Το
νέο Subaru BRZ είναι
εδώ, και
όσοι μπήκαν σε ονειρικό ταξίδι ότι το οδηγούν και το αποκτούν, θα πρέπει μάλλον να κατέβουν από το «τρένο», γιατί δεν είναι και πολλές οι πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο.
Η Subaru δεν θα διαθέσει το BRZ στην Ευρώπη.
Όπως ακριβώς ανακοίνωσε και η
Nissan, για την περίπτωση να φέρει το νέο
400Ζ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ίδια κίνηση μπορεί να προχωρήσει και η
Toyota και το
νέο GR86, αν και εδώ υπάρχει ένα μικρό παράθυρο ελπίδας.
Τι ακριβώς όμως, συμβαίνει και οι βιομηχανίες ενώ σχεδιάζουν και παράγουν μοντέλα που μπορούν να προσφέρουν συγκινήσεις με την οδήγηση τους στους οδηγούς,
δεν τα λανσάρουν στην Ευρώπη?
Δεν είναι μεγάλο διάστημα που οι βιομηχανίες αυτοκινήτων, ουσιαστικά
έκαναν στροφή στους πράσινους κινητήρες, με hybrid και ηλεκτρικές επιλογές. Οι λόγοι είναι σε όλους μας γνωστοί μετά τα αμέτρητα κείμενα που έχετε διαβάσει μέχρι και τώρα από παντού.
Η αίσθηση όμως που έμεινε σε πολλούς από εμάς, ήταν πως κόπηκαν και μειώθηκαν αισθητά οι επιλογές αυτοκινήτων, για τους οδηγούς που αναζητούμε επιδόσεις και συγκινήσεις. Ναι, υπάρχουμε κι εμείς...
Δεν διαφωνούμε πως ήταν απαραίτητη η στροφή στην οικολογική μετακίνηση των αυτοκινήτων, αλλά
ο τρόπος που αυτό γίνετε πραγματικότητα, είναι τουλάχιστον βίαιος και άδικος, για αρκετούς οδηγούς παγκοσμίως. Μπορεί
το κυνήγι για να επιτευχθεί χαμηλός μέσος όρος εκπομπών CO2 από τις βιομηχανίες, να αναγκάζει τις πιο πολλές από αυτές να αφαιρούν μοντέλα από την Ευρώπη, αλλά ένα μεγάλο τμήμα των υποψήφιων αγοραστών, μένει ανικανοποίητο. Γιατί θα έπρεπε να συσχετίζουμε τις πωλήσεις των performance μοντέλων, με τους πράσινους κινητήρες? Θα μπορούσε να βρεθεί ένας τρόπος, που θα ήταν εφικτοί οι χαμηλοί μέσοι όροι CO2 στην Ευρώπη, και δεν θα άφηνε κανένα τμήμα της αγοράς ανικανοποίητο.
Γιατί είναι τελικά ανάρμοστο και παράνομο να διαθέτει κάποιος, το είδος του αυτοκινήτου που προτιμά?
Δυστυχώς
η Ευρωπαϊκή αγορά έχει γίνει πλέον απαγορευτική για αρκετά σπορ μοντέλα, όπως ένα BRZ ή ένα Nissan 400Z, και δεν είναι λίγοι αυτοί που προβλέπουν το ίδιο και για το νέο Toyota GR86, αν και εδώ ίσως διαψευστούν και το δούμε στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί η Toyota, έχει το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπής CO2 στην Ευρώπη και ίσως μπορεί να αντέξει ένα σπορ κουπέ στην γκάμα της.