Είναι επιβλητικό σε εμφάνιση με τα μεγάλα πλαστικά πάνω από τους τροχούς αλλά και γενικότερα στην περίμετρο του αμαξώματος, να του δίνουν ένα πιο περιπετειώδες look.

Στην καμπίνα η οθόνη των 8 ιντσών ξεχωρίζει και είναι μέρος του έξτρα εξοπλισμού.

Οδηγήσαμε το Kona για λίγο, με τον 1.600άρη turbo κινητήρα των 177 ίππων που έχει να αντιμετωπίσει τα σχεδόν 1.400 κιλά του SUV αμαξώματος.

Hyundai Kona. Διαβάστε τα πάντα για το SUV από την Κορέα

Διαβάστηκε από 3411 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/11/2017

Οδηγούμε πρώτοι το Hyundai Kona - Ένα ακόμα μικρό SUV μας έρχεται αυτή τη φορά από την Κορέα. Μαζί με τις πρώτες εντυπώσεις μας από τη σύντομη επαφή μαζί του, σας δίνουμε και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το Hyundai Kona.

 
   
Με συναρπαστική σχεδίαση
Τα μικρά SUV είναι η νέα hot κατηγορία με την οποία ασχολούνται όλο και περισσότεροι κατασκευαστές. Με το Kona, η Hyundai μας δίνει τη δική της εκδοχή για το πως πρέπει να είναι ένα SUV με μέγεθος που το κατατάσσει στην κατηγορία B. Ενώ θα διατίθεται παράλληλα με το i20 Active, το Kona που βασίζεται σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα, δίνει σε εμφάνιση το κάτι παραπάνω. Αυτό που ζητάει ο υποψήφιος αγοραστής μοντέλου της κατηγορίας που γνωρίζει μεγάλη άνθηση τον τελευταίο καιρό. Το Kona, ακολουθεί την τάση και προβάλλεται ως πιο δυναμικό και τολμηρό σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνισή του. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι χωρισμένα στα τρία, στα πρότυπα του Nissan Juke, ενώ από πάνω τους εδράζονται τα LED φώτα ημέρας και τα φλας. Οι πλαστικοί θόλοι που πλαισιώνουν τους τροχούς, τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου της Hyundai με τρόπο που συνηθίζεται είναι η αλήθεια, στα SUV. Επιπρόσθετα, για να προσεγγίσουν και τους πιο τολμηρούς αγοραστές, οι σχεδιαστές της Hyundai προσφέρουν διχρωμία στο αμάξωμα αλλά και σε αυτά τα πλαστικά για τα οποία ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ γκρι και μαύρου, για να γίνει ακόμα πιο εξωστρεφές συνολικά το νέο Kona. Και αυτό όμως είναι κάτι που συνηθίζεται στην κατηγορία και το έχουμε δεί, τόσο στο Renault Captur και στο Audi Q2, όσο και στο πιο πρόσφατο Opel Crossland X. Οι τροχοί με τους οποίους εφοδιάζεται το Kona έχουν διάμετρο έως 18 ιντσών και σε αυτή την περίπτωση το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό. Οι μεγάλοι τροχοί, σε συνδυασμό με τις διαστάσεις του αμαξώματος που το τοποθετούν στη μικρή κατηγορία, δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που βγάζει μοναδικό δυναμισμό. Το μήκος του Kona είναι 4,16 μέτρα, το πλάτος του είναι 1,80 μέτρα και το ύψος 1,55 μέτρα. Το μήκος του μεταξονίου, είναι 2,60 μέτρα και με δεδομένο πως οι πρόβολοι εμπρός και πίσω είναι αρκετά μικροί -ειδικά ο πίσω- το Kona δημιουργεί προσδοκίες για καλούς χώρους επιβατών και αποσκευών. Με δεδομένο πως το «αδερφό» Kia Stonic παρουσιάστηκε και κέρδισε τις εντυπώσεις στον τομέα των χώρων, ανάλογη θα είναι και η εικόνα από το Hyundai Kona. 

Ευρύχωρη και καλαίσθητη καμπίνα
Στο εσωτερικό του Kona, η εικόνα είναι πιο συμβατική σε σχέση με το αμάξωμα. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, μια και στο σημαντικό κομμάτι της καμπίνας που έχει να κάνει με τους χώρους για τους επιβάτες, το Kona τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά. Οι δύο πίσω επιβάτες κάθονται αρκετά άνετα ακόμα και με ανάστημα που φτάνει τα 1,95 μέτρα, με τους εμπρός να είναι και αυτοί άνετοι, σε μαλακά και μεγάλα καθίσματα που στηρίζουν καλά τα σώματα. Η όλη εικόνα για τον κάθε επιβάτη ξεχωριστά, είναι σίγουρα πολύ διαφορετική από ένα τυπικό αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, με την ευρυχωρία του Kona να παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Εδώ είναι που φαίνονται τα πλεονεκτήματα του μεταξονίου των 2,60 μέτρων. Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο στην καμπίνα του Kona βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και είναι το head up display που απεικονίζεται σε αναδιπλούμενη επιφάνεια και εξυπηρετεί το στόχο για τον οποίο κατασκευάστηκε, δίνοντας πληροφορίες στον οδηγό χωρίς να είναι απαραίτητο από αυτόν το να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Σε αντίθεση με τη μόδα που θέλει τα συστήματα ψυχαγωγίας και όχι μόνο να έχουν οθόνες αφής και ψηφιακά κουμπιά για τον έλεγχό τους, η Hyundai επιμένει στον αναλογικό τρόπο με τους περιστροφικούς διακόπτες και τα κανονικά κουμπιά για τον κλιματισμό. Πολύ προσεγμένοι είναι και οι χρωματικοί συνδυασμοί με τους οποίους προσφέρονται οι επενδύσεις ορισμένων σημείων της καμπίνας αλλά και των ραφών που κοσμούν το τιμόνι, τον επιλογέα των ταχυτήτων και τα καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις. 


Ζωντανός κινητήρας και ευχάριστη οδική συμπεριφορά
Για την πρώτη πολύ σύντομη επαφή μας με το νέο Kona, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 177 ίππους. Σε διαδρομή με δοκιμασίες για την ευελιξία του αυτοκινήτου αλλά και την ακρίβεια των χειριστηρίων, το Kona τα κατάφερε μια χαρά. Για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, ακόμα και της κατηγορίας των SUV, το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλές πληροφορίες στα χέρια του οδηγού και αυτό συγκριτικά με άλλα μοντέλα θα είναι σημαντική διαφορά- υστέρηση. Ακόμα και με τη χρήση του πλήκτρου που αλλάζει το πρόγραμμα από Comfort σε Sport (και επηρεάζει την απόκριση του γκαζιού αλλά και την υποβοήθηση του τιμονιού) η κατάσταση δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα. Έχουμε όμως τις διαβεβαιώσεις των τεχνικών της Hyundai πως τα αυτοκίνητα που θα προορίζονται για την Ευρωπαϊκή αγορά θα έχουν καλύτερο σύστημ διεύθυνσης από αυτό που δοκιμάσαμε- έστω και για λίγο. Από εκεί και πέρα, ο turbo 1.600άρης τα καταφέρνει καλά έχοντας να αντιμετωπίσει τα σχεδόν 1.400 κιλά του αμαξώματος. Είναι «ζωηρός» σε ότι έχει να κάνει με τις επιταχύνσεις και έχει και ωραία χροιά όταν πιέζεται. Το 7άρι διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές αν και μερικές φορές τις κάνει κάπως «άγρια» και ακούγονται. 


Δέκα χρώματα στο αμάξωμα και καλός εξοπλισμός
Εκτός από τα δέκα χρώματα που προαναφέραμε και το head up display, η Hyundai προσφέρει στο Kona και ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα με οχτώ ηχεία. Υπάρχει και μια σειρά από βοηθήματα για τον οδηγό που θα προσφέρονται ως έξτρα, πέραν αυτών που θα συνοδεύουν τη βασική έκδοση του μοντέλου. Μερικά από αυτά είναι τα γνωστά από το Hyundai i30 και έχουν να κάνουν με την προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα και την ειδοποίηση για την παρουσία οχήματος στη «νεκρή» γωνία σε ότι έχει να κάνει με την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω, καθώς επίσης και την αυτόματη απενεργοποίηση των προβολέων όταν εντοπιστεί όχημα στο αντίθετο ρεύμα. 


Συνδεσιμότητα
Οι επιλογές για το σύστημα ψυχαγωγίας του Kona θα είναι τρεις: Με οθόνη υγρών κρυστάλλων 5 ιντσών, ραδιόφωνο και bluetooth, θα είναι η βασική επιλογή. Στο επόμενο επίπεδο η οθόνη γίνεται αφής και το μέγεθός της είναι 7 ίντσες και με αυτή τη διαμόρφωση θα μπορεί να υποστηρίξει συνδεσιμότητα μέσω των Apple CarPlay και Android Car. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα πλοήγησης και η αναπαραγωγή της μουσικής, βρίσκουν απεικόνιση στην οθόνη μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη- άρα και δεν χρειάζεται η παραγγελία και το έξτρα κόστος στην μόνιμη εγκατάσταση π.χ. του GPS. ΠαρΆ όλα αυτά, για όσους επιμένουν παραδοσιακά, στην κορυφαία έκδοση με την οθόνη των 8 ιντσών, υπάρχει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες, κάμερα οπισθοπορείας καθώς και μια συνδρομητική υπηρεσία (για 7 χρόνια) με την ονομασία Live που μεταξύ άλλων θα έχει και στοιχεία σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση στους δρόμους, τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης κλ.π. Σε αυτή την κορυφαία έκδοση, το Kona θα προσφέρει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για τα smartphones.


Με δύο κινητήρες βενζίνης στο λανσάρισμα
Το φθινόπωρο που θα γίνει το λανσάρισμα του μοντέλου, το Kona θα παρουσιαστεί και θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης. Ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης με απόδοση 120 ίππων και 172 Nm ροπής (με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) θα είναι η μικρότερη επιλογή και ο 4κύλινδρος 1.600άρης με τους 177 ίππους και τα 265 Nm της ροπής θα είναι η εναλλακτική επιλογή. Ο δυνατότερος συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση- με δυνατότητα μεταφοράς έως του 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Το καλοκαίρι του 2018 η Hyundai θα προσθέσει στη γκάμα δύο εκδόσεις απόδοσης από έναν νέο κινητήρα diesel στα 1,6 λίτρα. Η μικρότερη θα είναι με 115 ίππους και η δυνατότερη θα έχει 136 ίππους και 320 Nm ροπής αλλά και τη δυνατότητα να παραγγελθεί με τετρακίνηση. Αναφορικά με τις τιμές, η Hyundai δεν έχει κάνει την παραμικρή αναφορά μέχρι στιγμής. 
 

 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ