Λίγες εταιρείες έχουν συνδέσει το όνομά τους με το αλουμίνιο όσο η Audi. Για να μας δείξει τη σχέση της με το ελαφρύ υλικό, η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει στο μουσείο της στο Ίνγκολστατ τους σημαντικότερους σταθμούς της πολυετούς πορείας της.
Η Audi έχει μια μακρά παράδοση στη χρήση αλουμινίου, η οποία ξεκίνησε από τα πρώιμα χρόνια της, όταν το 1923 το Type K εμφανίστηκε με έναν κινητήρα 3,6 λτ. που είχε αλουμινένια μπλοκ κυλίνδρων. Για αυτό η εταιρεία παρουσιάζει μια σχετική έκθεση στο μουσείο της στο Ίνγκολστατ, όπου παρουσιάζονται ορισμένα από τα πιο σημαντικά οχήματά της που σχετίζονται με το εν λόγω ελαφρύ υλικό.
Το πιο εντυπωσιακό έκθεμα είναι μάλλον το Avus Quattro, ένα concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τόκιο το 1991. Το supercar ζυγίζει μόλις 1.250 κιλά και διαθέτει έναν 6λιτρο W12 κινητήρα που αποδίδει 502 ίππους και ο οποίος στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Δεν κάνει εντύπωση, λοιπόν, που το εκθεσιακό όχημα κάνει το 0-100 σε 3 δλ., ούτε πως έχει τελική ταχύτητα 334 χλμ./ώρα.
Μπορεί το ίδιο να μην πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά το Audi Space Frame που εισήγαγε, βρήκε εφαρμογή σε διάφορα μοντέλα της εταιρείας. Για παράδειγμα το πρωτότυπο ASF του 1993 που και αυτό υπάρχει στο μουσείο και το οποίο ήταν μια σχεδόν έτοιμη σπουδή του πρώτης γενιάς Audi A8, που παρουσιάστηκε λίγο μετά. Χρειάστηκαν 11 χρόνια δουλειάς και 40 ευρεσιτεχνίες για να εξελιχθεί το αμάξωμα ώστε να γίνει έτοιμο προς παραγωγή.
Όλη αυτή η «φασαρία» άξιζε τον κόπο, καθώς οδήγησε σε ένα αλουμινένιο αμάξωμα που ήταν 40% ελαφρύτερο από ένα συμβατικό ατσάλινο. Η Audi είχε πει τότε πως θα μπορούσε να το κάνει ακόμα και 60% πιο ελαφρύ, αλλά δε θέλησε να αγνοήσει την ασφάλεια. Πάντως, το αλουμινένιο αμάξωμα, όχι μόνο ήταν ελαφρύτερο, αλλά σε μερικά σημεία ήταν διπλάσια παχύ σε σχέση με το ατσάλινο, γεγονός που ευνοεί την ασφάλεια.
Πηγαίνοντας μερικά χρόνια μπροστά, φτάνουμε στο 2002 και συναντάμε το Audi A2, το αλουμινένιο αμάξωμα του οποίου έφερε το βάρος στα 895 κιλά. Ωστόσο, το μικρό της εταιρείας δε σημείωσε εμπορική επιτυχία και σταμάτησε να παράγεται στα μισά του 2005, ενώ παρόλες τις φήμες δεν έχει υπάρξει ακόμα διάδοχο μοντέλο. Για το τέλος αφήσαμε ένα «γυμνό» εκθεσιακό R8 5.2 FSI Quattro του 2009. Η αλουμινένια συλλογή της Audi θα παραμείνει διαθέσιμη για το κοινό έως τις 4 Μαρτίου 2018.