Η πρόσφατη προαναγγελία του νέου μοντέλου των Dacia Sandero και Logan απέκτησε επίσημο χαρακτήρα με τα αποκαλυπτήρια τους αλλά και το new entrance που ακούει στο όνομα Sandero Stepway. O ρουμανικός κολοσσός προβαίνει σε καινοτομίες και βελτίωση της ποιότητάς του, η οποία πάντως εξακολουθεί να συνδυάζεται με το χαμηλό κόστος.
Το πρόσφατο Renault Clio και η πλατφόρμα που επιλέγει αποτέλεσε οδηγό για τα τρία νέα μοντέλα που παρέχουν άνεση και ασφάλεια. Χαρακτηριστική περίπτωση των αλλαγών η ηλεκτρική ενέργεια και οι προβολείς LED που αυξάνουν την δέσμη φωτός και το εύρος του κατά 37% και 9% αντίστοιχα, συγκριτικά με τους προβολείς αλογόνου που χρησιμοποιούνταν από τα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς. Σημαντικό πρόσθετο βοήθημα και ο ενισχυτής φρένων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση για τυφλά σημεία, ο οδηγός στο παρκάρισμα και αισθητήρες και περιφερειακή κάμερα, καθώς ακόμα και η εξασφάλιση πιο εύκολου ξεκινήματος υπερυψωμένους δρόμους.
Μεγάλη έκπληξη σε σχέση με όσα γνωρίζαμε είναι η εγκατάλειψη της turbodiesel μηχανής που κατά κανόνα χρησιμοποιούταν μιας και τα νέα μοντέλα της Dacia θα έχουν αποκλειστικά διαθέσιμους τρικύλινδρους κινητήρες, που θα αγγίζουν τα 65 άλογα παράλληλα με το κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Επιπροσθέτως, θα υπάρχει δυνατότητα και για ισχύ 90 ίππων με επιλογή κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή και αυτόματου, ενώ τέλος δίνεται η προοπτική και των 100 αλόγων αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο στις έξι ταχύτητες.
Ο χώρος 50 λίτρων πετρελαίου και αντίστοιχου ποσού στο αέριο εγγυάται στο Sandero ένα ταξίδι απόσταση περισσότερων από τα 1.300 χιλιόμετρα (808 μίλια). Μάλιστα, είναι και οικολογικά φιλικό προς το περιβάλλον εκπέμποντας 11% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με το ΤCe είδος. Και τα τρία μοντέλα περιλαμβάνουν σύστημα περιορισμού κατανάλωσης με start/stop εφαρμογή, την ώρα που θα υπάρχει βελτίωση στην απόδοση σε φρενάρισμα και επιτάχυνση.
Σαφής είναι η αλλαγή στο design των νέων Sandero και Logan όσον αφορά τους προκατόχους τους, ειδικά στο εσωτερικό της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η είσοδος του συστήματος Media Control με υποστήριξη φορητού Smartphone ξεχωρίζει, με τα πιο ακριβά μοντέλα να περιλαμβάνουν οθόνης αφής έκτασης οκτώ ιντσών. Όσον αφορά το infotainment λαμβάνεις τις απαραίτητες κατευθυντήριες οδηγίες με την συνδρομή ασυρμάτων Android Auto και Apple CarPlay. Το μοντέλο αποτελείται από δύο, τέσσερα ή και έξι ηχεία. Η παρουσία συνδεσιμότητας με Bluetooth και USB είναι δεδομένο κτήμα.
Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, το κόστος παραμένει αρκετά χαμηλό ωστόσο η ευρεία γκάμα από χαρακτηριστικά δεν απουσιάζει. Θερμαινόμενα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό, αυτόματος air condition, ανάποδη κάμερα είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που συναντά κανείς, την ώρα που στο Sandero εντοπίζουμε και την πρώτη ηλεκτρική γυάλινη ηλιωροφή.
Το πορτ-μπαγκάζ υπάρχει χώρος τοποθέτησης όγκου 328 λίτρων, ενώ στο μοντέλο του Logan αυτός ο αριθμός ανεβαίνει στα 528. Επιπλέον ευελιξία προσφέρει η δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας κατά 21 λίτρα. Το Logan είναι κατά 3,6 εκατοστά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του ενώ στο πορτ-μπαγκάζ πλέον μπορεί να διακριθεί ο χώρος σε τέσσερα σημεία. Τέλος, ποιοτική βελτίωση υπάρχει και στην επένδυση των δέρματος του οχήματος. Η αρχιτεκτονική που επιλέγει η Dacia αυξάνει την δύναμη και την ακαμψία του κορμού, με παράλληλη παρουσία αισθητήρων πίεσης που βρίσκονται στην πόρτα και ενεργοποιούν την κουρτίνα και τους πλευρικούς αερόσακους σε περίπτωση πρόσκρουσης. Πιο μοντέρνα, μάλιστα, θα είναι και η εμφάνιση των νέων χειρολαβών.
Τα νέα μοντέλα της Dacia θα βρεθούν προς πώληση για το κοινό με το προσεχές χρονικό διάστημα, με την αυτοκινητοβιομηχανία να υπόσχεται άνεση, ασφάλεια, καινοτομία συνυφασμένα με το χαμηλό οικονομικό κόστος.