Η Skoda κατακτά την κατηγορία των μικρομεσαίων crossover. Πρωταγωνιστής το Skoda Karoq και όπλα του, η πολύ καλή ποιότητα, οι τεράστιοι χώροι και η ζηλευτή κατανάλωση. Δείτε όλες τις λπετομέρειες.
Το νέο Karoq αντικατέστησε το Yeti, μεταμορφώθηκε και κοιτάει τον ανταγωνισμό στα μάτια. Δοκιμάζουμε τον 1.600άρη TDI κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων στην έκδοση Style.
Εμφάνιση: Διαστάσεις και σχεδίαση σύμφωνα με την Skoda φιλοσοφία
Εντυπωσιακό, τραβάει τα βλέμματα και εντυπωσιάζει ως ένα μικρό Kodiaq. Σε σχέση με το Yeti, το Karoq έχει μεγαλώσει και το μήκος του φτάνει τα 4.382 χλστ. (-315 χλστ από το Kodiaq), τη στιγμή που το πλάτος είναι στα 1.841 χλστ. και το ύψος 1.605 χλστ. Η χαρακτηριστική γρίλια τραβάει τη προσοχή ενώ και τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως επανασχεδιασμένα. Οι ράγες στην οροφή δίνουν πιο σπορ αίσθηση και το χαμήλωμα της οροφής προς το τέλος του αμαξώματος, το μικραίνει αρκετά στο μάτι.
Εσωτερικό: Ουσιαστική ποιότητα και στιβαρότητα
Χρήση μαλακού πλαστικού και ιδιαίτερη στιβαρότητα, συνθέτουν τον εσωτερικό διάκοσμο του Karoq. Πιο συγκεκριμένα, o πίνακας οργάνων είναι κλασικός-αναλογικός με ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Η εταιρία κάνει το Karoq το πρώτο μοντέλο της το οποίο έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί και με το πλήρως ψηφιακό πάνελ ελέγχου, το οποίο σταδιακά βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW. Συνεχίζοντας στο σαλόνι, το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακά πλαστικά με την συναρμογή να είναι αξιοθαύμαστη. Τα βλέμματα βέβαια τραβάει η οθόνη αφής 8 ιντσών σε καλή κεντρική θέση, που είναι και το κέντρο ελέγχου του infotainment.
Χώροι: ¶φθονοι χώροι για 5 ενήλικες
Με άνεση θα ταξιδέψουν ακόμα και 5 ενήλικε, ενώ πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα θα σας λύσουν τα χέρια. Η χρήση VarioFlex, επιτρέπει στα 3 ανεξάρτητα και με ρυθμιζόμενη πλάτη πίσω καθίσματα να σύρονται, διαμορφώνοντας το πορτμπαγκάζ από τα 479 ως τα 588 λτ. ή με την αφαίρεσή τους στα 1.810 λτ. Xωρίς το σύστημα καθισμάτων ο χώρος αποσκευών είναι στα 521 λτ.
Kινητήρας-Οδική συμπεριφορά: Ένα οσκαρικά σταθερό αμάξι με οικονομικό κινητήρα
Σηκώνοντας το καπό του Karoq, συναντάμε τον 1.600άρη TDI του ομίλου, απόδοσης 116 ίππων. Η ροπή αγγίζει τα 250 Nm στις 1.500 σ.α.λ. δικαιολογώντας τα 10.9 δευτ. που χρειάζεται για να πετύχει το 0-100. Η χρήση του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων, ρίχνει την κατανάλωση στα 4.3 λτ.100χλμ. (εργοστ.), τις εκπομπές C02 στα 115 γρ/χλμ. ενώ δίνει στο αυτοκίνητο τελική μέχρι και 188 χλμ./ώρα. Το Karoq στο δρόμο έχει premium ποιότητα κύλισης, καλές στον φιλτράρισμα αναρτήσεις, ενώ η ηχομόνωση να είναι σε εκπληκτικά επίπεδα. Ξεκάθαρα ουδέτερες οι αντιδράσεις του, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, από τα πρώτα κιόλας μέτρα αποπνέει ένα φοβερό αίσθημα εμπιστοσύνης σε οδηγό και επιβάτες.
Συμπέρασμα
Μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για όσους ψάχνουν diesel crossover. Πολύ καλή ποιότητα, τεράστιοι χώροι και ζηλευτή κατανάλωση, σίγουρα θα του εξασφαλίσουν σημαντικό μερίδιο από την πίτα αγορών.