Η ιαπωνική μάρκα έχει αναπτύξει μια νέα τεχνολογία με μαγνήτες που μειώνει την χρήση των σπάνιων υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών μπαταριών. Δες πως!
Η Toyota ετοιμάζει ηλεκτρικούς κινητήρες που περιλαμβάνουν έως και 50% λιγότερα μέταλλα σπάνιων γαιών λόγω της άμεσης ανησυχίας όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι όσο αυξάνονται τα ηλεκτρικά μοντέλα, θα ανεβαίνει στα ύψη το κόστος των μπαταριών λόγω της σπανιότητας των υλικών από τα οποία παρασκευάζονται.
Η Toyota ανέφερε χθες ότι δημιούργησε έναν μαγνήτη για τους κινητήρες που μειώνει κατά το ήμισυ τη χρήση ενός σπάνιου υλικού που λέγεται νεοδύμιο και εξαλείφει τη χρήση άλλων σαν το τέρβιο και το δυσπρόσιο. Στη θέση τους, η Toyota θα χρησιμοποιήσει το λανθάνιο και το δημήτριο που κοστίζουν 20 φορές λιγότερο από το νεοδύμιο.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, η ζήτηση για νεοδύμιο θα εκτιναχτεί από το 2025, όταν η εταιρεία θα προσφέρει ηλεκτροκίνητη έκδοση σε κάθε μοντέλο της. Μέχρι το 2030, η Toyota σκοπεύει να πουλήσει 5,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα - συμπεριλαμβανομένου ενός εκατομμυρίου αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ή υδρογόνο.
Η ζήτηση σπάνιων γαιών και μετάλλων, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, αυξάνεται συνεχώς λόγω της συνεχώς αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων που προωθείται λόγω των όλο και πιο αυστηρών περιορισμών στις εκπομπές ρύπων. Οι κινητήρες με τους μαγνήτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης, ανέφερε η εταιρεία.
Η Κίνα είναι ο ηγέτης στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων και προμηθεύει περισσότερο από το 80% σπάνιων γαιών παγκοσμίως. Η πιθανότητα μεταβλητότητας στην αγορά των ορυκτών έλαβε μεγάλη δημοσιότητα πέρυσι, όταν η τιμή του νεοδυμίου ανέβηκε κατά σχεδόν ένα τρίτο σε ένα μήνα.