30% πιο αποδοτικός είναι o SkyActiv-X από τον SkyActiv-G σύμφωνα με την Mazda, με την εταιρεία να αναφέρει μάλιστα ότι θα βοηθήσει σημαντικά και στην ανάπτυξη των «ηλεκτρικών» μοντέλων της.
Στο χώρο της αυτοκίνησης, ακούγεται συχνά η θεωρία ότι πολύ σύντομα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποτελέσουν παρελθόν στο βωμό της ηλεκτροκίνησης και των περιορισμών που τίθενται στις εκπομπές αέριων ρύπων.
Η Μazda πάντως εδώ και δεκαετίες έχει αποδείξει πως είναι μια εταιρεία που κάνει αυτά που θέλει με τον δικό της τρόπο και ανταπεξέρχεται στους όποιους περιορισμούς είτε με τους wankel κινητήρες στο παρελθόν είτε τώρα με ένα νέο μοτέρ, το SkyActiv-X.
Το νέο αυτό μοτέρ της Mazda, αν και διαθέτει μπουζί, αυτό χρησιμοποιείται κυρίως για τον έλεγχο της καύσης μέσω συμπίεσης. Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: Καθώς το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ υπάρχει ένα φτωχό μείγμα μέσα στον κύλινδρο. Δίπλα από το μπουζί υπάρχει ένα υψηλής πίεσης μπεκ που ψεκάζει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή του ψεκασμού το μπουζί δίνει σπινθήρα και δημιουργείται ένα μέτωπο φλόγας που κινείται προς τα κάτω. Φανταστείτε ότι είναι σαν να υπάρχουν δύο έμβολα τα οποία πιέζουν το μείγμα από κάτω και από πάνω. Αυτό αυξάνει πολύ την συμπίεση και τελικά ξεκινάει η καύση και στο υπόλοιπο φτωχό μείγμα. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η καύση λόγω συμπίεσης σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.
To ντεμπούτο του νέου αυτού μοτέρ, λέγεται ότι θα κάνει πρεμιέρα το επόμενο έτος μαζί με το Mazda3 της επόμενης γενιάς, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αποτελέσει την βάση για την κατασκευή των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας. Ο επικεφαλής της Μazda Βόρειας Αμερικής, κ. Masahiro Moro δήλωσε για το μοτέρ: « Θα είναι το βασικό μας μοτέρ για να ηλεκτριστούν τα μοντέλα μας. Οι μηχανικοί μας θα πρέπει να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα είναι αληθινό Mazda με πολύ καλό οδηγικό χαρακτήρα»