Πόσο καλύτερο είναι το νέο Miata από τον προκάτοχο του? Σε ποια σημεία υπερτερεί και που υστερεί? Θα κερδίσει ο «νέος» την αγορά, όπως έκανε ο «παλιός»?
Η ομορφότερη αλλαγή στο νέο MX-5 είναι μόνο μερικά χιλιοστά... Αναφερόμαστε στις δύο κόκκινες γραμμές (πέραν των επτά), οι οποίες υποδεικνύουν το νέο όριο στο στροφόμετρο. Εκεί ψηλά είναι που κερδίζει τα χειροκροτήματα, πέρα από την ανανεωμένη εμφάνιση και τον ισχυρότερο κινητήρα. Ένα σκληρό, καλοδουλεμένο πριόνι, που είναι είδος προς εξαφάνιση, μεταξύ των μοδάτων κινητήρων με turbo. Έτσι διατηρείται ο χαρακτήρας του τελευταίου πραγματικού roadster...
Στροφάρει
Οι 7500 αντί για τις 6800 σ.α.λ του μικρού αδερφού, ήταν το τελευταίο κομμάτι του παζλ που έλειπε από τον δίλιτρο κινητήρα. Οι Ιάπωνες κατάφεραν να κάνουν το roadster τους λίγο πιο σπορ, αλλά πάνω απ όλα πιο special. Μήπως επειδή το MX-5 δεν είχε ήδη τα πάντα?
Η Mazda κατασκευάζει αυτό το οδηγικό μηχάνημα για τέσσερις γενιές τώρα, αντιστεκόμενη σε όλους τους πειρασμούς, για να γίνει μεγαλύτερο ή πιο άνετο.
Αντ αυτού, το τρέχον μοντέλο από το 2015 και έπειτα, είναι ελαφρύτερο, πιο κοντά στο πετσί του οδηγού και η ουρά μετακόμισε λίγο πιο κοντά στην άσφαλτο. Έγινε ένα με τα στοιχεία της φύσης, έτσι το κάθε μέτρο οδήγησης μετατρέπεται σε εμπειρία, επειδή αυτό το αυτοκίνητο δεν σε αποσυνδέει από τον κόσμο, αλλά συνδέεται άμεσα με τις νευρικές απολήξεις και τις αισθήσεις σου. Επομένως τι θα έπρεπε να φέρει μια ανανέωση του μοντέλου?
Εντάξει, οι 184 αντί των 160 ίππων που καταπραΰνουν τους αμετανόητα άπληστους σπορ οδηγούς, έφεραν πλουσιότερο ήχο και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Επιπλέον, η Mazda κατασκευάζει ένα διαμήκως ρυθμιζόμενο τιμόνι. Αλλά όποιος είχε ήδη μεγάλο σωματότυπο για το μικρό Ιάπωνα, παραμένει με το νέο εύρος ρύθμισης. Εξάλλου, όλοι κάτω από 1,85 μέτρα ύψος, αλλά και όσοι θέλουν να ταιριάξουν αναγκαστικά στο MX-5, κάθονται πλέον λίγο καλύτερα. Έκπληξη προκαλεί η κάμερα οπισθοπορείας στην κεντρική κονσόλα! Σε ένα roadster, που το αμάξωμα του τελειώνει πίσω από τα προσκέφαλα, έχει το ίδιο νόημα με ένα αρωματικό δέντρο στο καθρέφτη, όταν το οδηγείς με ανοιχτή κουκούλα...
Ευτυχώς, η κάμερα είναι απλώς στον προαιρετικό κατάλογο εξοπλισμού, όπως και τα νέα συστήματα βοήθειας του οδηγού. Όμως τι να τα κάνεις, αφού στο MX-5 όλα τα απαραίτητα βοηθήματα οδήγησης είναι τα μάτια, τα χέρια, και τα πόδια? Αυτά είναι τα μόνα που χρειάζεστε.. Πιθανώς, η Mazda προσφέρει αυτό τον εξοπλισμό, μόνο επειδή κάποιοι μανιώδεις πελάτες με το μάρκετινγκ το ζήτησαν. Όμως τα πραγματικά σημαντικά πράγματα πρέπει να παραμείνουν αμετάβλητα..
Ως εκ τούτου, ο επιλογέας αλλάζει αστραπιαία ταχύτητες, το σύστημα διεύθυνσης αντιδρά ακόμα και στο άγγιγμα μιας πεταλούδας, κάτι που δεν αρέσει σε όλους. Η λεπτή, υφασμάτινη οροφή ανοίγει γρηγορότερα με μία κίνηση και με τον απλό μηχανισμό, ξεπερνά όλα τα ακριβά convertible με τις περίτεχνες ηλεκτρικές οροφές τους.
Έχουμε ακόμα δύο μικρά αιτήματα. Ένα μεγαλύτερο σιδηρόδρομο καθίσματος με μια παγίδα περισσότερή και μια άλλη θέση για το κεντρικό κουμπί, το οποίο είναι τόσο ανόητο στο δρόμο όταν ενεργοποιείτε την κεντρική κονσόλα, στα υπόλοιπα παρακαλώ μην αγγίζετε τίποτα.. Τόσο τέλεια είναι η τέταρτη γενιά (γνωστή στους fans ως ND), που απογοητεύει μέχρι και το πρωτότυπο μοντέλο του 1990, που μας συνοδεύει. Είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι το αρχικό μοντέλο πυροδότησε τότε τη μεγάλη μόδα του φρέσκου αέρα, που ήταν πολύ πιο τρελή από τη σημερινή τάση για τα SUV.
Ξαφνικά όλοι ήθελαν να οδηγούν ανοιχτά αυτοκίνητα, πόσο μάλλον αυτό το κόκκινο διθέσιο, το οποίο ζύγιζε μόλις 960 κιλά, απέδιδε 115 ίππους, ήταν αρκετά σπορ και παρέμεινε προσιτό οικονομικά, καθώς με το αντίστοιχο ποσό των 18.000 ευρώ αποτελούσε ένα εφικτό όνειρο.
Τη μεγάλη έκρηξη της Mazda ακολούθησε η BMW Z3, η Mercedes SLK, το Fiat Barchetta και το MG F, όλες οι ανοιχτές εκδόσεις που έχουν εξαφανιστεί σήμερα ή είναι σε διαφορετική κατηγορία.
Το MX-5 παρέμεινε, για περισσότερες από τέσσερις γενιές. Εάν οδηγήσετε σήμερα το πρώτο MX-5, είναι αναπόφευκτό ότι θα χαμογελάσετε. Στο νέο μοντέλο κάθεσαι τουλάχιστον δύο επίπεδα χαμηλότερα. Και σε ένα σταθερό κάθισμα αντί για ταπετσαρία, που δίνει λίγη υποστήριξη στις στροφές. Οι ζάντες 14 ιντσών με τα στενά 185άρια ελαστικά, το μοναδικό πλεονέκτημα που έχουν είναι ότι ένα νέο σετ κοστίζει 200 ευρώ. Από την άλλη, μερικά πράγματα στο πρώτο ΜΧ-5 ήταν απαράμιλλης ομορφιάς, όπως η λαβή των θυρών με το κάλυμμα ή ο κινητήρας, μια ευγενική χορηγία από το Mazda 323. Το πρώτο MX-5 είναι ακόμα και σήμερα αντικείμενο λατρείας και αποδεικνύει πώς η Mazda παρέμεινε πιστή στο ιδανικό Roadster, αντί να ακολουθεί τη μόδα.
Συμπέρασμα
Το μυαλό λέει: Το MX-5 είναι σφιχτό, βαθύ, δυνατό, άβολο και δεν μπορεί να μεταφέρει τίποτα.
Το στομάχι απαντά: Σιωπή, εσύ μυαλό! Σε ευχαριστώ, αγαπητή Mazda, για τη βελτίωση αυτής της ελαφριάς και άμεσης συσκευής απόλυτης διασκέδασης. Το καλοκαίρι είναι πολυ κοντά...