Fiat 500X 1,4 MultiAir 170 PS 4X4 AT9
17/11/2015
Το Fiat 500X εξοπλίζεται με τον 1,4 turbo MultiAir των 170 ίππων, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο, και γίνεται η πιο δυνατή έκδοση στην γκάμα του.
Το 500X, το νέο compact διαστάσεων όχημα ελεύθερου χρόνου της Fiat, συνδυάζεται με τον γνωστό 1,4 turbo MultiAir των 170 ίππων, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο, για να αποκτήσει την ισχυρότερη έκδοσή του στη γκάμα.
Σχεδίαση
Το τετρακίνητο Fiat 500X διατίθεται στην έκδοση Cross Plus, που σημαίνει ότι διαθέτει τις αισθητικές παρεμβάσεις που του δίνουν τον off road χαρακτήρα.
Διαθέτει τονισμένους προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου και φυμέ πίσω τζάμια, στοιχεία που τονίζουν το όμορφο και στυλάτο αμάξωμα του 500Χ.
Εσωτερικό-Χώροι
Σχεδιαστικά, ο θάλαμος ξεχωρίζει για τις πολύ μοντέρνες γραμμές του και την πρακτική εργονομία του. Πολύ καλή είναι η επιλογή των υλικών, με επιτυχημένο συνδυασμό αφρώδους και σκληρού πλαστικού, αλλά και όμορφες «μεταλλικές» επενδύσεις στο κέντρο του ταμπλό, που τονίζουν το ιταλικό στυλ. Οι χώροι είναι αρκετοί για 4 επιβάτες και ο χώρος αποσκευών έχει 350 λτ. χωρητικότητα.
Κινητήρας-Κιβώτιο
Ο turbo MultiAir 1.400άρης κινητήρας των 170 ίππων έρχεται για να μας δώσει την ισχυρότερη έκδοση του μικρού ιταλικού crossover. Μάλιστα, ειδικά για το 500Χ, ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, που διαθέτει και σειριακή επιλογή. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία, έχει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το αυτόματο κιβώτιο έχει επίσης ικανοποιητική λειτουργία στην auto επιλογή του και καλύτερη, με πολύ γρήγορες αποκρίσεις, στη σειριακή.
Οδηγώντας
Χαρακτηριστικό γνώρισμα του 500Χ της δοκιμής μας είναι η ύπαρξη της τετρακίνησης (αυτόματη, που εναλλάσσει συνεχώς το ποσοστό της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και μπορεί να στείλει ακόμη και το 100% της ροπής μόνο μπροστά), που επιτείνει την ασφάλεια που προσφέρει στο δρόμο το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα επιτρέπει και την απρόσκοπτη κίνηση σε διαδρομές με πατημένο χώμα. Στο τελευταίο, βοηθά και η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος των εκδόσεων Cross (179 χλστ.). Στην άσφαλτο τώρα, το 500Χ της δοκιμής μας διακρίνεται και πάλι για τη σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο, το καλό κράτημα στις στροφές και την αποτελεσματική ανάρτηση που φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι αντιδράσεις στο όριο είναι φυσικά άκρως προοδευτικές, με την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και τη διακριτική επέμβαση του συστήματος ESP, να κόβουν οποιαδήποτε τάση για γλίστρημα του αυτοκινήτου, ιδίως εάν ο οδηγός έχει επιλέξει το «Sport» στο πρόγραμμα «Mood Selector» που επεμβαίνει σε απόκριση κινητήρα, επεμβατικότητα ESP, τιμόνι και εμπλοκή τετρακίνησης («Auto» και «Traction» οι άλλες δύο επιλογές).
Συμπέρασμα
Η τετρακίνηση, η περισσότερη ιπποδύναμη, το αυτόματο κιβώτιο αλλά κυρίως το απαράμιλλο στυλ, κάνουν το Fiat 500X της δοκιμής, μια ξεχωριστή επιλογή.