Πρώτη επαφή με το πρωτότυπο αμιγώς ηλεκτρικό Mercedes CLA
Παραπάνω από 750 χλμ. αυτονομίας, 400 χλμ. με 15 λεπτά φόρτισης
Πλοήγηση Google, συνομιλητής Chat-GPT, πλήθος εφαρμογών και άνετοι χώροι
Με τιμή που αναμένεται κοντά στα 50.000 ευρώ και «όπλα» τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το «πρεστίζ» της Mercedes
Μεγαλώνει σε μήκος, διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη
Όπως κάθε πρωτότυπο, έτσι και αυτό της νέας CLA που οδηγήσαμε, είναι «καμουφλαρισμένο» με στόχο να αποκρύψει τα επιμέρους στοιχεία του πριν την επίσημη παρουσίασή του. Παρόλα αυτά, η Mercedes επέλεξε να αφήσει μέρος από τα φανάρια εκτιθέμενο, σχηματίζοντας ένα αστέρι με το καμουφλάζ. Αυτό φανερώνει πως η μάρκα είναι υπερήφανη για το δημιούργημα της, ακόμα κι αν πρόκειται για το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας. Ακόμα και έτσι, η νέα CLA αποτελεί ένα αυτοκίνητο ύψιστης σημασίας για την Mercedes, καθώς σηματοδοτεί το μέλλον της στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την προσπάθειά της να κατασκευάσει πολυτελή οχήματα που η απόκτησή τους θα είναι εφικτή και επιθυμητή. Παράλληλα, το νέο sedan που πλέον μεγαλώνει σε μέγεθος φτάνοντας τα 4,80 μ. μήκος και αποχαιρετά τις compact διαστάσεις πάνω στις οποίες είχε λανσαριστεί, θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό entry level μοντέλο της Mercedes.
Παραπάνω από 750 χλμ. αυτονομίας, 400 χλμ. με 15 λεπτά φόρτισης
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius, δηλώνει υπερήφανος για την νέα αρχιτεκτονική Mercedes Modular Architecture (MMA) που σύμφωνα με τα λόγια του αναμένεται να θέσει νέα standards όσον αφορά την αποδοτικότητα, την αυτονομία, αλλά και την ταχύτητα φόρτισης. Συγκεκριμένα, η νέα αμιγώς ηλεκτρική CLA υπόσχεται αυτονομία μεγαλύτερη των 750 χλμ., με κατανάλωση ρεύματος 12 kWh ανά 100 χλμ. και φόρτιση που επαρκεί για 400 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά. Παράλληλα, όμως, κατά την συνοδήγησή της δίπλα στον CEO της Mercedes διαπιστώσαμε πως δεν πρόκειται απλά για ένα οικονομικό όχημα. Μικρές κινήσεις του τιμονιού είναι αρκετές να κατευθύνουν το entry level sedan σε «σφιχτές» στροφές που φαίνεται ζωηρό αλλά στιβαρό, ενώ προειδοποιήσεις για τα όρια ταχύτητας από το GPS tracker ακούστηκαν συχνά. Αυτό αποδεικνύει πως η τρέχουσα τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα των entry level EQ της Mercedes αποτελεί παρελθόν.
Πλοήγηση Google, συνομιλητής Chat-GPT, πλήθος εφαρμογών και άνετοι χώροι
Έπειτα από την παρουσίαση του νέου infotainment της E-Class, η Mercedes με την CLA θέλει να πάει ένα βήμα παραπέρα με πλοήγηση από την Google, Chat-GPT ως συνομιλητή, «ολόφρεσκα» updates και, για την διασκέδαση του συνοδηγού, ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί σε εφαρμογή διαθέσιμη σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα. Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από την αρχιτεκτονική MMA που υποστηρίζει και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι προεξοχές είναι κοντές και το μεταξόνιο μακρύ με αποτέλεσμα να κάθονται άνετα ακόμα και με ψηλό οδηγό, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει tunnel μεταξύ των καθισμάτων. Η κουπέ σχεδίαση του οχήματος προφανώς δεν μεγιστοποιεί τον χώρο στο πορτμπαγκάζ αλλά δεν φαίνεται να υστερεί σε σχέση με την τρέχουσα C-Class. Παρόλα αυτά, η ηλεκτρική έκδοση παρέχει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στο μπροστά μέρος του οχήματος, λόγω της απουσίας θερμικού κινητήρα.
Με τιμή που αναμένεται κοντά στα 50.000 ευρώ και «όπλα» τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το «πρεστίζ» της Mercedes
Όπως είναι λογικό, όλες αυτές οι καινοτομίες, επιδόσεις αλλά και ανέσεις που θα παρέχει η νέα CLA θα ανεβάσουν το κόστος σε σχέση με την τρέχουσα γενιά CLA. Σύμφωνα με τον CEO της Mercedes, με το μοντέλο αυτό δεν επιθυμούν να ανταγωνιστούν την Tesla σε τιμή απόκτησης. Αντιθέτως, αποσκοπούν στο να ξεχωρίσουν με το «prestige» της μάρκας, με ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και αξίες όπως η ωριμότητα του τελικού προϊόντος. Παράλληλα, όμως, ο CEO τονίζει πως δεν θα «ξεφύγουν» από τις τιμές της πραγματικότητας σαν απόδειξη πως η Mercedes είναι μία πολυτελής μάρκα. Με βάση τα συμφραζόμενα, υποθέτουμε πως η τιμή της νέας CLA θα βρίσκεται λίγο πάνω από τα 50.000 ευρώ. Συμπερασματικά, με αυτό το μοντέλο η μάρκα ευελπιστεί να κάνει την σοβαρότερη της προσπάθεια στον τομέα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με το CLA να μοιάζει εμφανώς καλύτερο συνολικά από τα προγενέστερα EQ και έτοιμο να διεκδικήσει μέρος της αγοράς. Παρόλα αυτά, η Mercedes δεν επαφίεται σε αυτό με θερμικούς κινητήρες, μεταξύ τους και ισχυρό τούρμπο 4-κύλινδρο, να είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν το μοντέλο.