Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Είναι το VW ID.3 GTX ένα «ηλεκτρικό GTI»;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Είναι το VW ID.3 GTX ένα «ηλεκτρικό GTI»;

11/9/2024

Αίσθηση πολυτέλειας με διαμαντένια γρίλια και 20άρες ζάντες αλουμινίου
Η έκδοση Performance έρχεται με ισχύ 326 ίππων και τελική 200 χλμ. /ώρα
Infotainment με οθόνη 12,9 ιντσών, ChatGPT και σπορ καθίσματα
Του λείπει το κάτι παραπάνω που είχε το GTI

Αίσθηση πολυτέλειας με διαμαντένια γρίλια και 20άρες ζάντες αλουμινίου

Η πρώτη γενιά του Golf «γεννήθηκε» ακριβώς μισό αιώνα πριν, με ρόλο αυτόν του αντικαταστάτη του Volkswagen Beetle. Έπειτα από μόλις δύο έτη, η πιο «άγρια» έκδοση του μοντέλου, το GTI, έκανε την εμφάνισή του με μια «πικάντικη» πινελιά ως προς το σχέδιο και δυναμική οδηγική παρουσία. Τώρα, η έκδοση GTX έρχεται για να προσδώσει στο ηλεκτρικού ID.3 παρόμοια αγριάδα. Μπορεί όμως να ακολουθήσει την επιτυχημένη συνταγή του βενζινοκίνητου προγόνου του σε έναν ηλεκτροκίνητο κόσμο; Στο εξωτερικό, τα βλέμματα μαγνητίζει ο επανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας με την νέα, διαμαντένια γρίλια εισαγωγής με ρόμβους, καθώς και τα φώτα LED που τον πλαισιώνουν και θυμίζουν μπούμερανγκ. Το πίσω μέρος του μοντέλου διαθέτει ένα μαύρο διαχύτη που «κουμπώνει» χρωματικά με τα καπάκια των καθρεπτών καθώς και τη μαύρη λωρίδα στο πλαίσιο της οροφής, ενώ οι ζάντες αλουμινίου Skagen του μοντέλου ανέρχονται στις 20 ίντσες, υπογραμμίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του.

Η έκδοση Performance έρχεται με ισχύ 326 ίππων και τελική 200 χλμ. /ώρα

Το VW ID.3 GTX έρχεται αρκετά ισχυρό – όπως άλλωστε υποχρεούται. Η βασική έκδοση διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 286 ίππων, ενώ αν επιλέξετε την ακόμη πιο «άγρια» έκδοση GTX performance, τότε θα έχετε στη διάθεσή σας ένα ηλεκτρικό μοντέλο με αναβαθμισμένη ισχύ στους 326 ίππους και ροπή 545 Nm, κάνοντάς το, το πιο γρήγορο μοντέλο της ηλεκτρικής γκάμας της εταιρείας. Όπως αναφέρει η VW, τα GTX και GTX Performance μπορούν να κάνουν τα 0-100 χλμ. /ώρα σε 5,9 δλ. και 5,7 δλ. αντίστοιχα, οι τελικές τους ταχύτητες ανέρχονται σε 180 χλμ. ώρα και 200 χλμ. /ώρα. Αμφότερες οι εκδόσεις έρχονται με μπαταρία 79 kWh, το βάρος της οποίας συνεισφέρει στο σταθερό… κράτημα του αυτοκινήτου, μιας και ανεβάζει το βάρος του ίδιου του μοντέλου στους 2 τόνους, 2,5 φορές πάνω από το GTI πρώτης γενιάς. Μιλώντας για την μπαταρία, τα 79 kWh είναι αρκετά για να παρέχει, πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, αυτονομία για περισσότερα από 600 χλμ. . Οι Γερμανοί αναφέρουν πως σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με έως 185 kWh, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% σε περίπου 26 λεπτά.

Infotainment με οθόνη 12,9 ιντσών, ChatGPT και σπορ καθίσματα

Στην καμπίνα, τα μπροστινά σπορ καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επένδυση από ύφασμα με ανακυκλωμένο υλικό ή μαύρο ύφασμα και «πινελιές» με κόκκινες ραφές. Τα καθίσματα αυτά θα φέρουν κέντημα με το λογότυπο «GTX» στην πλάτη τους. Στα της τεχνολογίας, παρόν είναι το σύστημα infotainment μέσω μιας οθόνης αφής 12,9 ιντσών, καθώς και προσωπικό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Εντυπωσιακά… ομιλητικός ο γλωσσικός βοηθός, καθώς, όντας πλήρως συγχρονισμένος με το ChatGPT, μας έδωσε μια διάλεξη ως προς την 50ετή ιστορία των μοντέλων GTI. Σημειώστε ότι μέσω της οθόνης του infotainment, η VW σας προσφέρει τη δυνατότητα να ελέγξετε το ύψος των αναρτήσεων και να καθορίσετε το δικό σας «θέλω».
 

Του λείπει το κάτι παραπάνω που είχε το GTI

Είναι ένα πολύ γρήγορο και ισχυρό μοντέλο, ειδικά για ηλεκτροκίνητο. Όταν περάσαμε από ελικοειδείς επαρχιακούς δρόμους, μας προσέφερε απόλαυση, όπως αυτή λείπει πολύ από αρκετά μοντέλα της σειράς ID. Όμως, του λείπει αυτό το «κάτι», η φινέτσα και η προσοχή στην λεπτομέρεια που απαιτείται για να ανακηρυχθεί – επάξια – ως κληρονόμος του βενζινοκίνητου προκατόχου του, το GTI. Ο ηλεκτρικός στόλος της γερμανικής εταιρείας θέλει λίγο συναίσθημα, μια σπίθα που βρίσκουμε στις εκδόσεις GTI μα απουσιάζει από το GTX. Δεν είναι αρκετό το να αναβαθμίσεις τις επιδόσεις σε ένα μοντέλο για να προσφέρεις το κάτι παραπάνω. Μια πολύ όμορφη ιδέα και μελέτη, που όμως, υστερεί στην τελική απόδοση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε