Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Στοιχεία Έρευνας - Συμπεράσματα

    10/2/2020

    Η έρευνα «Συνεργείων» διενεργήθηκε για 2 μήνες συνολικά και η συμμετοχή ήταν 6.123 αναγνώστες της σελίδας μας. Η συμμετοχή γινόταν αποκλειστικά μέσω internet, και οι συμμετέχοντες είχαν την υποχρέωση να δώσουν τα πλήρη στοιχεία τους αλλά και του αυτοκινήτου που έχουν στην κατοχή τους. Κάποια από τα στοιχεία που προέκυψαν είναι ιδιαιτέρως ενδεικτικά, ώστε να συνειδητοποιήσουμε την κατάσταση της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας. Το 23.88% των αναγνωστών που πήραν μέρος στην έρευνα, έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο ηλικίας 15 ετών και άνω, ενώ μόνο το 8.93% έχει κάποιο μοντέλο που κυκλοφορεί την τελευταία 5ετια.. Το μεγαλύτερο ποσοστό πάντως, το έχουν οι κάτοχοι αυτοκινήτου με ηλικία από 11 έως 15 χρονών, με ποσοστό 38.53%.



    Αυτό είναι ένα σαφές δείγμα ότι ο στόλος των αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα γερασμένος, αλλά ουσιαστικά εδώ προκύπτει ένα αδιέξοδο.. Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει τους Έλληνες να διατηρούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το παλαιό αυτοκίνητο τους, αφού δυστυχώς οι μισθοί δεν βοηθούν ώστε να αλλάζουμε αυτοκίνητο με γρηγορότερους ρυθμούς.. Επομένως ακόμα και να βοηθήσει η εκάστοτε κυβέρνηση με μέτρα όπως η απόσυρση ή θέσπιση αφορολόγητου, η οικονομική αδυναμία των νοικοκυριών θα τελματώσει κάθε προσπάθεια..
    Το 9.30% εξ αυτών, είναι κάτοχοι αυτοκινήτων της Opel, ενώ στην 2η θέση βρίσκεται η Toyota με ποσοστό 7.63% και τρίτη είναι η Hyundai με 7.52%.
     
    Νοοτροπία
    Μέσα από τις ερωτήσεις της έρευνας, προσπαθήσαμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την νοοτροπία του Έλληνα οδηγού. Ποιες είναι οι συνήθειες του, πόσο τον δελεάζουν οι προσφερόμενες υπηρεσίες της αγοράς και ποια κριτήρια επηρεάζουν τις επιλογές του.. Το πρώτο συμπέρασμα που βγήκε είναι ιδιαιτέρως δυσάρεστο.. Το 37.48% της έρευνας απάντησε πως δεν κάνει τα service στο αυτοκίνητο του, στην ώρα του…
    Μπορούμε με μεγάλη ευκολία να κατανοήσουμε πως πλέον οι οικονομικές προτεραιότητες είναι πολύ διαφορετικές, αλλά ίσως δεν δίνουμε την σημασία που θα έπρεπε στην περιοδική συντήρηση ενός αυτοκινήτου. Μέσω αυτής, το αυτοκίνητο μας (ειδικά αν είναι «ενήλικο») θα γλυτώσει πολλές από τις βλάβες που μπορεί να προκύψουν. Επομένως το κόστος συντήρησης του είναι αυτό που θα μας σώσει, από το κόστος επισκευής βλαβών. Όπως επίσης θα πρέπει να κατανοήσουμε πως ένα γερασμένο αυτοκίνητο που δεν κάνει συχνά τα service του, θα έχει και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, επομένως το κακό είναι διπλό. Μήπως θα έπρεπε τελικά, να ξανασκεφτούμε τις προτεραιότητες μας? Καλό στην τσέπη μας θα κάνουμε..  



    Ένα φλέγον ερώτημα ήταν αν επιλέγουν εξειδικευμένο ή εξουσιοδοτημένο συνεργείο για την φροντίδα του αυτοκινήτου τους. Το εξειδικευμένο νίκησε κατά κράτος, με ποσοστό 67.23%, κάτι που είναι σχετικά λογικό. Το κόστος επισκευής και συντήρησης είναι η αιτία, αφού οι συχνές προσφορές που ενεργοποιούν τα εξειδικευμένα συνεργεία αλλά και η χρήση ιμιτασιόν και γνήσιων μεταχειρισμένων ανταλλακτικών, έχουν ρίξει το γενικό κοστολόγιο. Ένα στοιχείο που βοηθά πολύ προς αυτό το συμπέρασμα, είναι η απάντηση στην ερώτηση αν θα ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν συνεργείο, στην περίπτωση που οι υπηρεσίες και οι παροχές είναι καλύτερες, ακόμα και αν το συνεργείο είναι αρκετά πιο μακριά από τον χώρο διαμονής τους. Το 82.64% απάντησε πως θα το σκεπτόταν πολύ σοβαρά, αφού το κόστος πλέον κατέχει την πρώτη θέση στα κριτήρια επιλογής τους.. Την 2η θέση στα κριτήρια τους, κατέχουν οι προσφερόμενες υπηρεσίες, αφού το 75.26% των συμμετεχόντων απάντησε πως τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό για την τελική επιλογή τους.



    Χαρακτηριστικό είναι πως το 43.66% απάντησε πως οι ευκολίες πληρωμής, οι τεχνικές συμβουλές αλλά και ο χρόνος παράδοσης είναι η πρώτη προτεραιότητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός συνεργείου. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, είναι πλέον πιο «εκπαιδευμένοι» και με μεγαλύτερες γνώσεις απ ότι στο παρελθόν (τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτό), με αποτέλεσμα να έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν πλέον την ποιότητα ανταλλακτικών και αναλώσιμων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία, επάνω στα οχήματα τους. Αυτό φυσικά δεν έχει μόνο ποιοτικό αντίκτυπο στο αυτοκίνητο τους, αλλά και οικονομικό όφελος στην τσέπη..

    Τι πραγματικά προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί
    Όπως είναι λογικό οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη χώρα μας, επηρεάζονται από την φήμη και την διαφήμιση ενός συνεργείου, που επικοινωνεί προς το αγοραστικό κοινό τις εκάστοτε προσφορές που έχει ανά περίοδο. Στο ερώτημα αν είναι σημαντικό γι αυτούς να είναι γνωστό ένα συνεργείο στην αγορά αυτοκινήτου, οι απαντήσεις μάλλον μοιράστηκαν, πράγμα που δείχνει πως είναι αλληλένδετη η διαφήμιση και οι προσφορές που θέλουν να επικοινωνήσουν τα συνεργεία, προς το κοινό.
    Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο όμως, και την εξειδίκευση του συνεργείου.. Οι αναγνώστες μας ψήφισαν με συνολικό ποσοστό 81.12%, ότι επιζητούν την εξειδίκευση του συνεργείου, γιατί πιστεύει (και ορθά πιστεύει) πως οι υπηρεσίες που θα του προσφερθούν, θα είναι μεγαλύτερης ποιότητας.


     
    Συμπέρασμα
    Εν κατακλείδι, οι Έλληνες πλέον δείχνουν να έχουν ως πρώτη προτεραιότητα το κόστος και την ποιότητα υπηρεσιών, κάτι που μοιάζει πολύ λογικό. Δυστυχώς η κρίση μας έχει αναγκάσει να ψάχνουμε καθημερινά για οικονομικές λύσεις και εξοικονόμηση χρημάτων. Σε άμεση σύγκρουση βέβαια, έρχεται το γεγονός πως ενώ επιζητούμε την ποιότητα και την οικονομία, δεν ακολουθούμε την περιοδική συντήρηση που έχει ανάγκη το αυτοκίνητο μας..



    * Ο πίνακας με τα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι συμμετέχοντες της Έρευνας του autoagora.gr

    Δυστυχώς μια τέτοια τακτική μόνο εις βάρος μας μπορεί να στραφεί, αφού σίγουρα το κόστος είναι πιο αυξημένο, όταν θα χρειαστεί να πληρώσουμε τις συχνές βλάβες που θα βγάλει ένα «ενήλικο» αυτοκίνητο που μπορεί να έχουμε στην κατοχή μας. Επομένως μια ισορροπία ανάμεσα στις οικονομικές και ποιοτικές επιλογές αλλά και στην σωστή φροντίδα του αυτοκινήτου μας όταν πρέπει, θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα στην τσέπη μας, αλλά και μακροζωία στο αυτοκίνητο μας. 

    Υγ. Σας ευχαριστούμε θερμά για την συμμετοχή σας.  
     
     
     
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει