Η Volvo καλύπτει και την μικρότερη κενή θέση που υπήρχε στην γκάμα της ως προς τα SUV με το ολόφρεσκο XC40.
Η Volvo είναι η μόνη εταιρία που είχε προβλέψει το ντελίριο που δημιουργήθηκε γύρω από τα crossover/SUV. Ανέκαθεν εμπλούτιζε την γκάμα της με μικρομεσαία και μεγάλα SUV και με το ολόφρεσκο XC40 κάλυψε και την μικρότερη κενή θέση που υπήρχε. Τι φέρνει λοιπόν μαζί του το τελευταίο τέκνο της οικογένειας;
Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας στην συγκεκριμένη κατηγορία οπότε θα χρειαστούμε ελαφρυντικά; Μάλλον όχι, καθώς όταν έχεις μελετήσει τον ανταγωνισμό και επιλέγεις εσύ πότε θα «χτυπήσεις» πρέπει να δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό. Ας δούμε το νέο όμορφο SUV αντικειμενικά και επαγγελματικά.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Ένα πιο νεανικό Volvo
Βλέπουμε ένα κλασικό Volvo σε μία μικρότερη κλίμακα. Αυτό είναι κάτι κακό; Όχι απαραίτητα μιας και έχουν γίνει μικρές όμορφες παρεμβάσεις. Ας το δούμε απο μακριά πρώτα. Οι τετραγωνισμένες επιφάνειες και τα φουτουριστικά σώματα εξασφαλίζουν ένα αρκετά δυναμικό μπροστινό μέρος με την κλασική γρίλια να φωνάζει Volvo από περίπου 2χλμ. μακριά. Είναι η εικόνα που βλέπεις από τον καθρέφτη σου στην εθνική και απλά πρέπει να αλλάξεις λωρίδα. Στο πλαϊνό μέρος το μάτι πέφτει χαμηλά στα προστατευτικά πλαστικά που έχουν τοποθετηθεί και τις καμπύλες στις θύρες του που δίνουν ένα πιο «σκληρό» χαρακτήρα στην σχεδίαση του. Εάν το εξετάσουμε από πίσω, τα γνωστά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ φωνάζουν και αυτά με την σειρά τους Volvo, αλλά κάπως πιο τρανταχτά. Ένα όμορφο αμάξι που εκπέμπει κύρος και σεβασμό στον δρόμο χωρίς να προσπαθήσει στο ελάχιστο θα κάνει τον οδηγό να νιώσει αυτόματα VIP.
Εσωτερικό-χώροι: Βουτηγμένο στην τεχνολογία
Ξεχάστε κλασικούς πίνακες οργάνων. Είμαστε στο 2018 και οι οθόνες είναι παντού για να σας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Έτσι και στον εσωτερικό διάκοσμο του νέου XC40 συναντάμε μία οθόνη 12.3 ιντσών να διαδραματίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και μία 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτό το high-tech σύνολο είναι στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και της φθηνότερης έκδοσης. Η γενικότερη σχεδιαστική λογική δεν αλλάζει ιδιαίτερα από τα ομόσταυλα μεγαλύτερα αδέρφια ενώ η ποιότητα είναι φυσικά ανώτατου επιπέδου. Κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός, μαλακά πλαστικά, υψηλή ανάλυση στις οθόνες δημιουργούν μία μοναδική premium αύρα. Θα βρείτε επίσης πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, σωστά τοποθετημένους (τσέπη πόρτας, ντουλαπάκι, ποτηροθήκες κ.τ.λ.).
Στον τομέα των χώρων, τα λόγια είναι περιττά. Για την κατηγορία που αγωνίζεται έχει πολλούς λόγους να περηφανεύεται. Ο οδηγός στην υψηλή του θέση λαμβάνει την SUV αίσθηση που σίγουρα επιζητά, ενώ πίσω, παίζεις μπάλα. Επιβάτες αρκετά υψηλού αναστήματος μπορούν να ταξιδέψουν για όσο χρειστεί χωρίς να ακουμπήσουν τα γόνατα τους στιγμή τα μπροστινά καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών των 580 λτ. με αυτόματη πόρτα θα σας επιτρέψουν να πάρετε μαζί σας πολλά περισσότερα από τα απαραίτητα.
Κινητήρας-επιδόσεις: 2λιτρος diesel με αυτόματο 8άρι κιβώτιο και 4κίνηση
Το Volvo της δοκιμής κρύβει κάτω από το καπό του ένα μικρό κτήνος. 190 ίπποι και 400 Nm ροπής από 4κύλινδρο και 2λιτρο diesel κινητήρα. Μία επιλογή που μπορεί να ανταπεξέλθει στην ελληνική πραγματικότητα (αντίθετα με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη εκδοχή) και να κινήσει με περίσσια άνεση τα σχεδόν 1.700 κιλά του αμαξώματος. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο δυνατό σύνολο και αλλάζει πολύ ομαλά και έξυπνα τις σχέσεις αξιοποιώντας ολόκληρο το φάσμα του κινητήρα. Εύκολες προσπεράσεις με ένα δεξί πεντάλ έτοιμο να σε βγάλει ανα πάσα στιγμή ασπροπρόσωπο και να πετύχει το 0-100 χλμ./ώρα σε λίγότερο από 8 δευτ. και την τελική να ξεπερνά τα 210 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρία είναι μόλις 5 λτ. /100χλμ. με την πραγματικότητα να μην απέχει πολύ εάν είστε πραγαμτικά προσεκτικοί με το πόδι σας. Προσπεράσεις και γκαζιές δεν θα συγχωρεθούν στην επόμενη στάση στο βενζινάδικο.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό αλλά ζωηρό
Θα κάνει τα πάντα για να μην έχετε το παραμικρό ατύχημα. Ανέκαθεν τα σουηδικά μοντέλα ξεχώριζαν για τις επιδόσεις του στα crash test μα και για την τεχνολογία που φέρανε γύρω από την ασφάλεια. Έτσι και το νέο XC40 γεμίζει την φαρέτρα του με πολλά, πάρα πολλά συστήματα που θα σας εξασφαλίσουν να μην πάθετε το παραμικρό. Διατηρεί πορεία εντός λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση εμποδίων, μπορεί να ακολουθεί την κίνηση από ορισμένη απόσταση, σύστημα ανίχνευσης πιθανού κινδύνου από πίσω , προετοιμασία και σφίξιμο ζώνης όπου θεωρηθεί απαραίτητο και πολλά ακόμα, θα σας κάνουν να νιώσετε πιο ασφαλείς από ποτέ. Απο κει και πέρα, κοιτώντας την καθαρά οδηγική εμπειρία, το νέο XC40 θα προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό. Πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών παρά την σφικτή ανάρτηση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ θόρυβος από τον κινητήρα εντός της καμπίνας δεν πρόκειται να περάσει εύκολα. Θα πρέπει να ξεπεράσετε τις 5.000 σ.α.λ. για να τον εντοπίσει το αυτί σας. Πλούσια ροπή, σωστή πληροφόρηση και απόκριση τιμονιού δεν θα φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση οποιαδήποτε στιγμή. Ένας σοβαρός παίκτης που μπορεί να είναι κάπως βαρύς μα έχει δύναμη και με το παραπάνω.
«Volvo On Call»
Η εφαρμογή Volvo On Call συνδέει το τηλέφωνο, το tablet ή άλλη φορητή συσκευή με το Volvo XC40 για απομακρυσμένη πρόσβαση στο αυτοκίνητο και μια σειρά από χρήσιμες λειτουργίες. Σας επιτρέπει να προθερμάνετε ή να δροσίσετε το Volvo XC40, να το κλειδώσετε ή να το ξεκλειδώσετε από μακριά, να το βρείτε σε έναν αχανή χώρο στάθμευσης και πολλά άλλα.
Συμπέρασμα
Οι Σουηδοί πήραν το χρόνο τους και έριξαν στο γήπεδο έναν ολοκληρωμένο παίχτη. Τεχνολογικά άψογο το νέο XC40 μπορεί να δώσει στον κάτοχο του κάθε λόγο να ταξιδεύει κάθε ΣΚ. Η παρουσία 2λιτρων κινητήρων έχει κάποια αρνητικά για τα ελληνικά δεδομένα γι αυτό και θεωρούμε πως η πορεία του μικρότερου κινητήρα που προστέθηκε στη γκάμα θα είναι πολύ καλύτερη.