το μεταξόνιο να έχει μακρύνει κατά 9,5 εκατοστά. Είναι ξεκάθαρα ένα κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Στοχεύει σίγουρα σε πιο νεανικό κοινό, κάτι το οποίο μαρτυρούν (πέρα από την έντονη σχεδίαση) και οι τεχνολογικές ευκολίες που θα βρούμε στο εσωτερικό του.
Εσωτερικό-χώροι: Αγάπη μου μεγάλωσα το Ibiza μας
Οι επιρροές από το Leon είναι παραπάνω από εμφανείς, ενώ η γενικότερη αίσθηση ευρυχωρίας τονίζεται και από την ελαφριά κλίση του ταμπλό προς το παρμπρίζ. Από την άλλη η υψηλής ανάλυσης οθόνη 8 ιντσών υποστηρίζει όλα τα λογισμικά των δημοφιλέστερων smartphones για να μην ξεμείνετε. Ποιοτικά, τα υλικά είναι σκληρά μα η συναρμογή των διαφόρων τμημάτων είναι τόσο στιβαρή, που δεν πρόκειται να σας χαλάσει την γενικότερη εικόνα, ενώ το εσωτερικό χαρακτηρίζεται μοντέρνο και καθόλου βαρετό. Στον τομέα των χώρων, τόσο στα πόδια των επιβατών όσο και στα κεφάλια των πίσω, υπάρχει μεγάλη διάθεση χώρου και περίσσια άνεση. Τέλος, με αρκετό βάθος και καλό σχήμα, ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων δείχνει να κρατάει τα ηνία σε αυτή τη κατηγορία.
Κινητήρας-επιδόσεις: Αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο με στόχο την οικονομία
Είναι σαφές πως ο 1.000άρης κινητήρας των 115 ίππων είναι πιο δυνατός από τον 95άρη, ακόμα και εάν η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων είναι αρκετά πυκνή. Ένα αρκετά ζωηρό σύνολο που παρέχει όλες τις επιδόσεις με φυσικό και πολύ ήπιο τρόπο. Θα ανεβάσει πρόθυμα στροφές, ενώ θα κινηθεί με φοβερή σβελτάδα εντός πόλης. Με τελική τα 192 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση (εργοστασιακή) τα 4,7 λτ./100χλμ., ακόμα αναρωτιέστε αν αξίζει τα λεφτά του; Τα 0-100 έρχονται σε μόλις 9,5 δευτ. ενώ η οδηγική του συμπεριφορά δε θα σας κουράσει λεπτό, ούτε όμως και θα σας αγχώσει.
Οδική συμπεριφορά: Νεανικό, σπορτίφ μα ώριμο
Το επίπεδο της άνεσης αλλά και η ποιότητα κύλισης διατηρούνται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ο οδηγός θα απολαύσει πιο πολλά σπορτίφ στοιχεία από ποτέ, καθώς οι καλές επιδόσεις προσφέρονται για οδήγηση με πιο γρήγορο ρυθμό. Το φαρδύ πλέον μετατρόχιο του νέου δαπέδου, είναι σε θέση να παρέχει στο αμάξωμα μικρές κλίσεις, ενώ το πίσω μέρος είναι πιο ενεργό σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Ό έλεγχος πάντως είναι άμεσος με το αμάξι να έχει ουδέτερες αντιδράσεις, ενώ μη σας αγχώνει η ύπαρξη των τριών κυλίνδρων, καθώς το γνωστό γουργουρητό δεν θα περάσει στιγμή εντός καμπίνας.
Συμπέρασμα
Μεγαλώνει, μα δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα του. Οι επεμβάσεις που έχει δεχθεί είναι πραγματικά στοχευμένες κάνοντας το νέο Ibiza έναν ολοκληρωμένο και έτοιμο παίχτη. Είναι σίγουρα μια value for money επιλογή, εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις της εποχής μας, ενώ η σπορτίφ οδηγική προσέγγιση του, παραμένει και σε αυτή τη γενιά.