Ford Fiesta ST: Αυτή είναι η νέα κροτίδα της Ford [video]
Διαβάστηκε από 60145 αναγνώστες - 15/4/2022
Το AutoAgora μπαίνει πρώτο στο ανανεωμένο Ford Fiesta ST λίγο πριν ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα στην ελληνική αγορά. Γίνετε συνοδηγοί μας μέσω του video, όπου μοιραζόμαστε τις απόψεις μας μαζί σας, και απολαύστε το!
Το AutoAgora είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το ανανεωμένο Ford Fiesta στο event «Test The Best» της AutoBILD, διαπιστώνοντας την φρέσκια και σπορ εμφάνιση μικρού hatch, ενώ καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της «καυτής» ST έκδοσης για μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα της Bridgestone.
«Φρέσκια» σχεδίαση και LED φωτιστικά σώματα
Το ανανεωμένο Ford Fiesta έχει ανανεωμένο εμπρός πρόβολο, στον οποίον ξεχωρίζει η ολοκαίνουργια τραπεζοειδής μάσκα με μεγάλα ανοίγματα, χαρίζοντας επιπλέον δυναμισμό στο δημοφιλές μικρό. Τα φώτα εμπρός είναι επανασχεδιασμένα, με μαύρο εσωτερικό και τεχνολογία LED από τη βασική έκδοση. Ως extra υπάρχουν τα Matrix LED φανάρια, με λειτουργία που δεν τυφλώνει τους απέναντι οδηγούς (Glare-Free τα ονομάζει η Ford). Πίσω, τα φωτιστικά σώματα (προαιρετικά LED) είναι πιο σκούρα, ένα στοιχείο που κάνει το Fiesta πιο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα του χαρίζει μια πιο premium «αύρα».
Νέες, μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό
Το καλόγουστο εσωτερικό του Ford Fiesta facelift είναι σε μεγάλο βαθμό γνώριμο από το προηγούμενο μοντέλο. Πίσω από το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων είναι ολοκαίνουργιος και ψηφιακός, με διάσταση 12,3 ίντσες. Είναι πλήρως διαμορφώσιμος και αλλάζει εμφάνιση και χρώμα αναλόγως του οδηγικού προφίλ που έχει επιλεχτεί.
Στην πίστα, το Ford Fiesta ST σου χαρίζει μόνιμο χαμόγελο
Bucket καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο και εξαιρετική πλευρική στήριξη, flat bottomed τιμόνι με παχιά στεφάνη και λογότυπο ST, ραφές στο κόκκινο χρώμα της μάχης παντού. Με το που μπαίνεις στην καμπίνα του νέου Ford Fiesta ST, το μικρό hot-hatch με σήμα το Μπλε Οβάλ έχει φροντίσει να σε βάλει στο κλίμα να πας αμέσως στην πίστα και να το «ξεζουμίσεις».
Στη διαδρομή από το parking μέχρι την είσοδο του τεχνικού κομματιού είχαμε χρόνο να παρατηρήσουμε τις λεπτομέρειες του εσωτερικού. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή, αλλά παρόλα αυτά φιλική στην καθημερινή χρήση, ειδικά αν αναλογιστούμε τον χαρακτήρα του «καυτού» Fiesta ST. Τα λίγα σαμαράκια που βρέθηκαν στο δρόμο μας, τοποθετημένα για να περιορίσουν τις… ορέξεις των «θερμόαιμων» στο στενό δρόμο που οδηγεί στην πίστα απορροφήθηκαν χωρίς ενοχλητικούς τριγμούς και «κοπανήματα».
Το Ford Fiesta ST ξεδιπλώνει τα ταλέντα του
Τα λίγα λεπτά πέρασαν ομολογουμένως βασανιστικά αργά, αλλά εντέλει φτάσαμε στο τεχνικό circuit, το μέρος όπου το Ford Fiesta ST θα ξεδίπλωνε όλα τα ταλέντα του. Σε λιγότερο από μισό λεπτό, σε μία δεξιά στροφή με φορτωμένη τρίτη, βγάλαμε την πρώτη μας, ακούσια, ιαχή χαράς. Τόση είναι η ηδονή που σου προσφέρει αυτή η ρουκέτα τσέπης, που δεν μπορείς να κρατηθείς. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, το πάτημα σίγουρο και το τιμόνι σφικτό και εξαιρετικό. Απλά στοχεύεις και στρίβεις, αλλάζοντας ταχύτητες στον επιλογέα με την κοντή διαδρομή. Το εξατάχυτο χειροκίνητο σασμάν συνεργάζεται άψογα με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 200 ίππων και των 320Nm ροπής (30 Nm παραπάνω από πριν), το οποίο είναι «γεμάτο» σε όλο το φάσμα στροφών. Ο ήχος του EcoBoost σε βάζει συνέχεια στην «τσίτα» και σε προκαλεί να στρίψεις με μανία, κάνοντας το ουρλιαχτό των ελαστικών ένα συχνό guest star στο soundtrack του «πολεμικού» σαματά. Στα τεχνικά εσάκια με τις απότομες και διαδοχικές αλλαγές πορείας, το μοντέλο είναι στο στοιχείο του, ενώ στο late braking, η «ουρά» ελαφρώνει και συμμετέχει στο παιχνίδι της οδηγικής απόλαυσης, επιτρέποντας σου να «πλασάρεις» πριν τη στροφή το hot hatch της Ford, χωρίς όμως να σε φοβίσει. Η υποστροφή θα εμφανιστεί μόνο όταν το παρακάνεις και στρίψεις με λάθος γραμμή, ωθώντας σε να κάνεις άλλον ένα γύρο, ψάχνοντας την τελειότητα.
Εν ολίγοις, το ανανεωμένο Ford Fiesta ST παραμένει συνώνυμο της οδηγικής ευχαρίστησης, κάνοντας περήφανους τους προγόνους του αλλά και το γρήγορο τμήμα της εταιρείας που το δημιούργησε. Το άκρως συμμετοχικό πλαίσιο εγγυάται πως ο οδηγός θα έχει ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη, και ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι κραυγές χαράς θα συνοδεύουν τον ήχο των 200 ίππων που θα τιμωρούν τα ελαστικά με αρκετά πλευρικά g.
«Στρίψαμε» πρώτοι στην πίστα το ανανεωμένο Ford Fiest ST!
Με φρέσκια εμφάνιση και νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός - πίσω.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με ολοκαίνουργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”.
Με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 200 ίππων.
Πως σου φαίνεται η ανανεωμένη «καυτή» έκδοση του Fiesta;