Το Qashqai έρχεται και είναι μεγαλύτερο με μεγαλύτερους χώρους αποσκευών, είναι τεχνολογικά προηγμένο με νέες τεχνολογίες αιχμής και στην εξηλεκτρισμένη έκδοση του με «πατέντα» που θα δημιουργεί μεγάλη αυτονομία. Διαβάστε τι θα έχει το Νέο Nissan Qashqai, το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς.
Μία ακόμη γενιά Nissan Qashqai , η τρίτη κατά σειρά, θα κυκλοφορήσει στις αγορές μέσα στο 2021. Στο compact SUV μοντέλο των Ιαπώνων ενσωματώνονται αρκετές καινοτομίες, ενώ η έκπληξη αφορά μία πρόσθετη έκδοση με μη συμβατικό υβριδικό κινητήριο σύνολο. Οι Ιάπωνες γνωστοποίησαν τις πρώτες πληροφορίες για το νέο αυτοκίνητο, παρουσιάζοντας επίσης και ορισμένες καμουφλαρισμένες φωτογραφίες.
Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά ποια είναι τα καινούργια στοιχεία που θα λανσάρει το επόμενης γενιάς Nissan Qashqai που μετρά 14 χρόνια ζωής από την δημιουργία του το 2006.
Πρώτα από όλα, το προσεχές Nissan Qashqai βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα (CMF-C), εξέλιξη που δεν επηρεάζει σε έντονο βαθμό οι αναλογίες του, με το SUV, πάντως, να αποκτά ελαφρώς μεγαλύτερο όγκο. Σε μήκος, οι Ιάπωνες έχουν αυξήσει το αμάξωμα κατά 35 χιλιοστά με αποτέλεσμα να φτάνει τα 4,43 μέτρα περίπου. Το ικανοποιητικό πρόσθετο πλάτος πλάτος τριών εκατοστών (1,84 μέτρα) ασκεί θετική επιρροή και προσθέτει έξτρα διαθέσιμο χώρο εντός του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για το αυξημένο μεταξόνιο, διάστασης περίπου στα 2,67 μέτρα, ελαφρώς ανεβασμένο σε σχέση με τα 2,65 μέτρα του προηγούμενου Nissan Qashqai . Επιπροσθέτως, ο όγκος του χώρου αποσκευώναυξάνεται με την αλλαγή του μοντέλου από 430 λίτρα σε 480 λίτρα. Μάλιστα, για να εξσφαλίσει άνεση στην ανάπαυση των επιβατών, η Nissan ανακοίνωσε περισσότερους χώρους και στο προσκέφαλο των καθισμάτων.
Όσον αφορά το βάρος, η νέα πλατφόρμα καθιστά το Nissan Qashqai κατά 60 κιλά ελαφρύτερο, ενώ το έξτρα υψηλής αντολής ατσάλι του αμαξώματος (ultra-high-strength steel) δίνει κατά 41% περισσότερη ακαμψία. Το γεγονός πως οι πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο εξοικονομεί επίσης αρκετά κιλά στην τελική καταμέτρηση. Προς την κατεύθυνση αυτή, το πορτ-μπαγκάζ είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και κατά 2,6 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.
Με τη νέα γενιά της σειράς Qashqai, η Nissan ανανεώνει το σύστημα βοήθειας ProPilot. Το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (adaptive cruise control) με λειτουργία διατήρησης λωρίδας ( lane keeping function) θα φρενάρει πιο ήρεμα, θα κατευθύνεται με πιο ομαλό τρόπο, ενώ επιπρόσθετα θα μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα GPS για να μειώνει την ταχύτητα πριν από μια στροφή ή έναν κυκλικό κόμβο. Το ProPilot αναμένεται επίσης να προσαρμόζει τα όρια ταχύτητας σε κατηφορικούς δρόμους, με άλλα λόγια δηλαδή θα φρενάρει ανεξάρτητα από τις εντολές του οδηγού. Επιπλέον, υπηρεσία Pro Pilot θα συνδέεται με το σύστημα προειδοποίησης για τυφλά σημεία (blind spot warning system), έτσι ώστε το Qashqai να μπορεί να διορθώσει τυχόν αβλεψίες του οδηγού όταν αλλάζει λωρίδες, εφόσον είναι απαραίτητο.
Εκτός όλων των παραπάνω, οι βοηθοί θα παρακολουθούν τις πλευρές του Qashqai όταν στρίβει, για να διαπιστώνουν υπάρχει κάποιο απειλητικό σημείο ικανό να του προκαλέσει ζημιά. Τέλος, σε άμεση συνάρτηση με την ασφάλεια είναι η νέα σειρά προβολέων LED. Στην πιο ακριβή έκδοση, «φέρονται έξυπνα», δηλαδή προσαρμόζονται στις εξωτερικές συνθήκες και αποτρέπουν, μεταξύ άλλων, το θάμπωμα των αυτοκινήτων του αντίθετου ρεύματος χαμηλώνοντας την δέσμη φωτός.
Ολοκληρώνοντας την μίνι ανασκόπηση της τρίτης γενιάς μοντέλων Nissan Qashqai ας γνωρίσουμε και την... ταυτότητα του κινητήριου συνόλου, εστιάζοντας φυσικά και στον μελλοντικό αντισυμβατικό υβριδικό τρόπο κίνησής του. Το νέο Nissan Qashqai θα είναι αρχικά διαθέσιμο με βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων δύο εκδόσεων, στα 138 και τα 155 άλογα. Θα υπάρχει ενσωματωμένη mild hybrid τεχνολογία, με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt τοποθετημένη στο πάτωμα. Και στις δύο εκδόσεις, η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου που θα είναι στάνταρ εξοπλισμός. Υπάρχει επίσης κιβώτιο ταχυτήτων CVT διαθέσιμο μόνο για τον κινητήρα 155 ίππων. Το Qashqai θα κυκλοφορήσει και ως τετρακίνητο, αλλά μόνο στο συνδυασμό κινητήρα 155 ίππων και του αυτόματο κιβωτίου CVT.
Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία στην αγορά, θα ακολουθήσει και η περίφημη αντισυμβατική πρόταση για το αυτοκίνητο. Στο σύστημα κίνησης γνωστό ως «e-Power», ένας κινητήρας καύσης τροφοδοτεί - ανάλογα με το φορτίο - μια μπαταρία ή απευθείας έναν ηλεκτροκινητήρα, που με την σειρά του κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Ουσιαστικά, ο κινητήρας καύσης χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παροχή ενέργειας, δηλαδή δεν στέλνει απευθείας ισχύ στους τροχούς αλλά «φέρεται» ως γεννήτρια που φορτίζει την ηλεκτρική μπαταρία.
Σύμφωνα με τη Nissan, η υψηλή επιτάχυνση και το κυρίαρχο στυλ ενός ηλεκτρικού κινητήρα θα «συνεργαστεί» με την ασφάλεια της αυτονομίας ενός θερμικού μοτέρ. Επιπλέον, το σύστημα κίνησης θα μπορούσε να εξοπλιστεί με μια σχετικά μικρή μπαταρία, η οποία θα έχει θετική επίδραση στην οδηγική εμπειρία. Ο ηλεκτροκινητήρας, τέλος, στο επόμενο Nissan Qashqai θα έχει μέγεθος ανάλογο με αντίστοιχα μοτέρ ηλεκτρικών οχημάτων.