autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

    Reactivity Controlled Compression Ignition

    Διαβάστηκε από 9252 αναγνώστες - 27/1/2020

    Στο πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison εξέλιξαν ήδη μια τεχνολογία που ξεπερνά τις μέχρι τώρα γνώσεις μας. Αν έλεγες πριν μερικά χρόνια σε κάποιον μηχανολόγο/μηχανικό πως υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθεί κινητήρας που θα καίει και βενζίνη αλλά και diesel, σίγουρα θα καλούσε τους γιατρούς των φρενοκομείων να σε μαζέψουν. Κι όμως!

    Ο πειραματικός κινητήρας που κατασκεύασε η ομάδα έρευνας του πανεπιστήμιου, έχει αυτή την δυνατότητα, και μάλιστα με εξαιρετικά αποτελέσματα στον βαθμό απόδοσης του κινητήρα. Ο RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) είναι μία ακόμη επαναστατική ιδέα που ακόμα δεν μπορούμε να προβλέψουμε αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί μαζικά. Το σίγουρο πάντως είναι πως σε περίπτωση εφαρμογής της θα άλλαζαν όλα στην βιομηχανία των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο ατού αυτής της τεχνολογίας, είναι πως καταφέρνει να φτάσει τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα στο 60%, πράγμα που σημαίνει πως πάνω από το μισό του καύσιμου που καταναλώνει ο κινητήρας θα παράγει έργο και κίνηση, και δεν θα χαθεί ως καυσαέριο και θερμότητα, όπως συμβαίνει αυτή την στιγμή από τους θερμικούς κινητήρες. Για να μπορέσουμε να γίνουμε ακόμα πιο κατανοητοί, θα πούμε πως την στιγμή αυτή που διαβάζεις αυτές τις γραμμές, οι πιο γραμμικοί και γνωστοί ΜΕΚ κινητήρες νέας τεχνολογίας καταφέρνουν να αγγίξουν το 40%.
     


    Πως λειτουργεί?
    Στον πειραματικό κινητήρα (RCCI) που εξέλιξε το πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison, υπάρχουν δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο. Η βενζίνη είναι αυτή που ψεκάζεται αρχικά στον θάλαμο καύσης που διαθέτει και πιο μικρό ειδικό βάρος από το diesel και έπειτα το πετρέλαιο. Τα δυο καύσιμα αναμειγνύονται όσο ανεβαίνει το εμβολο και στο τέλος μια ακόμα μικρή ποσότητα πετρελαίου ψεκάζεται ώστε να βοηθήσει την ανάφλεξη. Οι προβλέψεις της ομάδας έρευνας είναι πως ο κινητήρας Reactivity Controlled Compression Ignition, είναι λιγότερο ρυπογόνος αλλά παράλληλα και πιο αποδοτικός από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που ξέρουμε μέχρι και σήμερα.

    Είναι αυτό το μέλλον?
    Όσο και αν ακούγεται πολύ εντυπωσιακή σαν ιδέα, διατηρούμε πολλές αμφιβολίες για την υλοποίηση μαζικής παραγωγής. Μπορεί πράγματι να είναι και πιο αποδοτικοί τέτοιου τύπου κινητήρες αλλά και καθαρότεροι, αλλά πλέον η παγκόσμια βιομηχανία έχει στρέψει το βλέμμα της σε άλλου είδους τεχνολογίες, όπως η ηλεκτροκίνηση. Μην ξεχνάμε πως οι εταιρίες έχουν ήδη επενδύσει πολλά χρήματα σε αυτή την μεταστροφή τους και αυτό επιβαρύνει ακόμα πιο πολύ την εξέλιξη μιας τεχνολογίας θερμικών κινητήρων. 
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει