Η στροφή του Ομίλου στην
δημιουργία mini μοντέλων με ηλεκτροκινητήρες δεν εστιάζει μόνο στην βασική του μάρκα, την Volkswagen. Διότι
πέρα από τα ID.1 και ID.2 που θα εμφανιστούν μετά το 2025, στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας είναι και
η ενίσχυση της γκάμας στις θυγατρικές της SEAT και Skoda. Σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής ιστοσελίδας «Automobilwoche», λοιπόν, στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή δύο ακόμη ηλεκτρικών μικρών τα οποία θα ξεχωρίζουν (και) για το μικρό τους κόστος, μιας και αναμένεται να έχουν τιμή εκκίνησης τα 19.000 ευρώ!
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Πρόκειται για το
Skoda Elroq που προηγείται χρονικά διότι σχεδιάζεται να λανσαριστεί στα μέσα του 2024, και το
SEAT Acandra που θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2025. Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί αν οι δύο θυγατρικές
«κερδίσουν» την κεντρική μάρκα και κάνουν την πρεμιέρα τους νωρίτερα από τα υπό σχεδιασμό μοντέλα Volkswagen. Ειδικά από την στιγμή που έχει ξεκινήσει εκ νέου ρύθμιση της αρθρωτής ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB, αν και αρχικά η SEAT ήταν υπεύθυνη για την δημιουργία μίας πλατφόρμας χαμηλού κόστους για μικρά ηλεκτρικά . Αλλωστε, η νέα πλατφόρμα SSP θα ξεκινήσει να χρησιμοποιείται από το 2026 και έπειτα.
H πλατφόρμα MEB είναι πλέον μόλις επτά εκατοστά μικρότερη (2,70 μέτρα) όσον αφορά το μεταξόνιο σε σύγκριση με το MEB από ID.3 ή ID.4.
Επιστρέφοντας
στο τσεχικό mini Elroq αναμένουμε να βασίζεται στον σχεδιασμό του Audi A1 Citycarver. Παρόλο που θα είναι ελαφρώς υψηλότερη έκδοση, δεν θα μοιάζει σε crossover ή mini-SUV. Με βάση το ρεπορτάζ αν επιλεγεί το συγκεκριμένο design θα
παραπέμπει περισσότερο σε CUV (Crossover Utility Vehicles) στο στυλ του βραζιλιάνικου VW Taigo. Κάνοντας την σχετική σύγκριση, το Audi A1 Citycarver και το VW Taigo έχουν μήκος 4,05 μέτρα και 4,27 μέτρα αντίστοιχα, βρίσκονται δηλαδή μία κατηγορία πάνω από γνωστά ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, όπως το VW e-Up!. Εξάλλου, η πλατφόρμα MEB είναι πλέον μόλις επτά εκατοστά μικρότερη (2,70 μέτρα) όσον αφορά το μεταξόνιο σε σύγκριση με το MEB από ID.3 ή ID.4. Κατά συνέπεια
, τα μοντέλα των SEAT και Skoda δύσκολα θα πέσουν κάτω από το όριο των τεσσάρων μέτρων, καθώς οι προεξοχές δεν μπορούν να συντομευτούν κατά βούληση λόγω ασφάλειας κατά τη σύγκρουση.Πρέπει επίσης να τονιστεί πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι αναβαθμισμένη και με το λειτουργικό σύστημα 1.1, με τα αυτοκίνητα να διατηρούν τα
ίδια υλικά κατασκευής, όπως για παράδειγμα τις μπαταρίες.Για το Skoda Elroq μάθαμε πως θα θυμίζει Audi A1 Citycarver, παραμένει όμως θολό το τοπίο για το τι θα γίνει με το SEAT Acandra της teaser εικόνας.
Τα μοντέλα πιθανότατα θα ξεκινήσουν από
τη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell, μιας και η VW μετατρέπει την συγκεκριμένη εγκατάσταση ως κινητήριο μοχλό για νέα ηλεκτρικά ανακοινώνοντας τον περασμένο Μάρτιο την ετήσια
κατασκευή 500.000 μοντέλων από το 2025. Μία δεύτερη γραμμή παραγωγής θα μπορούσε να είναι η Μπρατισλάβα, την ώρα που το Emden είναι εκτός πλάνου λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής. Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και με τα
ID.2 και ID.3 τα οποία θυμίζουμε θα έχουν
κόστος αγοράς 20-25.000 ευρώ.