Το εκρηκτικό RS 6 GTO concept, ένα πάντρεμα δύο διαφορετικών μοντέλων της Audi, είναι η αγωνιστική έκδοση ενός RS 6 και το «δώρο» των Γερμανών με αφορμή τα 40ά γενέθλια της τετρακίνησης Audi quattro.
Η κατασκευή του πρώτου Audi Quattro, του τετρακίνητου μοντέλου των Γερμανών συμπληρώνει 40 χρόνια «ζωής». Από το 1980 ως και σήμερα η Audi έκανε πολλά και σημαντικά βήματα εξέλιξης, ωστόσο δεν ξεχνά το παρελθόν και το συγκεκριμένο μοντέλο το οποίο αποτέλεσε «σταθμό» για την πορεία της λόγω της νέας για την τότε εποχή τεχνολογίας που εφάρμοσε. Λόγω των 40ών γενεθλίων, λοιπόν, η δημοφιλής μάρκα συνεχίζει τις συλλεκτικές δημιουργίες με το νέο εντυπωσιακό RS 6 GTO. Είχαν προηγηθεί τα 40 επετειακά κομμάτια του Audi TT RS, με το RS 6 GTO να αποτελεί πάντρεμα δύο διαφορετικών μοντέλων, λειτουργώντας άτυπα ως η αγωνιστική έκδοση ενός RS 6.
Στην πραγματικότητα, βάσεις για την έμπνευση του αυτοκίνητου αποτέλεσε το Audi RS Avant (road car) και το Audi 90 quattro IMSA-GTO (race car). Το δεύτερο μοντέλο, που αξιοποιήθηκε περισσότερο οπτικά, κατασκευάστηκε το μακρινό 1989 και συμμετείχε στους ομώνυμους αγώνες ταχύτητας, σημειώνοντας μάλιστα και επτά νίκές.
Στο σήμερα, υπεύθυνοι για το συγκεκριμένο project είναι μία δωδεκαμελής ομάδα εκπαιδευόμενων στο εργοστάσιο της Audi στην πόλη Neckarsulm, η οποία εργάστηκε για την ολοκλήρωσή του τελευταίους πολλούς μήνες. Πολλά από τα εξαρτήματα του εκθεσειακού αυτοκινήτου είναι ειδικά κατασκευασμένα και προέρχονται από εκτυπωτή 3D. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών της φέρνει ένα αυτοκίνητο το οποίο πλέον έχει ελάχιστα κοινά σημεία με τον άτυπο road «διάδοχό» του.
Σε επίπεδο χρώματος, το άσπρο προτιμήθηκε ως βασική επιλογή, με επεμβάσεις από μαύρες, κόκκινες και γκρι ρίγες, χρώματα τα οποία συναντήσαμε και στο αγωνιστικό του 1989. Το αμάξωμα του station wagon απέκτησε περισσότερο μέγεθος και έδωσε στο ήδη τεράστιο RS 6 έξτρα όγκο. Χαρακτηριστική είναι η ένδειξη του αριθμού «40», που υποδηλώνει και την επέτειο του Quattro. Στον κινητήρα δεν έγινε καμία τροποποίηση, με τον V8 ιπποδύναμης 600 άλογα και 800 Nm ροπής να παραμένει.
Στον πρόβολο του Audi RS 6 GTO υπάρχει μία νέα ποδιά με τεράστιους αεραγωγούς. Ο μπροστινός διαχωριστής έχει βαφτεί κόκκινος. Στο καπό, δύο είσοδοι αέρα υπάρχουν για διοχετεύουν στο περιβάλλον τις απώλειες ενέργειας που προκαλεί ο V8 κινητήρας. Στα πλάγια, βλέπουμε τις μεγάλες turbine ζάντες με το λογότυπο quattro. Όπως συμβαίνει με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο με κεντρική κλειδαριά. Οι sidepipes επίσης βασίζονται επίσης στο πρωτότυπο της δεκαετίας του 1980 μοντέλο.
Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα μεγάλο σπόιλερ και μια νέα πίσω ποδιά με μεγάλους διαχύτες, όπου οι οβάλ σχήματος απολήξεις εξάτμισης ξεχωρίζουν. Υπάρχει κεντρικός φωτισμός που θυμίζει έντονα αγωνιστικό, ενώ τα πλάγια φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ σε μία μαύρου χρώματος επιφάνεια.
Εντυπωσιακός είναι και ο εσωτερικός σχεδιασμός για το RS 6 GTO. Tο πίσω κάθισμα αφαιρέθηκε και ολόκληρη η καμπίνα μετατράπηκε σε roll cage. Τα σπορ καθίσματα του RS 6 έδωσαν την θέση τους σε full bucket καθίσματα από άνθρακα. Πολύ σημαντική είναι η παρουσία αυτόματης ζώνης ασφαλείες. Η χρωματική αντίθεση κόκκινης και μαύρης επένδυσης ειδικό κεντημένο σχέδιο GTO στις πλάτες των καθισμάτων δίνουν πιο εκρηκτικό προφίλ στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το τιμόνι έχει επένδυση Alcantara.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει συγκεκριμένη ενημέρωση για την κυκλοφορία του Audi RS 6 GTO, συνεπώς κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει ως ένα και μοναδικό συλλεκτικό μοντέλο.